Kakav karakter, takve i bolesti: SAZNAJTE KOJEM ELEMENTU PRIPADA VAŠ ZNAK U ZODIJAKU

Ovan je kolerični tip karaktera koji će patiti zbog lupanja srca. Melanholični tip, kakvi su Bikovi, imat će problema s kamencima, dok će sangvinici, Vodolije, izbjegavati liječnike. Flegmatičnim tipovima, Ribama ili Rakovima, zdravlje zavisi od raspoloženja. Pročitajte kakvi ste i kakvim vježbama možete popraviti karakterne mane.

Vatra, Zemlja, Zrak i Voda, osnovna su četiri životna principa koji svima daju pečat, kako karaktera tako i fizičke konstitucije. Tako na primjer, jedan kratak pogled na neku osobu može nam dati puno podataka o njenom zdravlju: dovoljno je uočiti oblik lica, linije i strukturu tijela…, uz pomoć kojih se može ustanoviti trenutno zdravstveno stanje, kao i eventualne predispozicije ka određenim bolestima.
Antički liječnici, kao Hipokrat, na primjer, određene vrste bolesti je tumačili su pojačanim prisustvom u organizmu jednog od ova četiri elementa: žuta žuč pripada kolericima, crna žuč melanholicima, krv sangvinicima, a limfa flegmaticima. Osim što održava psihološki stav i što oblikuje tijelo, temperament djeluje i na konstituciju, pa tako daruje specifične zdravstvene karakteristike. Ovdje pročitajte kako vaš temperament djeluje na vaše zdravlje.

KOLERIČAN TIP (Vatreni znakovi: Ovan, Lav i Strijelac)
Vaš temperament je koleričan, odnosno razdražljiv, jer su reakcije vašeg tijela na lijekove, bolesti i stres u osnovi brze, akutne ili trenutne. Vaš metabolizam karakterizira intenzivna aktivnost: brzo sagorite i konzumirate ono što se u organima proizvede ili nađe.
Raspolažete ogromnom vitalnošću i viškom fizičke energije, kojom morate naučiti vladati. Nervozni ste i pomalo iritirani, brzih i grubih pokreta; skloni ste “lupanju srca”, visokom krvnom pritisku i ubrzanom pulsu. Od svih organa najviše su vam u upotrebi mišići.

Kod liječnika idete samo onda kada se zbilja loše osjećate i kada vam je liječnička pomoć neophodna.U takvim situacijama, nisu vam potrebne riječi utjehe: vi jednostavno samo težite da saznate način na koji ćete najbrže ozdraviti i šta vam je činiti… Liječničke savjete maksimalno poštujete. Vaše slabe tačke su organi koji su direktno povezani s proizvodnjom i distribucijom energije, kao na primjer, sistem cirkulacije, koji potiskuje i raspodjeljuje krv po različitim dijelovima tijela, i jetra.

MELANHOLIČAN TIP (Zemljani znakovi: Bik, Djevica i Jarac)
On je simbol stabilnosti, čvrstine i otpornosti. Temperament im je melanholičan. Osobe koje pripadaju ovom tipu pretežno su mršave i samo naizgled krhke. Više su naklonjeni hroničnim nego akutnim bolestima.
Njihov metabolizam je usporen i kod njih se vrlo lahko mogu u organizmu stvoriti određene naslage: može im se lahko dogoditi da pate od kamenca u žuči ili od nagomilane živčane napetosti koja na kraju rezultira neuralgijama i grčevima. Zbog toga se njihov temperament još naziva i nervoznim. Najosjetljivije tačke su im u reproduktivnom aparatu, a posebno organi za probavu i koštana konstitucija koja ima funkciju odbrane i držanja. Kada se razbole, imaju običaj konsultirati čitavu četu liječnika.

SANGVINIČAN TIP (Zračni znak: Blizanci, Vaga i Vodolija)

Sangviničan temperament obraća pažnju na organe za disanje i bubrege, više od svih ostalih koji su u direktnom kontaktu sa vanjskim zrakom. Ako pripadate ovom tipu temperamenta, vaš karakter je sve drugo samo ne kompliciran: veseli ste i društveni, mada pomalo površni. Potrebno vam je da ste stalno u pokretu, da ste obuzeti emocijama i raznim stimulansima, koji vas održavaju u životu.

Ne sviđa vam se da se podvrgavate liječničkim pregledima, čak uvijek tvrdite da vam nisu ni potrebni, pa i ako se razbolite, neko vas najprije u to treba uvjeriti. Shodno tome, čim primijetite prve znake poboljšanja, odmah napuštate bilo kakve vidove terapije.

FLEGMATIČAN TIP (Vodeni znak: Rak, Škorpija, Riba)
Vaša ličnost se karakterizira prije svega psihičkim faktorima, utiscima i stanjem duše. Za vašu fizičku ravnotežu od najveće su važnosti raspoloženje i tjelesne tekućine: najviše su opasnostima izloženi organi za probavu (želudac i crijeva), kao i nutritivni aparat, za što je prije svega odgovorna limfa. Zbog toga vaš se temperament još naziva limfatičnim, dok ono “flegmatičan” označava miran karakter koji se, međutim, pokazuje samo na površini.

