Kada tijelu fali cink: Simptomi i namirnice u kojima možete naći ovaj važan mineral!

Nedostatak cinka može uzrokovati niz fizioloških promjena i problema. Hrana bogata cinkom pomaže u održavanju moždane strukture i generalnog zdravlja živčanog sustava.

Jedna od najvažnijih uloga cinka je stvaranje sinteze proteina i DNK, kao i utjecaj na libido kod ljudi. Nedostatak cinka može uzrokovati niz fizioloških promjena i problema. U nekim istraživanjima se pokazalo da uzimanje cinka u prehrani može smanjiti smrtnost među djecom koja imaju akutnu infekciju donjeg dišnog sustava.

Hrana bogata cinkom pomaže u održavanju moždane strukture i generalnog zdravlja živčanog sustava. Ovaj mineral bitan je za stvaranje rezervi inzulina i potiče njegovu funkciju. Kompleks cinka i inzulina nalazi se u stanicama gušterače, a kada tijelo nema dovoljno tog elementa, postoji mogućnost nastanka dijabetesa. Primjećeno je da dijabetičari imaju dvostruko manju količinu cinka od normalne.

Za razliku od nekih tvari, tijelo ne može skladištiti cink, što znači da je potrebno svakodnevno uzimanje cinka kroz hranu. Ljudski organizam sadrži oko 2-3 grama cinka. Preporučena dnevna doza za žene je 8 mg dnevno. Kod trudnica se taj broj povećava na 11 mg, a kod dojilja na 12 mg. Unos cinka u trudnoći će pozitivno utjecati na zdravlje bebinog mozga.

Kako biste znali trebate li pojačati unos ovih namirnica i da biste redovno unosili preporučenu dozu cinka, trebate znati koji su simptomi nedostatka ovog minerala u organizmu. A evo nekih od najtipičnijih simptoma koji upućuju na to da tijelu nedostaje cink!

 Često ste bolesni

Učestale infekcije su znak opadanja imuniteta.

Nedostatak cinka oslabljuje imunitet pa osobe koje imaju manjak tog minerala češće obolijevaju od gripe i crijevnih infekcija.

Dijareja

Jedna od infekcija koja se često primjećuje kod osoba koje imaju nedostatak cinka je i ona uzrokovana bakterijom koja uzrokuje dijareju.

 Gubitak kose i oštećena koža

Kako je cink ključan za normalan rast stanica, manjak rezultira gubitkom kose i oštećenjima na koži.

 Gubitak težine i anoreksija

Manjak cinka jednako je gubitak apetita. Ako se na vrijeme ne ustanovi, manjak cinka može dovesti i do razvoja anoreksije.

 Oštećenje motornih i kognitivnih funkcija bebe

Ako trudnici nedostaje cinka, to može izazvati oštećenja ploda koji nosi, točnije može oštetiti motoričke i kognitivne sposobnosti bebe.

Cink u hrani nalazi se u ovim namirnicama:

Integralne žitarice i pšenične klice

Soja

Pivski kvasac

Mliječni proizvodi – sir, mlijeko i jogurt

Sjemenke – sušene sjemenke lubenice, sjemenke bundeve, suncokreta, chia sjemenke

Orašasti plodovi – kikiriki, bademi, orasi

ovrće – krastavci, zelena salata, masline, luk, grašak, špinat, batat, rajčica

Voće – avokado, banane, kivi, jagode, breskve

Kakao

(aura.ba)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!