KAKO DA BUDETE SRETNI I KAD STE SAMI?

Neki ljudi uživaju biti sami, ali za druge je izazov biti solo. Ako spadate u drugu grupu, postoje načini da vam bude ugodno i kad ste sami. Bez obzira na to kako se osjećate kada ste sami, iskrena introspekcija i izgradnja dobrog odnosa sa samim sobom je važna i olakšaće vam da naučite uživati u samoći.

Biti sam nije isto što i biti usamljen

Prije nego se upustimo u različite načine pronalaženja sreće u samoći, važno je razdvojiti ova dva koncepta: biti sam i biti usamljen. Iako postoji određeno preklapanje između njih, to su potpuno različiti koncepti.

Možda ste osoba koja apsolutno uživa u samoći. Niste asocijalni, bez prijatelja ili ljubavi, već ste jednostavno prilično zadovoljni vremenom koje provodite sami. Ustvari, uživate i radujete se tome. To znači biti sam, a ne biti usamljen.

S druge strane, možete biti okruženi porodicom i prijateljima, ali zapravo osjećate da niste dovoljno povezani, zbog čega se osjećate prilično prazno. Ili vas to što ste sami čini tužnim i žudite za društvom. To je usamljenost.


Kratki savjeti za početak

Ovi savjeti imaju za cilj da vam pomognu da „zakotrljate loptu“. Možda vam neće promijeniti život preko noći, ali vam mogu pomoći da se osjećate ugodnije ako ste sami.

Neki od njih su možda upravo ono što ste trebali čuti. Drugi možda neće imati smisla kad ste konkretno vi u pitanju. Koristite ih kao odskočne daske. Prilagodite ih, ili usput dodajte i druge, na način da odgovaraju vašem životnom stilu i ličnosti.

Izbjegavajte upoređivanje sa drugima
Ovo je lakše reći nego učiniti, ali pokušajte izbjeći upoređivanje svog društvenog života s bilo kim drugim. Nije bitan broj prijatelja koje imate ili učestalost vaših izlazaka s društvom.

Zapamtite, ne postoji način da saznate da li je neko s gomilom prijatelja i ispunjenim društvenim kalendarom zaista sretan.


Društveni mediji nisu, sami po sebi, loši ili problematični, ali ako se zbog skrolovanja kroz nečije feedove osjećate izostavljeno i pod stresom, napravite nekoliko koraka unazad. Taj feed ne govori cijelu priču. Zapravo, nemate pojma da li su ti ljudi zaista sretni ili samo ostavljaju utisak da jesu. U svakom slučaju, to se ne treba da se odražava na vas.

Uradite probu i zabranite sebi pristup društvenim mrežama na 48 sati. Ako uočavate razliku, pokušajte sebi uvesti dnevno ograničenje za društvene mreže od 10 do 15 minuta, i držite ga se.

 

Uzmite telefonsku pauzu
Mobilni telefoni i društveni mediji su nesumnjivo promijenili koncept samoće. Da li je neko zaista sam ako može da uzme telefon bilo kada i pošalje poruku ili nazove bilo koga?

Provodite slobodno vrijeme u prirodi
Da, još jedan kliše – ali ozbiljno, izađite napolje. Opustite se u dvorištu, prošetajte parkom ili se družite negdje uz vodu. Osjetite povjetarac na svom licu. Upijajte prizore, zvukove i mirise prirode.

Vježbajte
Vježbanje pomaže u oslobađanju endorfina, važnog neurotransmitera u vašem mozgu koji mogu učiniti da se osjećate sretnije. Ako ste početnik u vježbanju, počnite sa nekoliko minuta dnevno, čak i ako se radi samo o jutarnjim istezanjima. Svaki dan povećajte svoju aktivnost za minutu ili dvije. Kad steknete samopouzdanje, isprobajte trening sa utezima, aerobik ili neku drugu sportsku aktivnost.