Kako Indijanci nadoknađuju manjak energije u svome tijelu: RITUAL VATRE DAJE SNAGU

Svako od nas mora dnevno obaviti čitav niz zahtjevnih poslova pa nam je potrebna snaga i energija. Kako u porodici, tako i na radnom mjestu. Indijanski ritual Vatre pomaže da svako jutro “tankirate” snagu za dnevne napore. Sličan efekat postiže i vježba hatha joge zvana Molitva Suncu

Element Vatra je, zapravo, naša duhovna energija. Ona nas motivira, pokreće, daje nam snagu. Ona je motor našeg života. Zato sjevernoamerički Indijanci s pravom ističu kako je Vatra – dinamika, snaga, energija, svjetlost i toplina. Svjetlosna energija se izražava kao životna i seksualna sila u području tijela, kao vitalnost i poduzetnost na nivou intelekta, kao i iskustvo ljubavi i intuicije na području emocija, te kao prosvjetljenje na duhovnom nivou. Kao što je biljci nužno potrebna energija Sunčeve svjetlosti da bi rasla, tako i čovjek treba vlastitu tjelesnu toplinu i unutrašnju energiju da bi se fizički i duhovno razvijao. Bez Sunca biljke ne uspijevaju, a čovjek kojem je oduzeta Sunčeva svjetlost pomalo odumire.

Mnogi, međutim, vjeruju da raznim drogama i stimulativnim sredstvima mogu nadoknaditi manjak energije Vatre, da bi se čudili kada se njihovo tijelo i duh slome usljed djelovanja ovih neprirodnih energetskih dodataka.

Indijanci za razliku, od našeg sasvim pogrešnog ponašanja, prakticiraju druge metode da bi svom tijelu nadoknadili manjak energije. Oni plešu i pjevaju uz ritam bubnjeva i svjetlost vatre, koriste snagu lule, kamena i kristala, a jednom godišnje tragaju za vlastitom vizijom na tzv. izvorištu snage, nekom mjestu u prirodi. Njihova najvažnija ceremonija, međutim, je dnevna meditacija. Obavljaju je jutrom, pri izlasku Sunca.

  • Element Vatre se nalazi u tebi – ističe indijanski šaman Eagle Bear i dodaje:

– Na tebi je da se aktiviraš! Upravo toj svrsi služi ritual Vatre.

Hindusi, međutim, izvode sličan ritual odmah nakon ustajanja. Cilj te vježbe, koju nazivamo Surya Namaskar, jeste postizanje harmonije disanja i tjelesnih pokreta, kao i jačanje zglobova i kralježnice. Takva vježba, u skladu s tradicijom hatha joge iz koje potiče ova molitva Suncu, pomaže čovjeku da postane budan i vitalan.

 

Molitva Suncu

Molitva Suncu sadrži 12 položaja i izvodi se pri izlasku Sunca. Pri tome su od izuzetnog značaja disanje i položaj tijela. Evo tih 12 položaja:

  1. Treba stajati uspravno, skupljenih nogu i na prsima sklopljenih ruku kao za molitvu. Težina tijela je ravnomjerno raspoređena na obje noge. U ovoj poziciji osoba koja prakticira lagano izdiše zrak iz pluća.
  2. Nakon što je izdahnuo, osoba diže ruke iznad glave, naginje gornji dio tijela što je moguće više prema nazad, čemu isteže tijelo koliko je najviše moguće.
  3. U ovoj poziciji treba izdahnuti zrak iz pluća, pri čemu se saginje gornji dio tijela prema stopalima i to tako da vježbenik dlanovima dotiče pod. Pri tome noge trebaju ostati nesavijene. Ako je to neizvodljivo, koljena se mogu lahko saviti. Vježbanjem će tijelo vratiti elastičnost, pa će i ta potreba otpasti.
  4. Sada vježbenik uzdiše i spušta se u čučanj, a zatim u upor, pri čemu pruža lijevu nogu prema nazad. Težina tijela je na rukama i na nožnim prstima, a koljeno noge smije dodirivati pod. Vježbenik sada podiže gornji dio tijela i bradu, gledajući prema gore.
  5. U ovom položaju vježbenik zadržava zrak u plućima i lijevu nogu ponovo vraća u upor da bi ispružio desnu prema natrag. Pri tome težina tijela počiva na rukama, odnosno dlanovima i nožnim prstima, a glava i tijelo tvore ravnu liniju.
  6. Vježbenik izdiše, pri čemu spušta koljeno, prsa i čelo, podižući bokove uvis.
  7. Vježbenik ponovo udiše, pri čemu spušta bokove. Prste nogu pruža prema nazad, podižući i savijajući gornji dio tijela. Pri tome gleda uvis – koliko je moguće prema nazad.
  8. Pri izdisanju, izravna noge i bokove, dok glava i prsti dodiruju pod. Noge i tijelo su ispruženi.
  9. Prilikom udisanja, vježbenik ulazi u čučanj da bi ispružio lijevu nogu – između ruku – prema naprijed. Nakon toga zauzima položaj opisan u poziciji 4.
  10. Slijedi izdisaj, vježbenik pruža desnu nogu prema naprijed, pri čemu dlanovi ostaju u dodiru s tlom.
  11. Vježbenik polagano udiše, ispravlja tijelo, ruke podiže uvis, gornji dio tijela savija prema natrag.
  12. Tokom laganog izdisanja, tijelo zauzima položaj 1, to znači, vježbenik stoji uspravno, sklopljenih ruku za molitvu.

