Kažu da se gubi 6 kilograma za 7 dana: ŠTA JE KROMPIR DIJETA?

Jedna od najpopularnijih dijeta na svijetu godinama je tzv. krompir dijeta, za koju mnogi kažu da im je pomogla da se za kratko vrijeme riješe viška kilograma: čak šest za nedjelju dana. Spada u režime ishrane kojima nutricionisti nisu oduševljeni i koji se obično ne preporučuju, naročito ne na duže staze jer nije izbalansirana i raznovrsna.

Njena pravila su jednostavna: jedete krompir. Možete ga jesti kuhan, pečen ili kao pire… Bilo kako osim u obliku čipsa! Kako piše GoodTo, u toku dana bi na njoj trebalo jesti od jednog do 2,5 kilograma krompira, a to se odnosi na obični bijeli i crveni krompir, a ne i na slatki batat.

Ovaj portal dalje preporučuje da se tokom držanja ovog režima ishrane izbjegavaju fizičke aktivnosti, kao i da se ne savetuje da se ona drži neki duži period.

Prije nekoliko godina, u emisiji “Kako dobro smršati” na britanskom Kanalu 4 žena po imenu Karolina pričala je o svom iskustvu s ovom dijetom i priznala da više nije ljubiteljka krompira.

“Bukvalno mi je muka i umorna sam od krompira — istakla je i dodala: —
“Nisam mogla da povjerujem!

Ona je, prema pisanju pomenutog portala, izgubila 5,5 kilograma za nedjelju dana, a njena drugarica Šarmejn samo dva.

Kako dodajte GoodTo, iako daje rezultate, nije preporučljivo hraniti se na ovakav način više od sedam dana zaredom.

“Upamtite da, iako je popularna, ovakva dijeta nije po volji mnogih zdravstvenih radnika jer nije izbalansirana. Brzo mršavljenje može da bude opasno i ne daje dugoročne rezultate — rekao je u istoj emisiji dr Aleksandar van Taleken.

Šta smije da se jede?
Postoje različite varijante krompir dijete, a najrigoroznija je ona po kojoj se ne jede ništa osim krompira, uz dodatak biljaka i začina.

Ipak, popularna je i verzija koja nije toliko teška i stroga i u kojoj može da se jede druga hrana biljnog porijekla, poput voća, mahunarki i drugog povrća, pa čak i žitarice. U manjoj količini su dozvoljeni čak i majonez i domaći kečap, kao i so, ali se ne preporučuje da se ona izbjegava ili makar svede na minimum. Što se tiče pića, u manje rigoroznim verzjiama mogu da se piju voda, crna kafa, biljni čaj i limunada, a u najstrožim ništa osim vode.

Šta ne smije da se jede?
U zavisnosti od toga koliko je stroga varijanta za koju se odlučite, zabranjene su različite namirnice. Podrazumijeva se da brza hrana nije preporučljiva, a isto važi i za grickalice, slatkiše, gazirane sokove, zaslađenu kafu i čaj. U većini varijanti dijete zabranjene su dodate masti, puter, koštunjavo voće, sjemenke i avokado. Uglavnom su strogo zabranjeni tjestenina, čips, bijeli hljeb, kao i sve vrste mesa, jaja i mliječni proizvodi, što je jedan od glavnih razloga što nutricionisti nisu oduševljeni ovakvim načinom ishrane.