KOLIKO ČESTO SE ZAPRAVO TREBAMO VAGATI?

Neki stručnjaci reći će ti da ne provjeravaš stalno težinu jer to nema smisla…

Psihoterapeutkinja, dr. Kathryn Smerling slaže se tim te ističe kako se fiksiranje na brojeve na vagi može pretvoriti u nezdravu opsesiju pri čemu možemo zaboraviti na važnost fokusiranja na „dobar osjećaj u tijelu i duhu.“

– Ako si dobila pola kilograma, to te može jako emotivno deprimirati – kaže dr. Smerling. „Ako si pak izgubila pola kilograma, to može dovesti do ushićenja i osjećaja da se možeš nagraditi. Stalno vaganje obično ima jo-jo efekt na naše osjećaje jednako kao i na težinu.“

Međutim, ako je tvoj cilj gubitak težine, brojevi na vagi mogu biti dragocjen podatak te način praćenja napretka. Ako si nedavno promijenila prehranu ili pojačala razinu aktivnosti, vaganje može biti dobar pokazatelj radiš li to dobro ili ne, piše Miss7

Ako odlučiš upotrijebiti vagu kao alat, certificirani osobni trener i nutricionist Chad Hargrove nije obožavatelj vaganja jednom sedmično, nego preferira izračun sedmičnog prosjeka. „Ako se važeš svakoga jutra, možeš izračunati sedmodnevni prosjek kako bi točnije ilustrirala pravi napredak tijekom vremena.“ Ono što je sjajno u svakodnevnom vaganju jest činjenica da ti to daje veću sliku – kao što je prikazano na grafici, ako se važeš samo u petak, nećeš vidjeti da zapravo gubiš težinu brže nego što to misliš.

Još nisi sigurna u to? Istraživanje koje je provelo Sveučilište Cornell otkrilo je da muškarci i žene koji su se svakodnevno vagali i pratili rezultate – ne samo da su smršavili, nego je nakon dvije godine prosječna težina bila u prosjeku bez velikih odmaka.

Budi svjesna da ćeš svaki dan vidjeti fluktuacije. To je sasvim normalno, a ovisi o tome jesi li ispraznila crijeva, koliko si pojela i popila dan prije, koliko si vježbala, zadržavaš li vodu ili ne… No znajući da je ono što se računa ipak prosjek od tih sedam dana, nećeš razmišljati o dnevnim fluktuacijama.

error: Content is protected !!