Kolagenska dijeta će vas podmladiti

Svinjske nogice, peraja morskog psa, kokošja kožica te raznorazna variva trenutno su najpopularnija jela među Japancima koji žele ostati mladi, no znanstvenici tvrde da su u zabludi.

Unatoč tvrdnjama znanstvenika da konzumacija hrane bogate kolagenom neće usporiti starenje, Japanci su poludjeli za ovim novim trendom.

Japanci u ”najboljim godinama” okrenuli su se najnovijem trendu u zaglađivanju bora – jedenju kolagena.

Tradicionalnu zimsku hranu sada mijenjaju onom bogatom kolagenom.

Diljem zemlje otvara se sve veći broj tzv. beauty restorana, koji su specijalizirani za ”kolagenske lonce”, u kojima plivaju komadi prozirnih, bezukusnih proteina stopljenih uz bućkuriš povrća, mesa ili ribe.

Jela koja su inače bogata kolagenom, kao što su svinjske nogice, peraja morskog psa i kokošja koža, također postaju sve popularnija i mogu se naći na menijima ovih restorana.

Proizvođači hrane i trgovci također ne zaostaju za ovim trendom, pa se u njihovoj ponudi mogu naći proizvodi obogaćeni kolagenom, kao što su rezanci, slatkiši i razni dodaci hrani.

Prodaja ”kolagenski lonaca” zvanih nabe u 7300 poslovnica trgovačkog lanca Family Mart dvostruko je veća nego što su očekivali.

Ova hrana se našla u središtu pažnje nakon što su znanstvenici ustvrdili da konzumacija kolagena nema nikakvog utjecaja na pomlađivanje.

Nutricionist Kuniko Takahashi sa Sveučilišta Gunma tvrdi da jedenje hrane bogate kolagenom nema ništa veći učinak na usporavanje procesa starenja od konzumacije bilo koje druge hrane bogate ugljikohidratima.

No Japanci vole neobične tretmane ljepote.

Prošle godine cijela nacija je s oduševljenjem prihvatila banana-dijetu, pa su sve trgovine diljem zemlje ostale bez ovog voća. A unatoč drugačijim tvrdnjama stručnjaka, mnogi su kao sredstvo za mršavljenje prihvatili pripravak od fermentiranog sojinog zrnja.

Svakodnevne namirnice za poticanje elastičnosti kože

Vašem organizmu pravilna prehrana puna voća, povrća, ugljikohidrata i proteina nužna je za zdravo funkcioniranje. Umjesto da trošite mnogo novaca na skupocjene kreme za poticanje elastičnosti kože, pronađite kolagen u hrani.

Namirnice koje preporučujemo su: zeleno povrće, crveno voće i povrće, omega masne kiseline, puretina, namirnice od soje, citrusno voće.

Omega masne kiseline

Ova vrsta kiselina pomaže da koža postane glatka i elastična. Masne kiseline su odgovorne za održavanje zdravlja stanične membrane i služe kao zaštita od vanjskih štetnih čimbenika. Ove kiseline omogućavaju eliminaciju štetnih toksina.

Namirnice bogate omega masnim kiselinama su:

ribe: losos, tuna, skuše i sardine
morski plodovi: kamenice
orašasti plodovi: bademi, sjemenke lana, orasi

Povrće tamno zelenih listova

Kolagen u hrani pronaći ćete i u povrću tamno zelenih listova. Ono je najčešće i bogato antioksdansom luteinom koji neutralizira slobodne radikale. Ovakve namirnice potrebne su koži kako bi zadržala mladenački izgled.

Povrće koje se može pohvaliti tamnozelenim listovima je:

špinat
kupus
kelj
blitva
brokula
šparoge

Crveno voće i povrće

U crvenom voću i povrću pronaći ćete dobar izvor likopena. On služi kako bi pojačao antioksidativno djelovanje i proizvodnju kolagena. Ovo voće i povrće bogato je i vitaminom C koji je neophodan za proces sinteze koja rezultira jakim kolagenom.

Kolagen u crvenim namirnicama ćete pronaći u:

rajčici
cikli
crvenoj paprici
crvenim jabukama
repi
mrkvi
jagodama
lubenicama
citrusima

Puretina

Puretina sadrži veliku količinu proteina, a posebno je poznata po karnozinu koji se uz kolagen koristi kako bi usporio proces starenja kože. Nedostatak karnozina opustit će koži i stvarati one bore koje najviše mržimo – oko usana i očiju.

Proizvodi od soje

Osobe koje su postale vegetarijanci najčešće se hvale kako im je koža postala više elastična i ljepša. Razlog tome je konzumiranje soje i tofua kojima možete nadoknaditi 6% kolagena u samo šest mjeseci. Soja radi fitoestrogena i elementa genisteina potiče proizvodnju kolagena.

Juhe s kostima

Juhe koje se kuhaju s kostima također se smatraju prirodnim izvorom glukozaminoglikana koji je vrsta kolagena. On može stimulirati proizvodnju kolagena i time pomoći mladolikom izgledu kože, ali i da popravite oslabljene zglobove. Najbolji izvor kolagena u hrani su juhe kuhane s goveđim kostima.

Hrana koja potiče stvaranje kolagena

Postoji mogućnost da uzimate kolagen u hrani, ali možete uzimati i ostale minerale koji će poticati proizvodnju kolagena. Kako bi to postigli jedite:

magnezij: špinat, bademi, avokado
željezo: višnje, tofu, cjelovite žitarice
aminokiseline: janjetina, svinjetina, škampi, svježi sir
cink: janjetina, školjke, leća i jaja

Dodaci prehrani s kolagenom

Dodaci prehrani koji u sebi sadrže veliku količinu kolagena mogu biti zamjena kolagena iz hrane. Oni se mogu naći u obliku tableta, kapsula ili tekućih sirupa. S obzirom na to da se kolagen ne koristi samo za zdravlje kože, ove dodatke možete pronaći na policama proizvoda za pomoć kod artritisa, izgradnje mišića ili kod mršavljenja. Suvremena kozmetika omogućava i ubrizgavanje kolagena putem injekcija u usne ili kožu. One čine kožu napetom, a usne punijima.

Komentari

komentara