Kako smanjiti holesterol na prirodan način?

Povišen holesterol nikako nije dobrodošao, jer značajno utiče na zdravlje. Naime, može izazvati brojne probleme i bolesti srca i krvnih sudova. Prema riječima ljekara, postoji dobar i loš holesterol.

Lošim se naziva LDL holesterol jer on prenosi 75% masti (50% holesterola) u krvi i glavni je nosač holesterola. HDL holesterol je “dobar” jer sadrži 50% proteina i samo 20% holesterola.

Naučnici preporučuju sljedeće namirnice za koje su utvrdili da su dobre u smanjenju masnoća u krvi, a samim tim i holesterola:

Bijeli luk može za čak 11% da smanji prisustvo holesterola ukoliko se koristi dnevno u vidu tableta. Takođe, jedan čen bijelog luka dnevno značajno pomaže u poboljšanju cirkulacije.

Pasulj zbog svog bogatstva materija sa vlaknima može za mjesec dana da smanji nivo holesterola čitavih 6%.

Orasi su namirnica koja odlično djeluje na HDL i obezbjeđuju najveći procenat zaštitnog “dobrog” holesterola.

Jabuke najbolje snižavaju holesterol i to čak za 38 odsto. Redovnim konzumiranjem svježih jabuka ili soka od njih može se postići dobar rezultat.

Celer je dobar u smanjenju koncentracije lošeg holesterola jer deluje relaksirajuće na artetije i omogućava im da se šire.

Uvođenjem ovih namirnica u ishranu ne samo da ćete rizik od lošeg holesterola svesti na minimum, već će se to odraziti i na cjelokupno zdravlje.