Kako ste vrlo emotivni, naklonjeni ste i psihosomatskim bolestima. Endokrini sistem i funkcioniranje hipofize su kod vas pomalo usporeni. Ruke vam se često znoje, blijedi ste u licu, a mišići su vam opušteni. Puls ima tendenciju da bude slabiji, a pritisak i temperatura tijela niži od normalnog. Patite od anemije i imate veći broj bijelih krvnih zrnaca nego što je to uobičajeno. Ne podnosite fizičku bol, osjetljivi ste na psihoanalitičke tehnike, ali ne poklanjate dovoljno pažnje raznim metodama liječenja.

Vježbe za ravnotežu

Za svaki temperament koji je ovdje opisan postoje vježbe koje mogu poboljšati stabilnost tijela i duha, a time utjecati i na zdravlje.

1. KOLERIČNI: OSLOBODITE ENERGIJU!
Raširite noge, ruke stavite na kukove i odjednom zategnite sve mišiće, uključujući i mišiće lica. Udahnite duboko i zatim polako izdahnite, opuštajući postepeno sve mišiće. Koljena treba učvrstiti, a u trenutku kada izbacujete zrak, možete ih malo saviti.
Ovu vježbu ponovite barem tri puta, a prilikom posljednjeg izbacivanja zraka dopustite slobodno da vam iz usta izađe i zvuk koji će se tom prilikom stvoriti i označiti konačno opuštanje. Na kraju vježbanja se opustite i dišite tako što ćete angažirati mišiće donjeg dijela trbuha. Ovu vježbu bi trebalo upražnjavati svaki dan.

2. MELANHOLIČNI TIP: PODSTIČITE MAŠTU

Vama je potrebno da stimulirate vlastitu kreativnost i da se upustite u razne izlete koji uključuju vašu maštu. Zato bi bilo najbolje da izaberete mjesto i vrijeme kada vas niko neće uznemiravati. Koračajte i probajte ubrzavati i usporavati, igrajte se brzine, iznalazite uvijek nove putEve kretanja, spuštajte se u čučanj i podižite se iznenada, tako što ćete se osjećati slobodno u prostoru i vremenu.

Neka vam ruke postanu krila, slijedite nova osjećanja i stanja duše. Kad to budete poželjeli, odmorite se, tako što ćete nekoliko puta duboko udahnuti i izdahnuti. Ovu vježbu ponovite onda kada za njom budete osjećali potrebu, ali neka to bude barem jednom nedjeljno, uz obavezno iznalaženje novih načina vježbanja i kretanja.

3. FLEGMETIČNI TIP: OBNOVITE TEKUĆINE

Lezite na pod i opustite sve mišiće, uključujući i one na licu i šakama. Udahnite zrak pokrećući mišiće donjeg trbuha, a zrak izbacite tako što ćete jako stisnuti mišiće abdomena i lumbalnim dijelom kičme se oduprijeti o pod svom jačinom.

Udahnite zrak mišićima donjeg trbuha, a zrak izbacujte tako što ćete iste mišiće potpuno napregnuti. Dok udišete zrak, potpuno se opustite. Tri puta ponovite ove osnovne kontrakcije mišića, zatim napravite pauzu i ponovite sve još tri puta produžavajući vrijeme abdominalne kontrakcije i relaksacije. Ovu vježbu bi trebalo provoditi svakog dana.

4. SANGVISTICI: UMIRITE SVIJEST
Izraženi mentalni aspekt podrazumijeva stanje nervoze, nemira i nespokoja, što utiče na ponašanje tijela. U ovoj vježbi koja se najviše dotiče članaka i zglobova, naći ćete način da oslobodite tu vrstu tenzije, da umirite vaše misli i ponovo steknete dobro stanje i mir:
1. Stanite uspravno, razmaknite stopala i opustite trbušne mišiće. Dok izbacujete zrak iz pluća, dopustite da vam koljena klecnu tri puta, a zatim, dok udišete zrak, ispravite koljena. Ponovite ovo tri puta, tako što ćete izbacivanje zraka produžiti na šest klecanja koljena.
2. Opustite koljena: dok izbacujete zrak, težinu tijela prenesite sa pete na tabane i prste i zatim obrnuto. To napravite tri puta, a zatim ispravite koljena dok udišete zrak. Ponovite ovo tri puta tako što ćete postepeno produžavati udisanje i razmjenjivanje opterećenja pod stopalima, sa pete prema prstima i obratno.
3. Opustite koljena: dok izbacujete zrak iz pluća, prebacite težinu tijela sa vanjskih na unutrašnje tačke stopala ukupno šest puta, a kada budete uzimali zrak, ispravljajte koljena. Ovu vježbu ponovite tri puta.
Ponovite vježbu broj jedan tri puta, udišući zrak u šest kratkih uzastopnih navrata. Na kraju, prošećite malo po sobi i dišite duboko. Ovu vježbu treba provoditi svakodnevno.