KINESKA MASAŽA OTKLANJA STRES, UMOR I SUVIŠNE KILOGRAME

Ovakva masaža biće vrlo korisna onima koji mnogo rade, malo se kreću, nisu naspavani, imaju suvišne kilograme i često se nalaze u stresnim situacijama. Zapravo za mnoge od nas.

Senior woman enjoys exercise Tai Chi in the nature.Image is intentionally toned.

U posljednje vrijeme, postaje vrlo popularna takozvana samomasaža, zasnovana na kineskoj Či kung (Či gong) gimnastici, čija je tradicija stara 4000 godina, a potvrđena je u evropskoj medicini.

O čemu se radi?

Samomasaža se zasniva na tapkanju – jednoj od vježbi kineske či kung gimnastike, koja je, prema istoričarima, stara više od 4000 godina. U Kini se vjeruje da či kung poboljšava protok či energije (životne energije) kroz tijelo.

Veliko kliničko istraživanje pokazalo je da ova gimnastika pojačava cirkulaciju krvi, poboljšava metabolizam i pomaže da se smanji težina. U drugom istraživanju, masaža je rađena djeci sa autizmom, poslije čega su počela da se bolje koncentrišu na zadatke i rjeđe doživljavaju stres.

Kako se izvodi?

Masaža se izvodi ritmičkim, laganim pljeskanjem ili tapkanjem. U području glave tapkanje treba radiiti vrhovima prstiju, a na tijelu – šakama ili dlanovima.

Koliko?

Cijeli kompleks traje 3-5 minuta i izvodi se u bilo koje vrijeme, mada ljekari savjetuju da ga radite izjutra i kada se osjećate vrlo umorno. Vježbe je najbolje izvoditi stojeći i tapkati po cijeloj površini kože. Ako nemate mnogo vremena, onda obratite pažnju samo na određene tačke, o kojima ćemo govoriti u nastavku.

1. Glava

Kako se izvodi: Stanite pravo. Prstima obje ruke počnite da tapkate kožu glave, krećući se od čela ka potiljku. Vratite ruke kroz vazduh do čela. Posebno se zadržite na sljepoočnicama, tjemenu i na vratu, u predjelu gde počinje kosa.

Potrebno je da uradite samo 10 krugova: čelo, sljepoočnice, tjeme, vrat. Ili 30 tapkanja u svakoj tački. Na kraju ih istrljajte da pocrvene.

 

2. Ruke

Kako se radi: Ispružite jednu ruku i tapkajte odozgo nadole, na sve četiri strane: podlaktica (spoljna i unutrašnja), ramena (spolja i iznutra). Posebno se zadržite na prevoju lakta. U svakoj tački po 25 puta. Isto ponovite na drugoj ruci.

3. Grudi i stomak

Kako se izvodi: Šakom ili pesnicom lijeve ruke izvedite 10 serija lupkanja grudi, odozdo naviše. Takođe naizmjenično lupkajte tačke ispod pazuha i rebra, po 30 puta u svaku stranu. U završnici tapkajte objema rukama cijelu površinu stomaka.

4. Leđa i zadnjica

Kako se radi: Stanite pravo. Dlanom ili šakom lijeve ruke tapkajte cijelu desnu stranu leđa. Pokušajte da dosegnete što dalje. Zatim desnom rukom tapkajte lijevu stranu leđa (15 serija svakom rukom). Zatim lijevim dlanom ili šakom tapkajte po lijevoj strani zadnjice, a onda desnom – po desnoj (50-100 puta sa svake strane).

5. Noge

Kako se radi: Podignite desnu nogu i tapkajte je rukama od koljena ka kuku i to sa svih strana. Zatim isto uradite s drugom nogom. Potrebno je da uradite po 10 serija za svaku nogu. Posebnu pažnju obratite na područje ispod koljena, koje treba potapšati 30 puta. Završite samomasažu tapkanjem stopala 20 puta.

 Radite ove vježbe:

Ako vas boli glava – gimnastika poboljšava cirkulaciju krvi.

Ako vam se nagomilao umor, a pred nama je još čitav radni dan. Moći ćete da nastavite.

Za mršavljenje. Ne može zamijeniti vježbanje i dijetu, ali će vam ubrzati metabolizam.

Smanjiće celulit i poboljšati vam ten. Pojačava cirkulaciju krvi u svim slojevima kože.

Ukoliko se često nepravilno hranite. Vježba popravlja rad unutrašnjih organa, ubrzava metabolizam i pomaže organizmu da se oslobodi svega nepotrebnog.

error: Content is protected !!