Koliko je dobro tuširanje prije spavanja

Naučnici pretpostavljaju da uranjanje tijela u toplu vodu pomaže u procesu regulacije temperature, što rezultira boljim snom

Za mnoge ljude, večernje tuširanje se podrazumijeva na kraju dana. Ova noćna navika može utjecati na vašu tjelesnu temperaturu i kvalitet sna.

Tjelesna temperatura igra važnu ulogu u ciklusu spavanja i buđenja, a ljudsko tijelo prije spavanja prirodno doživljava sniženje bazične tjelesne temperature.
Kada postane dio rutine prije spavanja, noćno tuširanje može pomoći vašem mozgu šaljući signal da je vrijeme za spavanje. Tuširanje noću, također, osigurava da ćete čisti otići u krevet, eliminišući nakupljeni znoj, prljavštinu i masnoću sa tijela.

Sve veći broj istraživanja sugeriše da topli tuš ili kupka prije spavanja mogu poboljšati san. U satima prije spavanja, tjelesna temperatura prirodno se spušta, dok se temperatura okrajina, kože ruku i stopala, lagano povećava. Naučnici pretpostavljaju da uranjanje tijela u toplu vodu pomaže u procesu regulacije temperature, što rezultira boljim snom. Istraživači su ovaj fenomen nazvali „efekat tople kupke“.

Rezulati 17 naučnih istraživanja pokazali su da večernje tuširanje ili kupanje vodom temperature između 40 i 42,5°C, poboljšava kvalitet sna. Osobe koji se kupaju ili tuširaju jedan do dva sata prije spavanja također brže zaspu. Jedno nedavno istraživanje potvrdilo je isti učinak i kod starijih osoba.
Pored toga, topla kupka temperature od 40 do 41°C prije spavanja može dovesti do sniženja krvnog pritiska prije i tokom spavanja, posebno kada se obavi manje od sat vremena prije spavanja.