Kako bez muke postati “jutarnji tip”

Ako je veče vaše doba dana, pa imate muke ujutru kad treba da ustanete, samo da znate da možete da postanete “jutarnji tip”. Evo kako.

Sklonost ka ranom ustajanju djeluje kao jedna od onih (svakako poželjnih) životnih vještina sa kojima se, ako imate sreće, rodite, a ako ne… cijelog života trpite posljedice.

Ali, to što je veče “vaše vrijeme”, ne znači da ste osuđeni na to da nikad ne osjetite čari poletnog ustajanja u cik zore. OK, ili bar dok je još uvijek doba dana koje se vodi kao jutro.

Donosimo vam četiri jednostavna koraka koji će vam (nadamo se) pomoći da zavolite jutra.

Neka vas budi melodija koja vam se dopada

Ako organizujete stvari tako da vas bude prvi taktovi omiljene pjesme, vaš mozak počeće da luči hormone sreće još prije nego što ste se čestito i razbudili. Zar to nije sjajan početak dana? Osmijeh prije nego što ste otvorili oči! Ujedno, to smanjuje i vjerovatnoću da “opalite snuz” i jutro pretvorite u agoniju poznatu i kao “još samo pet minuta”.

O doručku razmišljajte unaprijed

Uveče pre odlaska na spavanje smislite šta ćete da doručkujete i pripremite namirnice. Birajte ono što volite, to je još jedan način da se odobrovoljite još prije nego što ustanete. Dakle, probudi vas omiljena pjesma, i sljedeće što vam padne na pamet je da ste spremili sve za tople sendviče ili omlet sa povrćem koje volite? Razlog više da ubrzate ustajanje, priznaćete.

Razmislite o tome malo pre nego što vas uhvati san

Nemojte da skrolujete po telefonu, nemojte da gledate seriju. Za promjenu, čitajte malo. A kad vam se prispava, pomislite kako vas divan dan čeka sutra, od ranog jutra. I recite sebi “sutra će biti divan dan”, neka to bude misao uz koju ćete se uspavati.

Zaboravite na odlaganje alarma

Ako vam je teško da skočite iz kreveta čim se začuje alarm (pa makar to bila i vaša omiljena pjesma), ostanite u krevetu još malo, ali nemojte da dremate. Tih desetak minuta kobajagi spavanja neće vam donijeti nikakvu korist. Ali desetak minuta istezanja u krevetu? Sjajna ideja. Ubrzaćete cirkulaciju, odobrovoljićete se i… čeka vas omiljeni doručak, sjećate se?