Kako se nositi sa sindromom hroničnog umora?

Sindrom hroničnog umora može uticati na ljude na više različitih načina. Tretman za hroničan umor trebalo bi da bude prilagođen simptomima svakog pojedinca.

Najčešći tretmani za sindrom hroničnog umora jesu lijekovi ili promjena načina života.

Lijekovi
Antidepresivi – osobe sa sindromom hroničnog umora često su i depresivne. Liječenje ili terapija protiv depresije može olakšati i simtome hroničnog umora (poboljšati san ili ublažiti bolove).

Tablete za spavanje – ukoliko provjerene kućne metode ne pomažu, za bolje spavanje i odmor ljekar može prepisati tablete za spavanje.

Način života
Ne postoji konkretan lijek za sindrom hroničnog umora, a uspjesi tretmana još uvijek su neizvjesni pa se zato savjetuju sljedeći pristupi koji mogu biti od pomoći:

Pazite na sebe – držite dnevne aktivnosti na jednakom nivou. Previše aktivnosti u danima kada se osjećate dobro može imati kao posljedicu mnogo više loših dana sa sindromom hroničnog umora.

Odredite vježbe za sebe – sami ili još bolje uz savjet i pomoć fizioterapeuta odredite vrste vježbe koje su najbolje za vas. Najneaktivnije osobe najčešće u početku rade samo vježbe istezanja od nekoliko minuta dnevno, zatim polako povećavaju aktivnost tokom narednih nedjelja i mjeseci. Iscrpljenost narednog dana znak je pretjerivanja u prethodnom danu i znak da vježbe treba vratiti na niži nivo.

Smanjiti stres – izraditi plan za izbjegavanje ili ograničavanje prekomjernog ili emocionalnog stresa. Dozvoliti sebi vrijeme za opuštanje.

Poboljšati spavanje – odlazak na spavanje u isto vrijeme uz izbjegavanje kofeina, nikotina i alkohola.

Psihološko savjetovalište – razgovor sa savjetnikom ili psihijatrom može pomoći u shvatanju mogućnosti i ograničenja koje nameće sindrom hroničnog umora. Osjećaj kontrole nad sobom može drastično da promijeni i poboljša vaše stanje. Sve osobe sa sindromom hroničnog umora i malaksalašću ne reaguju na tretman na isti način. Često se dešava da osobe sa najvećim šansama za izliječenje imaju najmanje sluha za savjetovanje pa je njihova intenzivna iscrpljenost ili mentalni zamor u osilaciji ili na preniskom odn. previsokom nivou.

Alternativne terapije – pored svega mogu pomoći za liječenje sindroma hroničnog umora. Međutim, teško je utvrditi njihovu uspješnost jer su simptomi hroničnog umora često povezani sa raspoloženjem i mogu varirati iz dana u dan. Od alternativne medicine kao terapija najčešće se preporučuje akunpunktura, masaža i joga, ali to treba prepustiti stručnjaku, „pravom“ registrovanom praktičaru.

Komentari

komentara