Kako je Katrin Harvi (32) iz Kalifornije paleo dijetom izliječila artritis u stopalima: Zahvaljujući ishrani pećinskog čovjeka ponovo plešem balet!

Kada sam krenula sa paleo dijetom nisam imala nikakva prevelika očekivanja, ali već nakon sedam dana primjetila sam da mi ujutro više nije bio potreban alarm kako bih se probudila. Nisam više osjećala umor nakon ručka kao prije. Bila sam ispunjena energijom i osjećala sam se odlično

Katrin Harvi iz Kalifornije imala je samo osamnaest godina kada joj je dijagnostokovan artritis u stopalima. To joj je s jedne strane predstavljalo olakšanje jer je napokon znala šta joj je uzrokovalo bol dok je plesala, trčala ili šetala u visokim potpeticama. Međutim, otkriće da tako mlada boluje od artritisa za nju je bilo zastrašujuće.

Ketrin i Rajan osnovali su kompaniju Bare Bones Broth i Co. preko koje pomažu ljudima da svoj život usmjere na zdraviji put

– U to vrijeme sam se aktivno bavila baletom. Znala sam da zbog ove bolesti više nikada neću popnovo plesati i da će mi svaki korak do kraja života biti bolan. Počela sam redovno uzimati injekcije kortizona i tablete Celebrex, ali s mjesecima koji su prolazili nisam primjetila nikakvo poboljšanje. Eventualno sam prestala uzimati terapiju i polako sam se privikavala na činjenicu da ću morati stisnuti zube i do kraja života trpjeti bol – napisala je Katrin prošle godine na svom blogu www.barebonesbroth.com.

 Čovjek je po prirodi lovac

Sedam godina kasnije, dvadesetpetogodišnja Katrin upoznaje svog budućeg muža Rajana koji joj poklanja knjigu autora i nutricioniste Marka Sisona pod nazivom „Primal Blueprint“. Knjiga služi kao detaljni vodič za paleo dijetu, režim ishrane kakav je bio prije nekoliko hiljada godina. Dozvoljeno je konzumiranje cjelovite hrane bez prerade, konzervansa i vještačkim aromama kojima obiluju moderne namirnice.

– Riječ je o načinu ishrane kojeg su praktikovali pećinski ljudi koji su po prirodi bili rođeni lovci. U paleo dijeti možete jesti sve što se može uloviti ili sakupiti – meso, riba, orasi, sve što je lisnato i zeleno, sezonsko povrće i voće, orašasti plodovi i sjemenje. Na tjestenine, žitarice i slatkiše ćete morati zaboraviti!

– Pratila sam svaki korak koji je naveden u knjizi i preko noći sam svoj vegeterijanski način ishrane uključila i konzumiranje mesa. Moja nova dijeta se temeljila na mješavini svježeg povrća i mesa, a iz plana ishrane sam potpuno izbacila šećer, mliječne proizvode i sve što se dobija obradom namirnica.

– Prestala sam da jedem vani i unaprijed sam planirala svoje obroke koje sam pravila od nule. Kada sam krenula sa ovim programom nisam imala nikakva prevelika očekivanja, ali već nakon sedam dana primjetila sam da mi ujutro više nije bio potreban alarm kako bih se probudila. Nisam više osjećala umor nakon ručka kao prije. Bila sam ispunjena energijom i osjećala sam se odlično – priznaje Katrin.

Međutim, čak ni nakon ovakvih rezultata koje je postigla promjenom režima ishrane, Ketrin nije mogla ni zamisliti šta će joj se desiti sljedeće.

Hrana je mač sa dvije oštrice

– Nakon mjesec dana bol od artritisa je potpuno nestao. Jednostavno mu nije bilo ni traga. Nekako sam, sasvim slučajno artritis uspjela izliječiti hranom. Nikada nisam previše razmišljala o svom načinu ishrane. Vjerovala sam da nije važno šta unosite u tijelo sve dok redovno vježbate i ostanete fizički aktivni.

  • Zapravo, jedini razlog zbog kojeg sam godinama bila vegetrijanac je zbog toga što su i moje radne kolege bili vegeterijanci pa sam željela da vidim da li bih se i ja mogla odreći mesa – priznaje Katrin Harvi.

