Kako se osloboditi stresa: PAOS tehnika: prepoznaj, analiziraj, odgovori i spriječi

Ipak, najbitnije od svega jeste da upoznate sebe i da znate šta vam odgovara, a šta ne, jer kad znate sami sa sobom, onda je lako s drugim ljudima.

Piše: Vahida Djedović, književnica i psihoterapeut

Stres postoji kao jedan od načina na koji se naše tijelo nosi sa vanjskim situcijama i uglavnom se smatra dobrim, sve dok se ne nagomila i ne izmakne kontroli.

Ako često  osjećate da ste umorni, iscrpljeni, imate glavobolje ili druge bolove… onda ste vjerovatno nagomilali stresne situcije i sada osjećate njihove posljedice.
Ipak, postoje načini na koji se možete izboriti sa stresom na posve zdrav i prirodan način. Mnogi psiho stručnjaci imaju mišljenje da je PAOS najbolji način da se riješite stresa: prepoznaj, analiziraj, odgovori i spriječi.

– Prepoznaj stres znači upoznaj rane simptome stresa, tako da vam neće predstavljati problem da ga savladate kada se pojavi. Obratite pažnju na pretjerano znojenje, napetost mišića, ubrzan rad srca ili disanja.

Svako se može naljutiti – to je lako!

Analiziraj stres, znači da pristupite analizi i da potražite uzrok koji je doveo da se tako osjećate. Stres dolazi iz unutrašnjeg i spoljašnjeg  dijela. Spoljni stres može biti obična buka, hladnoća, pa sve do nekih zahtjeva ljudi sa kojima ste u kontaktu. Unutrašnji stres je, također, buka, ali buka u glavi, a to je najčešće samokritičnost: „Ovo se drugačije moglo uraditi“, Trebalo je da napravim ovako ili onako…“ Ako analizirate uzroke stresa, sigurno ćete znati i kako ga riješiti.

Još je davno Aristotel rekao. „Svako se može naljutiti – to je lako. Ali, naljutiti se na pravu osobu, do ispravnog stepena, u pravi trenutak, zbog pravog razloga i na pravi način – to nije lako.“

– Odgovoriti na stres je najvažniji dio ovog procesa. Kada prepoznate uzročnik, najbitnije je da reagujete na pravi način. Ukoliko se ne znate suprotstaviti na zdrav način, u početku otiđite s mjesta gdje se stres događa, naučite tehnike disanja, asertivno ponašanje i spremni ste za suočenje.

A sada nešto o prevenciji stresa:

Odmarajte se dovoljno, jer zbog nagomilavanja stersnih situacija kojima često „popuštamo“ u svom životu i neuzimanja odmora od njih, i najmanja stresna situacija aktivira stres kao odbrambeni mehanizam.

Upoznajte prvo sebe, pa onda druge

Nemojte žuriti, jer, ko žurio, vrat slomio. Isplanirajte dan i idete na vrijeme u krevet da biste ujutro mogli ustati ranije i na miru, sami sa sobom započeti novi dan. Prvo se preporučuje dobra jutarnja gimnastika, svako po svojoj procjeni, zdravstvenom stanju i fizičkom spremnošću. Odradite neke vježbice i za to izdvojite 15 – 20 minuta. Lagana jutarnja rekreacija pozitivno djeluje na nadbubrežne žlijezde koje su odgovorne za sintezu hormona stresa. Poslije toga lagan doručak, a onda u miru, i sa najboljim društvom, odnosno samom sobom, popijte svoju prvu jutarnju kaficu. Trudite se da budete u trenutku. Ne dozvolite da vam misli već okupira današnji dan. O tome ćete poslije. Sada radite to što radite.

Šetnja je jako dobra u prevenciji stresa kao i odlazak na fitnes ili u teretanu. Šetnjom poboljšavate cirkulaciju, jačate mišiće, smanjujete težinu, opuštate se, popravljate raspoloženje i oslobađate od stresa.

Odlazak kod prijatelja, odnosno, prijateljica znači dobro druženje. Ako imate makar jednu osobu u svom životu kojoj bez straha možete povjeriti sve svoje tajne, onda ste na dobrom putu da vam stres ne može ništa.

Njegujte prijateljske odnose i kad god imate vremena družite se s pozitivnim ljudima.

Zdrav san je prijeko potreban da bi se organizam regenerisao. Dovoljno sati sna i neometan san su uslovi da biste stresu mogli samo mahnuti i otresti ga kao snijeg s ramena. Preporučuje se odlazak u krevet u uobičajeno vrijeme, prozračna i prohladna prostorija, tiha i bez svjetla. Nemojte večerati kalorične obroke, izbjegavajte gledanje televizije, a posebno se preporučuje da ne večeravate teške misli. Meditacija je idealna tehnika opuštanja pred spavanje.

Ipak, najbitnije od svega jeste da upoznate sebe i da znate šta vam odgovara, a šta ne, jer kad znate sami sa sobom, onda je lako s drugim ljudima.

(aura.ba)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!