Kako olakšati proces mršavljenja: KLJUČNO JE ODRŽATI APETIT POD KONTROLOM!

Kada je gubljenje kilograma u pitanju, jedna stvar koja je ključna za uspjeh, jeste i održavanje apetita pod kontrolom. Kilogrami sigurno neće padati, ukoliko često jedete velike količine neodgovarajuće hrane.

Ukoliko ste se pitali koji je najbolji način da glad držite pod kontrolom, evo su savjeti nutricionista:

Hrana bogata vlaknima
Hrana bogata vlaknima vam duže daje osjećaj sitosti, što znači da ćete na dnevnom nivou unijeti manje kalorija. Pored dobrobiti za one koji pate od zatvora, vlakna imaju još mnogo benefita. Za razliku od ugljenih hidrata, proteina i masti, koji se vare u crijevima, vlakna se ne vare. Vlakna usporavaju varenje, pa daju duži osjećaj sitosti, a na taj način se izbjegavaju nepotrebna grickanja i apetit se drži pod kontrolom.

Proteini
Mnogi ljudi koji su uvrstili više proteina u svoju ishranu su izgubili na kilaži. Zašto je to tako? Za njihovo varenje, tijelo koristi mnogo više energije, koju crpi iz masnih naslaga i na taj način dolazi do gubitka kilograma. Najbolji izvor proteina su nemasna mesa, riba, tofu, obrani mliječni proizvodi i sir.

Omega 3 – masne kiseline
Ove kiseline o kojima se toliko priča, mnogima stvaraju muke i zabune. Bez pretjeranog opterećivanja i zamaranja istim, najjednostavnije je da zapamtite da ih ima u ribi, hladno cijeđenim biljnim uljima, kao što je maslinovo, zatim ih ima u orašastim plodovima i zelenom lisnatom povrću (kelj, špinat, blitva), ali ćete ih naći i u algama. Kada se govori o kontroli apetita, omega – 3 masne kiseline vam definitivno tu pomažu, pošto daju veći osjećaj sitosti, prilikom čega vam štede unos kalorija.

Đumbir
Ovaj korijen, koji u našoj kuhinji nije bio zastupljen, sve više nalazi svoje mjesto. Pripisuju mu se mnogi benefiti, od kojih treba izdvojiti: smanjenje mučnine (te se savjetuje trudnicama da ga piju kao čaj), smanjenje bolova u mišićima, rješava upalna stanja, reguliše nivo šećera u krvi.

Jedna novija studija ga dovodi u vezu sa smanjenjem apetita. Savjet je da ujutru, u šolju tople vode, dodate 2 g mljevenog đumbira i razmutite, pa popijete tokom doručka. Daće vam duže osjećaj sitosti – savjetuju nutricionisti.