Jeste li znali da dnevno smijete pojesti samo 3 oraha, 8 badema, 6 indijskih oraščića…

Ako ih konzumirate redovno i u određenim količinama, orasi, lješnici i bademi mogu biti jako zdravi. Ipak, previše ovih plodova može da naškodi vašem zdravlju.

– Orašasti plodovi sadrže dobre masti koje smanjuju rizik od moždanog udara i srčanih oboljenja. Svako orašasto voće ima svoje hranljive prednosti, neki su bogatiji vitaminima, a neki omega masnim kiselinama – kaže nutricionista Milka Raičević.

Ipak, treba voditi računa o količini. Koja je prava mjera?

– Prava mjera je onoliko plodova koliko može da stane u šaku. Ne bi trebalo da jedemo više od 3 oraha, 8 badema, 5 do 6 indijskih oraha, a kada su sjemenke u pitanju, prava mjera je jedna kafena kašičica – kaže naša sagovornica.

Šta se može dogoditi ako se ne pridržavate preporučenih doza?

1) UGOJIĆETE SE

Orašasti plodovi sastavni su dio jelovnika mnogih dijeta, ali pod uslovom da ih jedete kao užinu i ne više od preporučene šake plodova.

Ako se unosi više od preporučene dnevne količine, orašasti plodovi imaće kontrafekat na kilažu – ugojićete se. Orašasti plodovi jesu zdravi, ali i veoma kalorični.

2) PROBLEMI SA VARENJEM

Pretjerane količine oraha, badema i lješnika, mogu izazvati osjećaj nadutosti. Krivci za ovo stanje su
su fitat i tanin, materije koje mogu otežati varenje. Jedini način da to izbjegnete je da se pridržavate preporučene količine ovih ukusnih grickalica.

3) LOMLJIVI NOKTI I UPALA MIŠIĆA

Kao poslejdica pretjeranog konzumiranja ovih namirnica, može doći do pojave trovanja selenom koju ćete prepoznati po promjeni kvaliteta noktiju i kose, odnosno postaće lako lomljivi, a može se pojaviti upala mišića ili bolovi u zglobovima. Trovanje selenom je jako rijetka pojava, ali jeste još jedan od razloga da ograničite unos orašastih plodova na šaku dnevno.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!