Kako ojačati imunitet u jeku infekcija?

Da bi se ojačao imunološki sistem najbolje je imati zdravu ishranu, puno se kretati, dovoljno spavati i napraviti optimalan balans između stresa i opuštanja. Evo programa jačanja vašeg imuniteta, sigurne odbrane od gripe i ostalih zimskih tegoba

Zima je doba godine u kojem je organizam veoma sklon različitim bolestima zbog klimatskih promjena kojima tijelo mora da se prilagodi. Tada trošimo mnogo energije zbog čega slabi i imuno sistem, pa je osnovna bitka za zdravlje održati odbranu organizma prirodnim sredstvima i zdravim načinom života.

Prva odbrana

Evo prioriteta na koje trebate obratiti posebnu pažnju u jesenjim i zimskim vremenskim periodima:

VITAMIN D – Nedostatak svjetlosti sunca može da bude uzrok čestih šmrcavica u zimskom periodu. Pada i nivo koncentracije vitamina D, a baš on osnažuje imunitet. Kako su dani kraći, naše tijelo proizvodi manje vitamina D (za to mu je neophodna sunčeva svjetlost). Dobro rješenje su svakodnevne 15-tominutne šetnje na podnevnom zimskom suncu, kao i vitaminom D obogaćena ishrana, a to znači više mlijeka i masne ribe (losos, haringa, skuša).

ISHRANA – da bi se ojačao imunološki sistem najbolje je imati zdravu ishranu, puno se kretati, dovoljno spavati i napraviti optimalan balans između stresa i opuštanja. Što se tiče ishrane, jedite više voća i povrća, naročito kupus, kelj, svo citrusno voće, orahe i bundevino sjeme. Ovim ćete obezbijediti C i E vitamine, kao i magnezijum, a upravo su oni bitni za efikasnu odbranu. Ne treba zaboraviti ni proteine, pa jedite dosta obranog mlijeka, mahunarki i ispoštenog mesa.

FAKTORI RIZIKA – U činioce koji ugrožavaju imuno sistem ubrajaju se nikotin, previše alkohola (više od 2 čaše vina dnevno), stalan stres, pretjerivanje u sportu, zatim loša ishrana sa mnogo proizvoda od bijelog brašna, konzervirana, ili gotova jela, naporne dijete za mršavljenje, kao i društvena neprilagođenost.

Brza rješenja protiv gripe

Jedite supu od mrkve, celera, luka i krompira, mada je dobra i pileća, zbog velike količine cinka. Istovremeno izbjegavajte toplo mlijeko sa medom, jer pojačava proizvodnju sluzi.

Čaj od lipe popijen vruć, a poslije toga i utopljavanje, izazvat će znojenje, a to je jedan od puteva za izbacivanje virusa

Čim osjetite bol u grlu, aktivirajte timus, grudnu žlijezdu koja se smatra centralnim regulatorom odbrambenog sistema, a možete je stimulisati blagim lupkanjem po području sredine grudnog koša, iznad gornje ivice grudne kosti (ovo je dobro i za prevenciju).

ZA MJESEC DANA JAČI OD ČELIKA

Evo programa jačanja vašeg imuniteta, sigurne odbrane od gripe i ostalih zimskih tegoba

1. SEDMICA – ČIŠĆENJE ORGANIZMA

U prvoj nedjelji je najvažnije izvršiti detokasikaciju organizma. To je sedmica čišćenja. Nakon jednodnevnog posta, hranite se zdravo, a kretanjem i opuštanjem olakšat ćete izbacivanje štetnih materija.

1. DAN – Izbacivanje toksina jednodnevnim postom. Tog dana ćete jesti samo neljuštenu rižu ili krompir (bez soli) i piti 2-3 litre vode, ili biljnog čaja. Tako ćete olakšati oslobađanje toksina i drugih štetnih materija.

2. DAN – Planirajte 5 voćnih obroka! Potrudite se da svaki dan unesete 5 puta voće ili povrće u količini koja bi mogla da stane u vašu šaku. Ovo možete ostvariti i unošenjem sokova, kao i korišćenjem smrznutog povrća, npr: za doručak dodajte šaku grožđa u musli, kao užinu pojedite jednu jabuku, za ručak, uz glavno jelo, jedite svježu salatu, za užinu 1 naraandžu i za večeru varivo.

3. DAN – redovno kretanje. Nikada nije kasno da započnete bavljenje rekreacijom. To može da bude i 3 do 4 puta nedjeljno 20-30 minuta šetnje. Ako vam kondicija to dozvoljava trčite, hodajte, ili plivajte 30 – 60 minuta 4 puta sedmično.

4. DAN – što duže boravite na svjetlosti. Da bi tijelo stvorilo vitamin D koji stimuliše imuni sistem, potrebno mu je sunce. Zbog toga budite bar 15 minuta dnevno na sunčevom svjetlu.

5. DAN – obavezno uzimajte cink, jer cink je imunostimulator. Njegova optimalna doza je 15 mg/dan. Ima ga dosta u mliječnim proizvodima, plodovima mora i mesu.

6. DAN – opuštanje. Odvojte vrijeme za opuštanje. Zdravo je s vremena na vrijeme otići u krevet prije 22 h, makar i dugo poslije toga čitali.

