Koji ste emocionalni tip: DA LI STE EMOTIVAC, EMPATA, ENTUZIJASTA ILI STIJENA?

Svako od nas drugačije doživljava sve što se dešava, a razlog za to je što je svako različit emocionalni tip. Koji ste vi tip?

Svaki događaj propuštamo kroz „emocionalni filter“, zbog čega se naše reakcije na istu situaciju mogu potpuno razlikovati. Psihijatar Džudit Orlof otkriva koja su to četiri emocionalna tipa ljudi, koje su prednosti i mane svakog od tih tipova, i savjete kako da reagujete u stresnim situacijama, u odnosu na to kom tipu pripadate.

1. Intelektualni tip
Osobe koje pripadaju ovom emocionalnom tipu se oslanjaju isključivo na razum, rijetko kada na emocije. Njihov um je uvijek aktivan i izgleda kao da nikada ne prestaju da analiziraju stvari, čak ni kada spavaju. Šta god da se desi, detaljno o svemu promisle i prave planove bez uključivanja emocija.

Dobra strana ovog tipa je što su vrlo razumni i pametni, pa malo šta može da ih uznemiri. Lako nalaze rješenje za probleme, vrlo su ubedljivi i ostaju smireni čak i u stresnim situacijama.

Loša strana je to što im je teško da razumiju tuđe emocije, pošto ni na svoje ne obraćaju previše pažnje.

Psihijatar savjetuje da se opustite i pokušate malo da opustite svoj prezauzeti mozak. Praktikujte jogu, radite tehnike disanja ili fizičke vježbe.

Pokušajte da budete saosjećajniji, da „uključite“ emocije prije nego što pokušate da date drugima savjet kako da riješe neki problem, ne oslanjajte se samo na razum.

2. Empata
Riječ je o vrlo osjetljivim i emotivnim osobama. Ako su svi oko vas sretni, i vi ste. Ukoliko su tužni, nezadovoljni, uznemireni, to se sve prenosi i na vas. Ljudi vam često govore da previše burno reagujete. Veoma ste osjetljivi na mirise, buku, ali prije svega na tuđa osjećanja.

Dobra strana je to što ste osoba koja je uvijek spremna da pomogne drugima i da im da svaku vrstu podrške. Znate da saslušate druge i imate dobru intuiciju.

Loša strana je to što apsorbujete negativne emocije drugih, pa ste izloženi većem riziku od depresije i anksioznosti. Često ste emocionalno iscrpljeni.

Psihijatar savjetuje da postavite granice i da ograničite komunikaciju sa negativnim ljudima. Pronađite način da se opustite i malo „isključite“ emocije – šetajte, meditirajte ili radite nešto drugo što će vas umiriti.

Napravite listu situacija sa kojima vam je emocionalno teško da se nosite i napravite plan kako je najbolje da tada reagujete, kako ne biste bili nespremni.

3. Stijena
Osobe koje pripadaju ovom emocionalnom tipu su vrlo stabilne, pouzdane, emocionalno jake i znaju da ostanu smirene. Ne reaguju na emocije drugih ljudi niti osuđuju druge, ali takođe nikada ne pokazuju ni svoja osjećanja.

Dobra strana je to što su pouzdani, odani i imaju poštovanja prema drugima i lijepo se slažu sa svima.

Loša strana je to što im je teško da sa drugima izgrade odnos pun povjerenja.
Psihijatar savjetuje da započnete razgovor o osjećanjima sa nekim kome vjerujete.

Obratite pažnju na svoja osjećanja, čak i na ona koja vam se čine beznačajnim. Razgovarajte o osjećanjima, ili ih barem zapisujte, ako vam je lakše. Naučite da izrazite emocije, umjesto da samo odgovarate na njih.

4. Entuzijasta
Vi ste uvijek vrlo svjesni svojih emocija i dijelite ih sa drugima, uvijek. Imate potrebu da dijelite osjećanja sa drugima i ako to ne možete da uradite, osjećate se neprijatno, anksiozno. Ljudi oko vas vrlo lako mogu da razumiju kako se osjećate jer i te kako znate to da izrazite.

Dobra strana je što lako možete da prevaziđete negativne emocije, iskreni ste i veoma vam je stalo do odnosa sa drugima.

Loša strana je to što vaša pretjerana potreba da dijelite osjećanja može da bude naporna drugim ljudima. Takođe, ponekad znate da ignorišete granice koje ljudi postavljaju, pa ih to nervira.

Psihijatar savjetuje da „razgovarate“ sa sobom i naučite da neka osjećanja zadržavate za sebe. Prije nego što kažete baš sve što vam je na duši, udahnite duboko, zastanite na trenutak, pokušajte da se smirite i poslušajte svoj „unutrašnji glas“.

error: Content is protected !!