Jogurt smanjuje težinu

Brojne studije su pokazale i dokazale da ishrana sa smanjenim unošenjem kalcijuma dovodi do bržeg gojenja zato što masne ćelije postaju veće i masnije. Uz dodatak jogurta ishrani ubrzava se gubitak tjelesne težine i smanjuje veličina stomaka!

Naučnici su dokazali da gojazne odrasle osobe ako uvedu tri obroka sa jogurtom bez masti – gube 22% više težine i 61% više tjelesne masti nego osobe koje ne unose dovoljno kalcijuma kroz ishranu. Osobe koje piju jogurt gube 81% više masti sa stomaka nego osobe koje ga ne piju.

Profesor Majkl Zemel (Michael Zemel), nutricionista sa Univerziteta u državi Tenesi kaže da je ovakva dijeta dva puta efikasnija za održavanje mišićne mase, jer kada osobe drže dijetu za mršavljenje, one žele da izgube masno, a ne mišićno tkivo.

U kliničkoj studiji naučnici su ispitivali 34 inače zdrava ali gojazna ispitanika koje su podijelili u dvije grupe. Ispitivanje je trajalo 12 nedjelja. Prva grupa ispitanika pila je tri puta dnevno po 180 grama jogurta bez masti, obezbjeđujući oko 1100 miligrama kalcijuma dnevno. Druga grupa je dobijala samo jednu porciju jogurta i obezbjeđivala unos kalcijuma od 400-500 miligrama dnevno. Obje grupe su unosile po 500 kalorija manje nego što je uobičajeno da bi se stimulisao gubitak tjelesne težine.

Kao što se i očekivalo, obje grupe ispitanika izgubile su tjelesnu težinu, ali je taj gubitak bio značajno veći u grupi koja je pila više jogurta. Ispitanici koji su pili po jednu porciju jogurta dnevno u prosjeku su izgubili pet kilograma za 12 nedelja, dok su ispitanici koji su pili po tri jogurta dnevno izgubili u prosjeku šest i po kilograma za isto vrijeme.

Čaša nemasnog jogurta od 180 grama daje vam dovoljno bjelančevina, puno vitamina B12, kalcijuma, cinka i ostalih hranljivih sastojaka koje je vrlo teško naći u drugoj vrsti hrane na jednom mjestu. Jogurt ima samo 140 kalorija i vrlo je značajan u održavanju normalne crijevne flore.

(aura.ba)

 

Komentari

komentara