7. DAN – seks. Poslije seksa stvaraju se i sekretuju tzv. hormoni sreće, a oni, takođe, podižu vaš nivo odbrane.

2. SEDMICA: ČAJEVI, MASAŽE, SAN

Oporavku imuno sistema pomoći će preparati na bazi ehinacee, puno dobrog sna i toplo-hladno tuširanje.

1. DAN – uzimajte ehinaceu. Preparati na bazi ove biljke koriste se na samom začetku prehlade, a i kao preventiva. Ipak, prilikom korišćenja moraju da se prave pauze, jer se pri dugotrajnoj upotrebi javljaju nus pojave.

2. DAN – kvalitetan san. Manjak sna pospješuje razvoj infekcija. Istraživanja pokazuju da nam je zimi potrebno oko 1/2 sata više sna.

3. DAN – zaleni čaj umjesto kafe. On sadrži brojne vitamine, minerale, kao i elemente u tragovima. Popijte 3 šolje zelenog čaja dnevno.

4. DAN – započnite tuširanjem. Jutarnje tuširanje toplom i hladnom vodom naizmjenično ubrzat će vašu cirkulaciju. Prvo se tuširajte 2 minuta toplom vodom, pa par sekundi hladnom. Ovo ponovite više puta, a završite hladnom vodom.

5. DAN – dobro varenje. Kako se 70 % ćelija imunološkog sistema nalazi u crijevima, onda je dobro rješenje uravnoteženje varenja. U ovome vam može pomoći 1 jogurt dnevno.

6. DAN – masaža četkom. Protok limfe obezbjeđuje efikasan rad imuno sistema, a nju ćete podstaći ’’suhom’’ masažom četkom. Vodite računa da se uvijek masirate ka srcu.

7. DAN – bijeli luk koji ima jako antibakterijsko djejstvo. Opravdano je dodavati ga u sva jela kao začin. Ako vam smeta njegov neprijatan miris, probajte da žvaćete par listova peršuna.

3. SEDMICA: VITAMIN C, KUPKE I PRIJATELJI

U ovoj sedmici su na redu vitaminske bombe, vježbe disanja i mnogo zabavnih druženja.

1. DAN – vitamin C. Ovaj vitamin igra odlučujuću ulogu u radu imuno sistema. Mnogo vitamina C ima u paprici, kupusu, kelju i čaju od šipka, a dnevne potrebe čovjeka kreću se od 100 do 200 mg.

2. DAN – opuštajuće kupanje. Topla kupka sa dodatkom eteričnih ulja jača imunitet i preventivno djeluje na prehladu.

3. DAN – jedite vlaknaste namirnice. Vlaknima bogata ishrana bitna je za zdravu crijevnu floru. Voće, povrće, integralne žitarice, naročito sjeme lana, veoma su bogati vlaknima. Da ne biste dobili zatvor, neophodno je piti puno tečnosti.

4. DAN – pravilno disanje, a to podrazumijeva disanje kroz nos (nikako na usta). Da biste povećali kapacitet pluća i organizmu obezbijedili maksimalnu količinu kiseonika, vježbajte da svakog dana 2 do 3 puta po 5 minuta duboko dišete.

5. DAN – magnezijum. Smatra se antistresnim mineralom, a stres potpuno ’’uspavljuje’’ vaš imuno sistem. Potrebna dnevna doza magnezijuma je 300 – 400 mg. Ima ga u svim zelenim biljkama, bananama, pivskom kvascu, mlijeku i pšeničnim mekinjama.

6. dan – kontakti. Javite se nekome koga odavno niste vidjeli i budite otvoreni za nova poznanstva.

7. dan – potreba za slatkišima. Osim što ćete podstaći revitalizaciju ćelija, malo suhog voća, ili oraha smanjit će vašu potrebu za slatkim.

4. SEDMICA: SAUNA, KUPKE, AKUPRESURA

U ovoj sedmici je finale i finiš jačanja imuniteta. U posljednjoj nedjelji kure dodatno ojačajte svoj odbrambeni sistem uz saunu, kupku sa morskom soli i akupresuru.

1. DAN – imunodoping od hrena, cvekle i dragušca. Oni djeluju kao biljni antibiotici.

2. DAN – sauna. Bar jednom nedjeljno poslije fizičke aktivnosti priuštite sebi saunu, ili parno kupanje. Dokazano je da sauna štiti od prehlade.

3. DAN – morska so. Odlazak na more pravo je osvježenje za zimom namučeni organizam. Kupka sa morskom solju nije baš prava zamjena za more, ali svakako stimuliše imunološki sistem.

4. DAN – ajurvedski trik susamovo ulje nanesite na nosne otvore. Ovako ćete spriječiti isušivanje sluzokože, a i pomoći će vam da zaustavite infekcije.

5. DAN – stop za stres. U oslobađanju od stresa može vam pomoći akupresura – pritisnite tačku na unutrašnjoj strani lakta u trajanju od 20 sekundi. Ovo djeluje i preventivno.

6. DAN – utoplite se! Leđa, naročito bubrezi i stopala ne smiju da budu hladna. Nosite crvenu boju, jer po teoriji o terapeutskom djelovanju boja, ova boja grije.

7. DAN – ne pregrijavajte se! Pretoplom odjećom uspavljujete svoj imuno sistem. Ovo važi i za vaš životni prostor. Optimalna sobna temperatura je 21˚ C.

(aura.ba)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!