Kako glumica i bivša manekenka Alicia Silverstone održava liniju: Veliko NE mesu, mlijeku i šećeru!

Nekada slavna tinejdžerska filmska zvijezda, a danas aktivistica za prava životinja i veganka, Alicia Silverstone (Ališa Silverston), autorica knjige “The Kind Diet”, promotorica je blagog plana prehrane. Alicia nije zagovarač običnog režima ishrane ili kuharice s nizom dijetalnih recepata, već cjelovite eko-filozofije prehrane i života…

Od filma Djevojke s Beverly Hillsa, koji je obilježio karijeru Alicije Silverstone (43) prošlo je više od dvadeset godina, a glavna protagonistica tinejdžerske komedije koja je ostala kultna za generacije odrastale u 90-ima gotovo da se nimalo nije promijenila. Plavokosa i plavooka glumica i danas u šetnji sa svojim sinovima mami poglede i oduševljava svojim prirodnim i mladolikim izgledom.

Svojevremeno je ova glumica, poznata po aktivizmu za zaštitu okoliša i prava životinja, po uzoru na mnoge druge slavne osobe, sastavila knjigu u kojoj otkriva tajne svoga besprijekornog izgleda. U knjizi tvrdi da svoje dobro zdravlje i prirodnu ljepotu duguje organskoj i veganskoj prehrani, tj. prehrani bez mesa, mliječnih proizvoda, bijelog šećera i procesirane hrane.

 

  • U odnosu na prehranu životinjskog porijekla, biljna prehrana zahtijeva manje “goriva”, vode i drugih resursa ljudskog tijela za preradu. Stoga, jasno je da je veganska dijeta, odnosno princip ishrane, jedna od najboljih stvari koje možete učiniti kako biste izgubili na težini, poboljšali svoje zdravlje, ali i zdravlje naše planete – objašnjava Silverstone.

Silverstone u svojoj knjizi iznosi uvjerljive argumente kako bi čitatelje potaknula i ohrabrila da pređu na organsku, odnosno na bilju baziranu prehranu i dijetu, bogatu integralnim žitaricama, morskim povrćem, te hranom koju mnogi Amerikanci nikada nisu okusili, kao što su – dikon  (japanska repa, vrsta rotkve), soja sos i korijen lotosa.

  • U knjizi imate i 100 recepata, a koji imaju za cilj dokazati da veganska ishrana ne znači samo jedenje trave i kartona – izjavila je Silverstone.

Inače, veganska prehrana se temelji na voću, povrću, inategralnim žitaricama, orasima, grahu i proizvodima od soje. Bijeli šećer, procesirana hrana, kafa, alkohol, životinjski proizvodi i sve umjetno, uključujući i sladila, Silverstone naglašava, nisu dobrodošli. Čak i prirodne šećere poput agave treba konzumirati u malim količinama.

PRIMJER JELOVNIKA

DORUČAK: Tost sa avokadom i paradajzom

RUČAK: Vegetarijanski burito

VEČERA: Integralna tjestenina s paradajz sosom, mljevenim sojinim ljuspicama, parenom brokulom i hljebom s bijelim lukom

UŽINA: Kikiriki maslac na maloj kriški integralnog hljeba ili neko voće

 Od koketiranja do superheroja

Alicia u knjizi čitateljima sugeriše da ne prelaze na vegansku prehranu naglo, nego postepeno, tačnije kroz tri faze. Prvu fazu nazvala je “koketiranje”. U ovoj fazi čitatelje potiče da polako meso zamjenjuju biljnom hranom. Ova faza, Silverstone obećava, jako brzo će dati rezultate na vašem tijelu, što će vas dodatno motivisati, pa ćete preći na drugu fazu – “vegan” fazu. U ovoj fazi eliminisat ćete sve proizvode životinjskog porijekla iz vaše ishrane, ali ćete u ishranu zato uključiti više žitarica, voća i povrća. Treću fazu nazvala je “superheroj”. To je, ustvari, dijetalna faza, kada se hranite uglavnom žitaricama i morskim povrćem, tj. algama, te gubite suvišne kilograme.

 Riječ struke

Nutricionisti ističe da Alicia Silverstone ima pravo o mnogim stvarima u vezi sa životom bez životinjskog mesa. Većina mesa ima previše masnoća i hormona, tako da ima smisla izostaviti meso i neke mliječne proizvode. Ali, Silverstone također kaže da vas mliječni proizvodi čine debelima što nije tačno, niti pomaže ljudima. Neki njezini savjeti imaju smisla kao što je korištenje minimalno soli tokom kuhanja, korištenje orašastih plodova za dobivanje proteina.

Nutricionisti kažu da među svojim klijentima imaju dosta iskustva s pretilnim i nezdravim veganima koji previše pojednostave svoje jelovnike. Često su i anemični, jer ne jedu adekvatne proteine koji se nalaze u ribi i piletini. Također, mnogo njih je alergično na proizvode od soje, pa im može biti loše ako nastave sa dijetom. Savjet nutricionista je da se u ishranu ipak uključe riba, jaja, bijelo pileće meso, i niskomasni proizvodi životinjskog porijekla.

 ZNATE LI?

Razlika između vegana i vegetarijanaca

Vegetarijanci jednostavno ne jedu meso životinja, a vegani niti jedu, niti na bilo koji drugi način koriste nešto što potječe od životinja, bilo živih ili mrtvih (kozmetika, odjeća…).

(aura.ba)

Komentari

komentara