Kako odabrati ishranu za zdravo srce?

Kada birate ishranu zdravu za srce, uzmite u obzir faktore kao što su kvalitet ishrane, koji naučni dokazi idu u prilog preporučene ishrane, koliko je lako slijediti takav obrazac ishrane i možete li je dugotrajno održati.

Iako je potrebno više studija o ulozi pojedinačnih nutrijenata, istraživanja potvrđuju da dijeta bogata cjelovitim namirnicama, posebno biljnim, značajno koristi održavanju normalnog zdravlja srca. Zdrava ishrana podrazumijeva raznovrsnu ishranu sa veoma malo dodanih šećera i prerađenih masnoća. Trenutna istraživanja sugeriraju da je vrsta masnoće – a ne samo količina – važnija kada je u pitanju zdravlje srca. Naprimjer, mononezasićene i polinezasićene masnoće mogu pomoći očuvanju zdravlja srca, dok se pokazalo da trans-masti (uglavnom u pečenim i prženim prerađenim proizvodima) povećavaju nivo LDL („loš“ holesterol), smanjuju nivo HDL („dobar“ holesterol) i pogoršavaju upalne procese u organizmu. Istraživanja o zasićenim mastnoća su još uvijek nedovoljno uvjerljiva, ali stručnjaci ipak preporučuju ograničavanje količinskog unosa na ne više od 10 posto ukupnih dnevnih kalorija.

Kako prevencija srčanih bolesti uključuje nekoliko faktora načina života, može vam pomoći odabir plana koji promovira zdravu tjelesnu težinu i redovnu fizičku aktivnost. Konačno, prije nego počnete s bilo kojom dijetom, posavjetujte se sa svojim ljekarom kako biste bili sigurni da je to prava opcija za vas.