Kako opustiti “mišić duše” i riješiti se depresije, strahova i anksioznosti (Video)

Depresija, strahovi, anksioznost… sve je to u vašoj glavi! Tako nas bar uče već godinama 

A zapravo, sve to se možda nalazi u tkivu koje nazivaju “mišić duše”, a odgovoran je za našu pokretljivost i uspravan položaj čovjeka. Njegov latinski naziv je psoas major, a novo istraživanje pokazuje da utiče na opšte blagostanje organizma. Pošto je povezan sa dijafragmom, utiče na disanje i anksioznost. U direktnoj je vezi sa kičmenom moždinom pa vodi do našeg najstarijeg dijela mozga – reptilskog mozga.

I zato, ako je psoas major u grču, mi se osjećamo loše. Reptilski mozak, koji je zadužen za “borbu ili bjekstvo”, takođe je napet, pa smo tužni, uplašeni i u strepnji.

“Mišić duše” može se lako opuštati – lezite na leđa i polako dižite jednu pa drugu nogu, savijenu u koljenu, tako da stopalo podignete od poda oko 30 cm. Pri spuštanju stopala, malo okrenite koljeno u spoljnu stranu. Kad koljeno spustite, malo odignite lumbalni dio kičme od poda, pa spustite.

Ponavljajte u serijama, 3 puta po deset podizanja, svake večeri.

Za bolje razumijevanje vježbe, pogledajte i video klip!

 

 

error: Content is protected !!