Tek nakon mjesec dana praktikovanja paleo dijete Ketrin je shvatila da hrana može biti spori i tihi ubica, ali i moćan lijek koji zacjeljuje i hrani naša tijela. Zbog toga u Ketrin i njen muž Rajan osnovali kompaniju Bare Bones Broth i Co., koja se bavi proizvodnjom i prodajom organskih proizvoda, čorbi i supa koje se prave od najkvalitetnijih organskih sastojaka, a sve u cilju pružanja savjeta i pomoći onima koji svoj život žele usmjeriti na zdraviji put.

Sretni par je nedavno izdao i knjigu sa 125 recepata pod nazivom „The Bare Bones Broth Cookbook“

– Naše čorbe su bogate proteinima, sadrže male količine natrijuma, i prirodno su guste zbog obilja esencijalnih nutrijenata što im daje fantastičan okus. Ako već moramo čitavog života paziti šta unosimo u tijelo, zašto bismo onda morali biti primorani da biramo između hrane koja je ukusna i hrane koja je dobra za nas? Rajan i ja vjerujemo da svi možemo imati i jedno i drugo, te da ove zdrave i ukusne namirnice mogu biti pogodan i zdrav dodatak vašem životu – kaže Ketrin.

 Ponovo zdrava i rasplesana

Paleo dijeta je dosta skuplji način ishrane, ali kako kaže Ketrin, pravilna ishrana je najbolje zdravstveno osiguranje koje novac može kupiti. Osim što sprječava razvijanje potencijalnih bolesti, sa ovakvim načinom ishrane nema potrebe za uzimanjem konvencionalnih lijekova i brige za njihvim potencijalnim nuspojavama.

– Ne možete staviti cijenu na svoje zdravlje i fantastičan osjećaj s kojim se budite svako jutro. U aprilu 2017. godini sam proslavila svoj 32. rođendan i obilježila sedam godina otkad sam otkrila da kroz pravilnu ishranu mogu uništiti artritis. I dalje se pridržavam paleo dijete opisane u knjizi „Primal Blueprint“, tako da danas bez problema i boli mogu da šetam, planinarim, pa čak i da ponovo plešem balet.

  • Zajedno sa Rajanom sam napisala i knjigu recepata na čijim početnim stranama prilikom slanja kupcima često ukrasim Hipokratovim citatom: „Neka tvoja hrana bude tvoj lijek, a tvoj lijek neka bude tvoja hrana”. Nekome je to možda otrcana fraza, ali za mene je to životni moto. Slušanje ovog savjeta mi je iz temelja promijenilo život i sada živim za to da i drugima pomognem da promijene svoje – zaključuje Katrin Harvi.

 Sedmodnevni plan ishrane

Paleo dijeta može biti puna raznolikih, hranjivih i ukusnih vrsta hrane u kojima možete uživati. Uključite razne vrste mesa iz slobodnog uzgoja, uključujući perad, jaja, ribu i morske plodove, zatim povrće, voće, neke orašaste plodove i sjemenke, maslac, kokosovo ulje, maslinovo ulje, ulje makadamije, kokosovu vodu, nezaslađen čaj, fermentirane namirnice poput kiselog kupusa.

Dan 1:
Doručak: dva meko kuhana jaja isjeckana preko sloja kuhanog špinata s maslinovim uljem, limunom i bijelim lukom. Sve preliti sa ½ šoljice cherry paradajza, ½ avokada, ¼ šoljice mladog luka izrezanog na kockice i sve posuti limunovim sokom, maslinovim uljem i prstohvatom morske soli i bibera.

Ručak: salata napravljena sa 100-150 g tunjevine u maslinovom ulju ili soli, 2 šoljice rukole, 1/3 šoljice sušenog paradajza, 5-6 narezanih rotkvica, 1 ribana mrkva srednje veličine, 1 kašika sjemenki bundeve. Sve preliti s 2 žlice ekstra djevičanskog maslinovog ulja, 1 kašikom jabučnog octa, ½ kašičice Dijon senfa.

