KOJE SU POSLJEDICE NEDOSTATKA MAGNEZIJA U TIJELU

Tijelu je magnezij potreban svakoga dana i ono bez njega ne bi moglo normalno funkcionirati.

Ovaj mineral potreban je za proizvodnju energije i funkcioniranje gotovo svih metaboličkih procesa.

Pomaže održavati normalnu razinu tlaka i srčani ritam, a zube i kosti čini zdravima.

Magnezij između ostalih dobrobiti, doprinosi smanjenju umora i iscrpljenosti pa je važan mineral onima koji se aktivno bave sportom.

Za pravilan rad mišića

  • Manjak magnezija u organizmu povezuje se s mnogim simptomima poput umora, grčeva u mišićima i iscrpljenosti. Svima,a naročito aktivnim vježbačima magnezij je potreban za održavanje optimalne razine kisika u organizmu kao i za korištenje energije.  Nedostatak magnezija dovodi do povećane potrebe organizma za kisikom i posljedično bržeg umaranja –  objašnjava nutricionistica Mirja Jošić, dipl.ing. i dodaje kako je magnezij potreban onima koji vježbaju za pravilan rad mišića.
  • Tijelu je magnezij potreban svakoga dana i ono bez njega ne bi moglo normalno funkcionirati. Napominje kako magnezij učrestvuje  kao ‘pomagač’ u mnogim procesima u stanici. Utječe na ravnotežu reakcija dobivanja energije u mišićima, a njegov nedostatak uzrokuje pojavu slabosti i grčeva u mišićima.Naglašava kako nedostatak magnezija može dovesti i do manjka kalija u organizmu, a on je ključan za transport energije u stanici, piše Ordinacija.hr.
  • Adekvatan unos magnezija osigurava normalno funkcioniranje živčanog sistema i tako olakšava suočavanje tijela s različitim dnevnim izazovima i fizičkim naporima poput vježbanja.Važan za normalnu sintezu proteina Manjak magnezija i ostalih elektrolita u organizmu povezuje se s razdražljivošću i slabijom koncentracijom.Magnezij ima ulogu u održavanju električnog potencijala u živčanom tkivu i staničnim membranama.

    Zajedno s ostalim elektrolitima učestvuje u upravljanju električnim impulsima, signalima koji putuju živcima, a povezuju mozak i mišiće te tako doprinose pravilnom radu nervnog sistema.

    Vježbačima magnezij još pomaže jer je važan za normalu sintezu proteina.

  • Ako patiš od srednjeg nedostatka magnezija preporuča se piti 3 grama magnezija u obliku dodataka prehrani svakih 6 sati.Ako patiš od najčešćeg simptoma, glavobolje, pij magnezij citrat 1830-3625 mg u pravilnim dozama 3 mjeseca ili magnezij oksid 400 mg dva puta dnevno. Onima koji se aktivno bave sportom i intenzivnije koriste mišiće i kosti, osim magnezija, u organizmu je važan i kalcij.
  • Ova dva minerala zajedno funkcioniraju pa tako nutricionistica navodi kako magnezij pomaže u apsorpciji kalcija u organizmu, ali i obrnuto, kalcij pomaže u apsorpciji magnezija.Idealan omjer kalcija i magnezija u organizmu je dva prema jedan, što znači da u organizmu na 600 mg kalcija treba biti 300 mg magnezija kako bi apsorpcija i kalcija i magnezija bila odgovarajuća.Nutricionistica preporučuje kalcij uzimati odvojeno od magnezija i naglašava kako je apsorpcija kalcija bolja ako se uzima navečer, a magnezija ujutro.U mišićnim kontrakcijama kalcij djeluje kao stimulator, a magnezij opušta mišiće.