Kako preživjeti praznični stres?

 

Praznike, a posebno novogodišnje, očekujemo kao vrijeme za odmor, provod ili ostvarivanje dugo odlaganih susreta. Trebalo bi da to bude vrijeme opuštanja i prikupljanja snage za energičan početak novog godišnjeg perioda.

Za neke su praznici zaista vrijeme uživanja, a za druge samo gorke pilule očaja, razočarenja, tuge i izneverenih očekivanja. Kako pokazuju brojne psihološke studije, sve su češće i za sve više ljudi izvor stresa i okidač depresivnih osećanja, a sve manje dani ispunjeni zadovoljstvom, radošću i opuštanjem.

 

Kako i vi ne biste postali dio ove crne statistike, pročitajte koje to stvari možete da uradite već danas kako biste sebe riješili stresa i praznike dočekali u miru i sa osmijehom na licu.

 

Šetnja na suncu

Ugodnom šetnjom na zimskom suncu povećat ćete lučenje serotonina, odnosno hormona sreće koji olakšava simptome praznične depresije, poremećaja koji svake godine podgađa na milione Amerikanaca, kaže Judith Orloff, profesorica psihologije na Univerzitetu u Los Anđelesu.

Kako biste ublažili simptome, provodite što više vremena vani ili se tokom sunčanih dana opustite uz prozor. Posljednih godina je popularna i fototerapija – tretman koji uključuje korištenje posebne kutije koja emituje ultraljubičste zrake i koji pokazuje dobre rezultate u liječenju depresije,ali i drugih fizičkih bolesti.

Udahnite citruse

Istraživači koji su se bavili pručavanjem depresije otkrili su da mirisi određenih citrusa podižu raspoloženje i poboljšavaju psihičko zdravlje čovjeka. Također, mirisi citrusnog voća potiču osjećaj blagostanja i ublažavaju stres povećanjem norepinefrina, hormona koji utiče na raspoloženje.

Za brzo „podizanje“ raspoloženja“, natopite maramicu esencijalnim uljem narandže ili limuna i spremite je u džep gdje će vam biti na dohvat ruke ukoliko se počnete osjećati tjeskobno.

Odšetajte od briga

  • Ponavljaući ritam šetnje ima umirujući efekat na mozak, i umanjuje simptome anksioznosti te poboljšava san – kaže nutricionistkinja Ann Kulze. Gledajte da svaki dan provedete barem pola sata u laganoj šetnji.

 

 Spavajte bolje uz Griffonia sjeme

Ekstrakt Griffonia sjemena je prirodni suplement koji proizlazi iz na Griffonia simplicifolia biljka. Ova biljka je porijeklom iz zapadne i središnje Afrike. Može narasti do isto kao što 3 metara u visinu i ima crno sjeme.

Ekstrakt ove biljke koji se u većini apoteka može kupiti u obliku kapsula, dokazano povećava nivo seratonina, umanjuje simptome anksioznosti, i poboljšava san. Dr. Orloff prepručuje uzimanje 150 miligrama dnevno. Ukoliko ih uzimate uporedo sa antidepresivima, najprije se posavjetujte sa doktorom.

 

 Pritisnite ovdje

Prema tradicionalnoj kineskoj medicini, mesnati dio između kažiprsta i palca je krije tajnu brzog opuštanja. Pritisnite ovo mjesto trideset sekundi i osjetićete kako vam iz tijela bježi stres, a ramena i grudi postaju opuštene. Ako osjetite da vas počinje gušiti praznični haos, pritisnite ovu tačku i duboko udahnite.

 

Radite manje, uživajte više

  • Tokom praznika imamo običaj da pretjerujemo u pokušajima da svima ugodimo: šoping, kuhanje, pisanje i slanje čestitki i dolazak na svaki događaj… Lista je duga. – kaže psiholog George Pratt iz Kalifonije.

Umjesto toga, naučite da se najprije posvetite sebi i to tako što ćete mnogim stvarima morati reći „ne“.

 

 Dnevna rutina

Odlazak u etretenu, na kafu, u šetnju, biblioteku, kupovinu poklona… Jasno odredite šta vam je prioritet i ne zatrpavajte se suvišnim obavezama koje ne možete podnijeti – savjetuje Katherine Muller, profesorica psihologije iz Njujorka.

 

 Smijeh liječi

  • Slobodno se „odvalite“ od smijeha kad god se tako osjećate. Poznato je da smijeh smanjuje stres i pomaže imunitetu da bolje funkcioniše – kaže Steve Wilson, osnivač World Laughter Toura, organizacije koja nudi programe liječenja smijehom.

 Ne mora sve biti savršeno

Prestanite opsesivno pokušavati da svaki centimetar vašeg doma tokom praznika bude savršen. Svijet neće propasti ako je kuća malo neuredna ili ako večera kasni par minuta.

 

  • Usmjerite energiju na uživanje sa ljudima koje cijenite i volite – kaže Donna Schempp, stručnjak za kulturu življenja. Ne gubite živce oko sitnica i praznik će vam biti puno ugodniji!

