Kade pune leda: ZAŠTO SLAVNI LUDUJU ZA LEDENIM KUPKAMA, A ZDRAVSTVENI UČINCI SKORO NIKAKVI!

Kaka je teniski prvak Andy Murray prošlog ljeta dobio posebno dugačak i naporan meč na US Openu u New Yorku, sve za čime je nakon toga čeznuo bila je ledena kupka. Njegova kolegica Naomi Osaka također je ljubiteljica tog ledenog tretmana.

No, i drugi sportisti tvrde da im prakticiranje ledenih kupki pomaže kod bržeg oporavka nakon intenzivnih treninga i natjecanja.

Štoviše, čak je i Lady Gaga još prošle godine objavila fotografiju na kojoj pozira u kadi napunjenoj ledom, a koja je nastala nakon proba za dodjelu MTV Video Music Awards. Nešto ranije je i otkrila da su upravo ledene kupke dio njezine rutine nakon nastupa.

Dakle, u čemu je stvar i mogu li ledene kupke stvarno poboljšati performanse sportaša ili ljubitelja fitnessa?

Today je odgovor na to pitanje potražio kod dr. Johna Tabacka, liječnika sportske medicine iz Virginije te kod Rebecce Stearns, stručnjakinje za vježbanje i glavne direktorice Korey Stringer Instituta sa Sveučilišta Connecticut.

Što je uopće ledena kupka?
Postupak uključuje kadu ili drugu veliku posudu koja je napunjena ledom i vodom. Kada je sve spremno, sportaši urone u ovaj hladni koktel minimalno do razine struka i to na 10 do 15 minuta.
Osjećaj u početku može biti neugodan, pa čak i mučan, a ljudi mogu dahnuti od šoka, ali već nakon 30 sekundi bi vaše tijelo trebalo moći “otupjeti” na bol. Ta vrsta potapanja u ledenu kupku mnogo je intenzivnija od hladnog tuša, jer voda koja izlazi iz slavine nikada ne bi postala toliko hladna kao ledena voda.

Ima li koristi?
Postoje neka istraživanja koja potkrepljuju dobrobiti u koje se sportisti kunu, poput smanjenja bolova i oteklina povezanih s intenzivnim vježbanjem, rekla je Stearns. Ali Tabacco je puno skeptičniji, napominjući da je vidio malo ili nimalo dokaza o koristi ledene kupke.

Ledena kupka uzrokovat će suženje krvnih žila, za što neki vjeruju da može pomoći izbacivanju otpadnih tvari, poput mliječne kiseline, iz zahvaćenog tkiva. Postoji i teorija da ledena voda smanjuje oksidativni stres u mišićima isključivanjem ili prikrivanjem upalnog procesa nakon vježbanja visokog intenziteta.

“Mogla bi pomoći gotovo svojim protuupalnim učinkom”, rekla je Stearns.

Također bi mogla pomoći u smanjenju percepcije boli zbog utjecaja ledene vode na živce.

“Ako ste utrnuli, ne osjećate bol”, primijetio je Tabacco te je istaknuo: “To ne znači nužno dobro na staničnoj razini za vaše tijelo i mišiće.”
Prema njemu, možda postoji i psihološki aspekt. Sportaši se nakon ledene kupke jednostavno osjećaju bolje pa vjeruju da imaju koristi od nje.

Mogu li ledene kupke imati negativne posljedice?
Da. Šokiranje organizma osobe koja uđe u ledenu vodu nakon teškog treninga mogao bi je navesti da se onesvijesti ili izazvati aritmiju, nenormalan rad srca, rekao je Tabacco. Zato osobe sa srčanim manama ne bi trebale koristiti ledene kupke. Isto vrijedi i za ljude s problemima s bubrezima. Prije tog ili bilo kojeg sličnog tretmana potrebno je savjetovati se sa svojim liječnikom.

“I nikada ne biste trebali uroniti u hladnu vodu ako osjećate vrtoglavicu ili se osjećate kao da ćete izgubiti svijest”, upozorio je Tabacco.

Naravno, postoji rizik i od hipotermije.

error: Content is protected !!