Tradicija hatha joge preporučuje ponavljanje ove molitve četiri puta za redom. Postepeno se broj ponavljanja diže na 12. Iskustvo pokazuje djelotvornost te molitve. Ipak, ostaje pitanje – ko od nas može naći toliko vremena da svako jutro zauzme 144 pozicija, koliko je optimalno za ovu vježbu.

 

RITUAL VATRE

Indijanski ritual Vatre je mnogo manje zahtjevan, a pruža nam mogućnost vježbi putem kojih možemo “tankirati” energiju Praoca Vatre.  Uz pomoć samo četiri jednostavne vježbe moguće je tijelo snabdjeti energijom za dnevne napore. Važno je da ovaj ritual bude izveden nakon rituala Vode, dakle nakon unutrašnjeg i vanjskog pročišćenja, a u svakom slučaju prije doručka.Okrenite se prema istoku, prema izlazećem Suncu. Ako je moguće vježbe izvedite na otvorenom, na balkonu ili barem pored otvorenog prostora. Vježbe započnite odmah nakon jutarnjeg tuširanja.

PRVA VJEŽBA – Izdahnite polagano i duboko. Stanite uspravno, s nogom pored noge, mišići vam trebaju biti opušteni, a pogled usmjeren prema naprijed. Polagano podignite ruke i udahnite polahko i duboko. Ispružite cijelo tijelo tako da se uspravite na nožne prste. Ruke podignite što je moguće više, otvorite šake i ispružite prste. U tom položaju zadržite dah. Osjetit ćete kako u vas ulazi energija Vatre. Preko vršaka vaših prstiju, ruku i ramena u vaše tijelo ulazi toplina. Zahvaća vaš gornji dio tijela, vaš trbuh, vašu cijelu utrobu. Širi se preko bokova na noge i na stopala. Tokom ulaska energije Vatre u vaše tijelo, imat ćete prije ili kasnije potrebu za izdisanjem. Kada osjetite tu potrebu, u tom trenutku i izdahnite polahko i duboko zrak iz vaših pluća. Izdisaj treba potrajati tako dugo dok ne osjetite da su vaša pluća – prazna.

DRUGA VJEŽBA – Nakon što ste polagano i duboko udahnuli, usporeno se, ispruženih ruku, sagnite prema naprijed. Pri tome koncentrišite vaše misli na vašu kralježnicu. Osjećate kako se, dok lagano izdišete, savija svaki članak vaše kralježnice i to sve dok prstima ne dodirnete pod. U ovoj fazi mislite na energiju Vatre što ulazi u vaše tijelo i daruje vam snagu potrebnu za dnevne potrebe. Ako biste imali problema pri saginjanju, saginjite se do trenutka dok ne osjetite bol, odnosno neugodnost. Ostanite nekoliko trenutaka tako savijeni, a istovremeno zadržite dah u vašim plućima.

TREĆA VJEŽBA – Sada podignite vaš gornji dio tijela, ponovo jako usporeno, pri čemu lagano udišete. S izdisanjem započnite kada je vaš gornji dio tijela usporedan s podlogom. Osjetit ćete kako svaki pršljen sudjeluje u vježbi.

ČETVRTA VJEŽBA – Sada ponovo stojite uspravno. Ruke i prsti su vam visoko podignuti. Vaše disanje prestaje. Osjećate kako u vas struji energija Vatre. Ponovo ste u prvoj vježbi. Sada možete ponoviti cijeli postupak. Dovoljno ga je izvesti četiri puta. Pri tome je značajno da se sasvim koncentrišete na ulazak energije u vaše tijelo, da osjetite kako ona teče kroz sve njegove dijelove. Uživajte u tome!

Osjetit ćete da će vam opisani ritual Vatre najbolje pomoći nakon loše prespavane noći. Zahvaljujući redovnom izvođenju rituala Vatre, osjećat ćete se sve svježiji i poletniji.

Vježbe možete ponoviti i tokom dana kada se osjećate umornim, iscrpljenim i bezvoljnim. Ritual Vatre možete ponoviti i navečer. Nakon napornog dana punog stresnih situacija, on će vam podariti miran i zdrav san.

Nakon izvedenih vježbi ne zaboravite zahvaliti energiji vatre na pozitivnim učincima! Jer kako kažu Indijanci: “Energija Vatre je izvor naše vitalnosti i naše ljubavi”.

(aura.ba)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!