Jelovnik sreće i zadovoljstva: Ove namirnice podstiču bolje raspoloženje i uklanjaju depresiju!

Dobro raspoloženje podstiču i svježe voće i povrće, koje može da se jede u neograničenim količinama.

Vaše raspoloženje u velikoj mjeri zavisi od namirnica koje ste stavili u tanjir. Ako u dužem periodu obratite pažnju na ishranu i redovno uzimate namirnice koje mogu da poprave raspoloženje – efeksti neće izostati. Ovo je jelovnik za dobro raspoloženje, a varijacije su beskrajne.

Dobro raspolože podstiču i svježe voće i povrće, koje može da se jede u neograničenim količinama. Mi vam zato preporučujemo jelovnik koji se bazira na dosta voća i povrća uz obavezno konzumiranje čaja od majčine dušice i kantariona.

Poznato je i da neke biljke pomažu da se održi zdravlje psihe i dobro raspoloženje. Na primjer, primijećeno je da kantarion pomaže da se olakšaju simptomi depresije isto kao i lijekovi protiv ove bolesti. Evo kako izgleda jelovnik sreće i zadovoljstva:

Doručak
Čaša cijeđenog soka od grejpfruta ili narandže, pola jabuke ili pola banane, kriška integralnog tosta sa nemasnim sirom ili 1 kuhano jaje, obavezno čaj od kantariona i majčine dušice.

Užina
Jabuka ili breskva, jogurt s manjim procentom masnoće.

Ručak
File od piletine, ćuretine, lososa ili skuše sa pola kašike maslinovog ulja, kuhana bundeva sa kašičicom cimeta i meda ili tanjir integralnih špageta ili riža sa povrćem i morskim plodovima.
Obavezno čaj od kantariona i majčine dušice, salata od bilo kojeg svježeg ili barenog sezonskog povrća, šolja voćne salate ili voćnog kompota.

Užina
Čaša soka od paradajza ili boze, kriška pečenog tosta sa bijelim nemasnim sirom ili parče kozjeg sira ili šaka badema ili oraha.

Večera
Supa od povrća, mladi grašak ili pasulj sa paradajzom i kockicama posnog mesa (najbolji izbor je ćuretina), kriške integralnog dvopeka sa kašičicom maslinovog ulja i čaša dobrog crnog vina (125 ml).

Napomena: 
U toku dana ili kada se osjećate tužno, slobodno pojedite 4 kockice (25–30 g) crne čokolade koja sadrži minimalno 60% kakaoa.

 

Komentari

komentara