KOLIKO ČESTO LJETI TREBAMO MIJENJATI POSTELJINU

Koliko ste se puta oznojili tokom proteklih sparnih noći? I što ste onda učinili – jeste li je zamijenili ili niste?

  • Posteljinu, naravno, treba redovno mijenjati i prati tokom cijele godine. Treba li taj ritam pojačati ljeti kada se više znojimo, pa je veća vjerovatnoća prekomjernog razvoja bakterija i neugodnih mirisa – govori Tonya Harris, stručnjakinja za toksine u okolišu i osnivačica savjetodavnog web sitea “Slightly Greener.”

Koliko često je dovoljno

Općenito se smatra da bi plahte i jastučnice trebalo mijenjati i prati otprilike jednom sedmično, no ljeti bismo to trebali činiti i češće. Za to ima više razloga.

  • Češćim pranjem posteljine smanjit ćete broj alergena, uključujući i grinje, koji mogu izazvati neugodne simptome – kaže Tonya.

Zbog toga bi tokom ljeta bilo poželjno promijeniti i oprati plahte i jastučnice svaka tri do četiri dana. To bi bilo dovoljno za držanje bakterija, neugodnog mirisa, grinja i drugih alergena pod kontrolom.

  • Koristite li gornju plahtu ili tanku deku, trebate je prati jednako često kao i plahte i jastučnice – dodaje Tonya Harris.

Ali ako je gornji pokrivač ili prekrivač u navlaci ili je odvojen gornjom plahtom, bit će dovoljno oprati ga svakih četiri do šest sedmica, smatra ona.

Visoke i niske temperature

Uvijek na etiketi provjerite kako se pojedini proizvod pere. Općenito, pamuk se pere na visokim temperaturama, dok drugi materijali mogu zahtijevati drugačije uvjete.

  • Koristite blagi deterdžent na najvišoj preporučenoj temperaturi, a zatim osušite u sušilici na najnižoj temperaturi. Pomoći će i pokoji dodatni komplet posteljine, kako bi se manje habala od učestalog pranja – savjetuje T. Harris.

Usisavanje i tuširanje

Za dubinsko čišćenje Harris preporučuje kvalitetno usisavanje madraca dva ili tri puta godišnje, kako bi se smanjio broj bakterija i alergena.

Nekoliko sati prije usisavanja možete posuti madrac tankim slojem sode bikarbone, što će pomoći u uklanjanju neugodnih mirisa.

Ne zaboravite okrenuti madrac i usisati ga sa svih strana, podsjeća Tonya.

I, naravno, istuširajte se prije odlaska u krevet, jer ćete tako smanjiti količinu tjelesnih masnoća, znoja, bakterija, nepoželjnih mirisa i alergena koje ćete donijeti na mjesto na kojem spavate.

error: Content is protected !!