 

Jedite vani

Ako se članovi vaše porodice vole svađati za prazničnim stolom, uništavajući tako zabavu, možda je najbolje da porodičnu večeru provedete u nekom restoranu.

  • Izlasci u restorane obeshrabruju galamu i loše ponašanje kod djece – kaže Muller.

 

 Eksperimentišite sa tradicijama

 

  • Ako ste usamljeni ili u žalsoti, možda vam i nije baš do slavlja. Ali, to ne znači da biste se trebali još više zatvoriti u sebe, naprotiv! Odbacite stare običaje koje ste praktikovali tokom prazničnih dana i probajte nešto novo – savjetuje Cathy Frank, direktorica medicinskog centra za biheviorizam.

Eksperimentišite sa običajima drugih kultura, ili u goste pozovite neke kolege koje baš i ne poznajete tako dobro, pa započnite neke nove tradicije.

 

 Volontirajte

Praznici su vrijeme kada se sa svih strana pojavljuju razna udruženja koja uvijek traže volontere. Zašto ne iskoristiti priliku i obogatiti se za novo iskustvo? Prijavite se za jedan ili dva praznična posla i naučite kako da delegirate i uspješno odgovorite izazovima – kaže Richard Shadick, psiholog sa Univerziteta u Njujorku.

 Bježite od tehnologije!

Zvuk mobitela koji konstantno zvoni, poruke koje svako malo pristižu, i e-mail obavještenja u nama izazova osjećaj napetosti i povećava nivo adrenalina. Ne samo da ovo na nas djeluje veoma iscrpljujuće, već nam uzrokuje i velike količine stresa, posebno kod žena.

Zar praznici nisu idealno vrijeme da svoje mobitele i druge elektronske igračke stavite u drugi plan i jednostavno ih isključite? Uživajte u društvu svojih prijatelja i porodice bez brige o tome kada šta se dešava iza svijetlećeg ekrana vaših smartphonea i kompjutera.

 Počastite se medom

Zagrabite kašiku meda i zasladite dan ovim darom prirode. Med će vam napuniti baterije za cijeli danj, a istraživanja pokazuju da njegova antioksidativna i antiupalna svojstva jačaju imunitet. Savjet: Što je med tamniji, to je njegova antioksidativna moć jača.

 

 Doručak, pa tek onda kafa

 

  • Ispijanje vašeg omiljenog jutarnjeg pića na prazan stomak povećava nivoe šećera u krvi, što može uzrokovati dodatnu nervozu i probleme sa koncentracijom – kaže Joe Cilona, psihologinja iz Njujorka.

 

 Masaža i seks

Jedno istraživanje je dokazalo da su učesnici koji su masirali svoje partnere prolazili kroz znatno manje stresa od onih koji su bili masirani. U najboljem slučaji, vi i vaš partner se možete međusobno masirati, a svi znamo čemu masaža između ljubavnih parova često vodi.

Osim što podiže raspoloženje i jača imunitet, seks jača i naše samopouzdanje, kaži stručnjaci. Orgazam povećava nivo endorfina (prirodni lijek protiv bolova) i oksitocina koji pozitivno djeluje na zdrav san.

 Pojačajte muziku!

Nervozni? Tužni? Depresivn? Pojačajte muziku! Bez obzira radilo se o sladunjavim novogodišnjim pjesmama ili ne, slušanje omiljene muzike će opustiti vaše krvne sudove i poboljšati protok krvi. Ne samo da će vas to smiriti već će vam poboljšati i zdravlje srca.

 Recept za opuštanje

Žudite za nečim slatkim? Umjesto praznične torte uzmite zalogaj ukusne pite od manga. Slatki i osvježavajući ukus manga promijenit će vašu krvnu hemiju i poslati opuštajuće valove širom tijela, pokazalo je jedno japansko istraživanje.

Vježbajte, uprkos svemu

Kada ste pod prazničnim stresom, vježbanje vam je vjerovatno posljednje na pameti, ali odlazak na trčanje ili u teretanu bi vam moglo itekako podići raspoloženje. Istraživanja su pokazala da vježbanje popravlja raspoloženje i u trajanju od 12 sati.

Planirajte pravi odmor

Pet dana odmora i odsustva sa posla će vam znatno smanjiti nivo stresa. Ukoliko imate djecu, i odlučite ostati kući, podijelite obaveze oko djece sa partnerom, ili ih pošaljite kod svojih roditelja na nekoliko dana dok se vi opuštate u miru u tišini.

Mislite pozitivno

Praznici vas mogu dovesti do tačke pucanja, ali je bitno da se ne fokusirate na ono loše. Negativne misli mogu uzrokovati stresni odgovor tijela, kao kada se nađete u opasnosti. Zapamtite: Praznici su vrijeme koje trebate provesti sa svojim prijateljima i porodicom (čak i ako vas ponekad nerviraju!). Optimističan pogled na situaciju će vam pomoći da izađete na kraj sa svim preprekama i stresom koje ovi dani nose sa sobom.

 

 

Komentari

komentara

error: Content is protected !!