Kada i u kojoj kombinaciji piti vitamine i minerale

Koje je najbolje doba dana za uzimanje vitamina i minerala? Šta kažu naučnici?

Svi želimo biti zdravi i jaki, ali naša prehrana ponekad sama nije dovoljna da zadovolji sve prehrambene potrebe našeg organizma. Taj nedostatak mogu nadoknaditi vitamini i dodaci prehrani, ali pod uvjetom da poštujete neke činjenice i da ih bolje upoznate.

Neki vitamini se bolje apsorbiraju u organizmu ako se uzimaju s hranom, dok drugi bolje djeluju ako se uzimaju na prazan želudac. Uzimanje vitamina u nekim kombinacijama također ih možete učiniti učinkovitijim, dok druge kombinacije mogu usporiti apsorpciju, objavio je National Institutes of Health. Ako naučite kako koji vitamin najbolje djeluje, samostalno ili u kombinaciji, učinit ćete korist svome zdravlju, nadoknaditi potrebne hranjive tvari, a nećete nepotrebno trošiti novac.
Evo kada treba uzimati vitamine da dobijete maksimalnu korist.

Ujutro

– Vitamin B12 – taj vitamin je najbolje uzimati na prazan želudac s vitaminom B1 i bakrom. Vitamin B12 potiče stvaranje energije i zato ga treba uzeti ujutro na prazan želudac da biste na najbolji način započeli dan.
– Vitamin C – Vitamin C može se uzeti s vitaminima B12, E, A i s cinkom. – Željezo – Željezo ne treba uzimati sa cinkom, vitaminom E, manganom ili kalcijem.

Podne

Ove vitamine treba uzimati s hranom.
– Cink – Cink se može uzeti s vitaminima A, C i B12. Izbjegavajte uzimanje željeza, bakra i vitamina B9, ako ste uzeli cink. – Vitamin E – Vitamin E može se uzimati sa selenom kao i vitaminima C i A. Nemojte ga kombinirati sa željezom.
– Vitamin A – Vitamin A uzimajte s vitaminima C i E, te s cinkom.

Navečer

S hranom, tokom ili poslije večere bi trebalo uzeti ove vitamine.
– Vitamin D – Povećava apsorpciju kalcija. – Kalcij – Ne uzimajte kalcij sa cinkom ili željezom.
– Riblje ulje (omega-3) – Riblje ulje treba uzimati zajedno s vitaminom D.

Prije spavanja

Probiotici – Da biste poboljšali probavu, uzimajte probiotike oko dva sata nakon večere.
Magnezij bi trebalo uzimati u obliku klorida i citrata, radi bolje iskoristivosti, i piti ga natašte, prije spavanja. Pomaže umiriti tijelo prije odlaska na počinak. Treba ga uzeti s kalcijem jer se tako povećava apsorpcija, a možete istodobno uzeti i vitamin B6.

A što s multivitaminima?
Multivitamini – Ako uzimate neki multivitamin, uzimajte ga usred dana zajedno s hranom. Ako ne uzimate druge dodatke, možete multivitaminsku tabletu prepoloviti i uzimati pola ujutro, a pola navečer.

Pitajte stručnjake
Ovisno o tome koliko vitamina i dodataka osoba uzima, važno je kako ih uzima da bi se postigao maksimalan učinak svakog od njih. Osim toga, njihova iskoristivost ovisi i o fizičkoj aktivnosti, te o uzimanju drugih lijekova na recept, jer sve to utječe na učinak pojedinih vitamina. Prioritet je osigurati apsorpciju nutrijenata koji organizmu najviše nedostaju u prehrani.
Ako niste sigurni koje su to hranjive tvari, razgovarajte sa svojim liječnikom ili ljekarnikom koji će vam dati točne informacije i pomoći da sastavite individualni plan nadoknade.

Komentari

komentara