Kako izaći iz začaranog kruga emocionalnog prejedanja?

Ako utjehu tražite u hrani, pa vas poslije proganja savjest zbog toga, znajte da postoji način da izađete iz začaranog kruga.Emocionalno prejedanje je moćan i efikasan način da doživimo privremeno olakšanje od mnogih životnih izazova.

Da nije toliko efikasno, ne bi ga toliko ljudi primjenjivalo. Međutim, da biste prekinuli ciklus tješenja hranom, potrebno je da zaronite u sebe i pronađete uzrok.

Psiholog Dženifer Kromberg pobraja pet najčešćih razloga zbog kojih jedemo na nervnoj bazi i predlaže vrlo praktična rješenja.

1. NISTE SVJESNI ŠTA JEDETE

U slučaju da ste siti, ali nastavljate da jedete to što je ostalo u tanjiru ili jedete jednostavno zato što je neka hrana ispred vas, terapeut će takvo prejedanje nazvati nesvjesnim. Posljedica je, kažu, toga što ne obraćate pažnju na to šta i zašto jedete.

RJEŠENJE Usredsredite se na to šta i kada jedete. U početku će vam ići teže, pa će biti situacija kad nećete moći da se zaustavite, ali nemojte biti previše kritični prema sebi dok usvajate nov način ponašanja.

2. HRANA VAM JE JEDINA SREĆA

Ako na pitanje šta bi bilo kada biste manje jeli ili kada se ne biste prejedali, odgovorite da ne biste imali čemu da se radujete, onda je tako. Na kraju dugog i napornog dana velika porcija sladoleda dođe kao privremeno tješenje iscrpljenog bića koje je naporno radilo. Kako? Šećeri i masti oslobađaju opioide u mozgu i oni izazivaju osjećaj umirenja, ali to kratko traje i vi biste ponovo još. Zato oslobađanje od ove navike može da bude jednako teško kao i oslobađanje od droge.

RJEŠENJE Pronađite druge, zdrave načine da se nagradite ili utješite. Da li će vas ovi drugi utješiti i umiriti jednako dobro kao i hrana?

Vjerovatno neće. Pomoći će u nekoj mjeri, ali da biste se zaista oslobodili emocionalnog jedenja, potrebno je da vježbate tolerisanje neprijatnih osjećanja. To nas dovodi do trećeg uzroka emocionalnog jedenja.

3. NE PODNOSITE DOBRO TUGU

Ukoliko vas odmalena uče da izbjegavate sve ono zbog čega se osjećate loše, to nije dobar put. Neprijatna osjećanja su sastavni dio svačijeg života i, ako ne znate šta ćete s njima, osuđeni ste na emocionalno jedenje i tješenje hranom.

RJEŠENJE Nikom ne prija da se osjeća tužno, ljutito, anksiozno, usamljeno i odbačeno, jer ne vide svrhu u tome. Ali i to mora da se vježba. Možda nećete promijeniti izvor svoje ljutnje, ali će vam pomoći da ne zamagljujete osjećanja hranom.