LJULJANOVIĆ: KAKO OSLOBODITI DIJETE OD STRAHA: „BABA ROGA“ I „MRAKAČA“ MOGU OSTAVITI TRAJNE POSLJEDICE

Pročitajte savjete prof. Selima Ljuljanovića. Ovo su samo neke od ideja koje pomažu da dijete lakše zaspi i mirno spava, a da vas ne budi po noći i da se vi umorni dižete, napeti i bezvoljni

 

selim ljuljanovicDokazano je da većina najmlađe populacije se iz brojnih razloga plaši mraka. Čak i mi odrasli u nekim prilikama plašimo ih “mrakanom”. Međutim, pravilnim pristupom i vaspitanjem može se taj strah pobijediti.

Postoji nekoliko jednostavnih koraka kojima možemo pomoći djetetu da se ugodnije osjeća kad padne noć i kad je vrijeme za spavanje. Uvijek prije spavanja, ako znate da je vaše dijete plašljivo, pokušajte da nešto od ovih savjeta sprovedete. Nikako na dijete ne vičite i ne zatvarajte ga pod pritiskom samo u sobu. Velika je greška ako mu u takvim prilikama ugasite svjetla.

Takvi postupci su veoma opasni i mogu dovesti do određenih posljedica, za koje kasnije nećete moći da im pomognete. Pokušajte ove savjete sprovesti u djelo. Ako pravilno postupite pomoći ćete svom djetetu da se oslobodi straha od mraka, ono će spavati dobro, a vi ćete biti sretni i zadovoljni zbog toga.

  1. Prošetajte zajedno po cijeloj dječijoj sobi, držeći dijete za ruku i provjerite zajedno svaki kutak sobe. Pogledajte ispod kreveta, u ormare, iza predmeta po sobi i sl., kako biste pokazali djetetu da zbilja tu nema čudovišta i da se nema čega bojati.
  2. Ostavite po noći otvorena vrata svoje spavaće i dječije sobe, kako se dijete ne bi osjećalo samo i zatvoreno. X Zatvorite vrata ormara i slično u dječijoj sobi. Vaše dijete će se osjećati prijatnije i sigurnije.
  3. Stavite noćnu svjetiljku u dječiju sobu, tako da im dok spavaju po noći nije tako mračno i tamno. Bit će im lakše zaspati uz slabo svjetlo.
  4. U nekim slučajevima, dajte im plišanu igračku, sa kojom će dijete lakše i sigurnije zaspati. Na ovaj način će se ono osjećati sigurnije, znajući da nije samo, već da ima umiljatog prijatelja kraj sebe.
  5. Ponekad, malo toplog mlijeka sa medom pred spavanje, pomoći će vašem djetetu da brže i lakše zaspi.
  6. U nekim slučajevima će opuštajuća, polagana muzika ili neka priča pomoći djetetu da lakše utone u san. X Takođe, može pomoći ako djeci kažete da ćete ih vidjeti ujutro. Tako će se osjećati sigurnije i znat će da će mamu i tatu opet vidjeti ujutro.

                                              BEZ ELEKTRONIKE U DJEČIJIM SOBAMA

U dječijim sobama treba ograničiti broj električnih uređaja. Ne bi trebalo da bude nikakvih elektronskih uređaja, objavljeno je u jednoj studiji univerziteta u Njemačkoj.

Važno je da se gase oni uređaji koji, ipak, jesu u sobi – upozorava Centralna dizeldorfska organizacija za zaštitu potrošača Vestfalije Sjeverne Rajne. Ova organizacija savjetuje da se TV prijemnik isključi iz zida kako bi se smanjila izloženost elektromagnetskim talasima. Mnogi roditelji nisu ni svjesni stalne izloženosti ljudi tim talasima, naročito u dječijim sobama. Elektromagnetne talase emituju radio-budilnici, svjetiljke i čak utičnice. Da bi se ograničila ta izloženost, sve elektronske uređaje treba postaviti što dalje od djetetovog kreveta.

Osim toga, treba potražiti uređaje sa posebnim etiketama koji su ekološki prihvatljivi i nemaju negativno djelovanje na dječiji san.

Komentari

komentara