Večera: 200g goveđeg odreska marinirati jedan sat u ružmarinu, bijelom luku, soku od limuna, morskoj soli i biberu, zatim pržiti na žaru u kokosovom ulju. Servirati s gljivama prženim na žaru i 2 šoljice kupus salate s isjeckanim crvenim kupusom, mrkvom, španjolskim lukom, peršunom i preljevom od limunovog soka, 1 kašikom majoneze i 1 kašikom ekstra djevičanskog maslinovog ulja.

Paleo dijeta se bazira na ishrani naših prapredaka iz perioda paleozoika, ere koja se završila pre 250 miliona godina

Dan 2
Doručak: 1 mali ribani slatki krompir pržen 7-8 minuta u kokosovom ulju dok ne dobije zlatno smeđu boju i postane mekan, poslužiti sa 100 g dimljenog lososa, ½ šoljice krastavca izrezanog na kockice, trunkom majoneze, malo soka od limuna i malo svježeg kopra.
Ručak: Janjeći kotlet sa šparogama prženim na žaru i salatom od špinata s crvenom paprikom, suzamom i tahinijem, limunovim sokom i ekstra djevičanskim maslinovim uljem uz trunku Dijon ili običnog senfa sa strane.
Večera: salata od piletine u kurkuma umaku i kelj.

Dan 3
Doručak: gusti sok od 1 šoljice smrznutih mješovitih bobica, 1 šoljice svježeg špinata, 1 šoljice kokosove vode, ½ šoljice kokosovog mlijeka. Plus 3 kriške pečene puretine ili piletine.
Ručak: salata od piletine i kelja, 1 šoljica bundeve ili supa od povrća.
Večera: mesne kuglice pečene u tavi i kuhane tikvice.

Dan 4
Doručak: Jaja umućena s dinstanim lukom, crvenom paprikom i paradajzom, uz salatu od avokada, rotkvice, korijandera, soka od limete i maslinovog ulja. Plus ½ šoljice borovnica.
Ručak: 2 šoljice špinata ili miješane zelene salate s 1 šoljicom pečenog slatkog krompira ili bundeve, ribanom sirovom ciklom i mrkvom, orasima, sve preliveno Pesto preljevom za salatu od svježeg bosiljka. Sve poslužiti sa 150-200g piletine ili janjetine sa žara.
Večera: pečeni file od lososa posutog peršinom, limunom, bijelim lukom i mahunama kuhanim na pari

Dan 5
Doručak: file od lososa, šparoge na žaru, meko kuhano jaje i malo ulja od tartufa (po izboru).
Ručak: suši od tune i lososa s wakame algama i salatom od avokada ili tajlandska govedina prepržena s povrćem i prelivena čilijem i bosiljkom.
Večera: meksička čili govedina zamotana u listove zelene salate s guacamole umakom, naribanom mrkvom i salsom od paradajza. Da napravite meksičku čili govedinu, u tavi pržite 400-500g govedine nadjevene s 1 lukom, 3 čena bijelog luka, 1 kašikom nasjeckane duge crvene čili paprike, 1 kašičicom crvene paprike, kuminom i sjemenkama korijandera, 1 kašikom soka od paradajza, 1 kašičicom morske soli, prstohvatom bibera i ½ šoljice vode. Kuhajte 20-25 minuta, uz povremeno miješanje. Poslužite preko listova salate.

Dan 6

Doručak: palačinke od banane i kokosa s borovnicama i javorovim sirupom.
Ručak: tanjir sa plodovima mora – 4-5 škampi pečenih na žaru, 3-4 lignje, ili dagnje sa zelenom salatom sa strane.
Večera: Pržena patka s dinstanim keljom ili kupusom i umakom od naranče.
Desert: izmiksana čili čokolada i avokado

Dan 7
Doručak: 3-4 veće gljive pečene na žaru, kajgana od 2 jaja, 2 trake slanine, kuhani špinat i paradajz pečen na žaru
Ručak: salata od paprike i patlidžani s kozjim sirom, pinjolima i pestom (kozji sir po izboru).
Večera: pečena piletina iz slobodnog uzgoja s limunom, senfom i ružmarinom, pečenim mrkvama, komoračem, cijelim čenom bijelog luka, cveklom, brokulom, i graškom.

(D.K.)

 

Komentari

komentara