KOKICE SU ZDRAVIJE OD VOĆA I POVRĆA?

Tim naučnika sa pensilvanijskog Univerziteta „Skrenton“ tvrdi da kokice sadrže više antioksidanata od voća i povrća. Ističu da jedna porcija kokica ima oko 300 miligrama antioksidanata, što je skoro dvostruko više od 160 miligrama, koliko sadrži porcija bilo kojeg voća.

Kokice su već okarakterisane kao odlična namirnica sa malo kalorija, a grupa američkih naučnika utvrdila je da sadrže više antioksidanata od voća i povrća.

Otkriveno je da kokice sadrže koncentrat antioksidanata jer u sebi imaju samo 4% vode, dok u pojedinim vrstama voća i povrća taj procenat dostiže 90.

Naučnici su otkrili da jedna porcija kokica ima oko 300 miligrama antioksidanata, što je skoro dvostruko više od 160 miligrama, koliko sadrži porcija bilo kojeg voća. Takođe, otkriveno je da je u hrskavoj opni kokice najveća doza antioksidanata i vlakana.

Hranljivost kokica proučavali su naučnici sa pensilvanijskog Univerziteta „Skrenton” i upozoravaju da ljudi ne smiju zamjeniti neophodnih pet porcija voća i povrća u toku dana kokicama, jer u njima nema veoma važnih vitamina i minerala.

„Kokice su odlična užina. To je jedina namirnica koja sadrži 100 odsto cijelo, neobrađeno zrno. Sve druge žitarice su obrađene i pomiješane sa drugim sastojcima, pa čak i ako se reklamiraju kao ‘cijelo zrno’, to se odnosi samo na 51 odsto mase proizvoda”, kaže Džo Vinson, jedan od naučnika koji su učestvovali u istraživanju.

Jedna porcija kokica sadrži više od 70 odsto dnevne potrebe za žitaricama.

„Prosečan čovjek dnevno unese samo pola neophodne doze žitarica sa cijelim zrnom, a kokice mogu da popune taj nedostatak na veoma prijatan način”, zaključio je Vinson, koji upozorava i da je veoma važno kako se kokice pripremaju.

Priprema je veoma važna. Naime, kada se kokaju na vatri ili ringli imaju malo kalorija, dok one spremljene u mikrotalasnoj rerni imaju dvostruko više kalorija.

Vrlo je opasno to što kokice u pakovanju za mikrotalasnu rernu mogu da budu kancerogene, zbog sastojaka samog pakovanja.

Najzdravije su napravljene na starinski način. Dakle, treba staviti zrna kukuruza kokičara na malo vrelog ulja, posoliti, poklopiti i kada budu gotove, uživati.

(rts.rs/aura.ba)

Komentari

komentara