Koliko sna nam je zaista potrebno?

Količina sna koja vam je potrebna mijenja se tokom života. Dojenče može trebati i do 17 sati sna svaki dan, dok je odrasloj osobi dovoljno i sedam sati noćnog sna.

Američka akademija za pedijatriju i Centar za kontrolu i prevenciju bolesti daju ove opće smjernice za različite dobne skupine. Smjernice za spavanje prema dobi:

– 0 do 3 mjeseca: 14 do 17 sati

– 4 do 11 mjeseci: 12 do 16 sati

– 1 do 2 godine: 11 do 14 sati

– 3 do 5 godina: 10 do 13 sati

– 6 do 12 godina: 9 do 12 sati

– 13 do 18 godina: 8 do 10 sati

– 18 do 64 godine: 7 do 9 sati

– 65 godina i više: 7 do 8 sati

Međutim, imajte na umu da potrebe za spavanjem mogu varirati, čak i unutar iste dobne skupine.

Možda će vam trebati najmanje devet sati noćnog sna da biste se ujutro osjećali odmorno, dok se vaš partner može prirodno probuditi nakon sedam sati, osjećajući se savršeno osvježenim, odmornim i spremnim za novi dan.

Ono što treba imati na umu je kako se osjećate nakon različitih količina sna. Evo nekoliko pitanja koja treba razmotriti kada procjenjujete svoje potrebe za spavanjem:

– Osjećam li se odmorno nakon sedam sati sna, ili mi je potrebno barem osam ili devet?

– Osjećam li dnevnu pospanost?

– Oslanjam li se na kofein koji će me održavati tokom dana?

– Je li moj partner primijetio da se često okrećem ili da imam problema sa spavanjem tokom noći?

Dobro spavanje od suštinske je važnosti za održavanje zdravlja.