JEDNOSTAVNI TRIKOVI PROTIV HRONIČNOG UMORA

Neki od uzročnika hroničnog umora mogu između ostalog biti apneja, alergije, srčane bolesti, dijabetes tipa 2, anemija, slab rad štitne žlijezde, mononukleoza, kandida u crijevima, depresija…

Mnogi se i nakon osam ili više sati sna bude umorni, a ostatak dana zijevaju i jedva čekaju da se opet dokopaju jastuka i kreveta. Ako ne bolujete od gripe ili neke druge bolesti koja izaziva ovakvo stanje, može se reći da bolujete od hroničnog umora. Konvencionalna medicina osim što kod ovakvih stanja savjetuje jačanje imuniteta, liječenja alergija, provjeravanja zdravlja, zdravih namirnica, dovoljno sna i vježbi – i ne nudi neki efikasan lijek. A evo šta nudi/savjetuje

 Dodir

Toplinu sunca može zamijeniti ljudska toplina. Masaža, zagrljaj i držanje za ruke su odlični načini za stimuliranje osjetila dodira.

Tečnost

Pijte puno vode. Kad vam je tijelo dehidrirano, lako ćete ostati bez energije i osjećati se umorno. Pijte mineralnu vodu, voćne sokove ili zeleni čaj. Kafe manje, iako se tradicionalno smatra energetskim napitkom.

Doručkujte

Rad vašeg metabolizma će se usporiti i ulovit će vas osjećaj umora, ako se dobro ne najedete. Probajte u doručak uključiti jogurt, sir i integralni hljeb ili pecivo, te neko voće.

Muzika

Pustite dobru veselu muziku, pjevušite i plešite.

 Stres

Prestanite se brinuti oko malih stvari, oko sitnica. Priče koje vam nisu od egzistencijalnog značenja neka na “jedno uho uđu, na drugo izađu”. Ljude koji vam crpe energiju (“emotivni vampiri”) počnite izbjegavati.

Povrće

Uzimajte što više povrća (svježeg, konzerviranog, zamrznutog): brokulicu, mahune, grašak, paradajz, papriku, kupus…

KOKTELI OD VOĆA I POVRĆA ZA ENERGIJU

Mješavina od soka 1 naranče, soka 1/4 grejpa i soka 1/4 limuna sa korom. Koktel od soka vezice peršuna, soka vezice celera, soka čehna bijelog luka i soka 4 mrkve. Mješavina od soka 6 mrkvi, soka 1/2 cvekle i soka 3 vezice peršina.

NARODNI RECEPT – Vino sa rutvicom

Dvije šake rutvice namačemo sedmicu dana u litri crnog vina, procijedimo i pijemo gutljaj po gutljaj, 1 dcl dnevno, najmanje 6 sedmica. No, s alkoholom ni slučajno nemojte pretjerati, jer previše konzumiranja ima kontraefekat – padate u sve veću depresiju.

Adem Ahmičević, narodni travar i kineziterapeut: Prije svega, zdravo se hraniti i duboko disati. Od ljekobilja, preporučujem koprivu. Uzeti 4 supene kašike suhe, isitnjene koprive i samo popariti sa litrom vrele vode, ne kuhati. Ostaviti da odstoji sat vremena i cijelu litru čaja popiti za jedan dan. Postupak ponavljati tokom dva mjeseca, i umor će nestati. Preporučujem da se nakon dva mjeseca urade i ljekarske pretrage – gospođa će se iznenaditi kako joj se stanje cijelog organizma popravilo.

Vlasta Jašćur, kristaloterapeuta: Za hronični umor najbolji je citrin, kristal koji ima antidepresivno djelovanje, potiče dobro raspoloženje, a svojim antitoksičnim djelovanjem jača imunološki sistem, te regulira metabolizam. Koristi se na više načina – kao eliksir, ogrlica, privjesak, obrađen i neobrađen. Čisti se jednom do dva puta mjesečno pod mlakom vodom, a puni se energijom u posudi sa ametistom i hematitom.

Za umor je dobar i rubin, no kako je on skupi dragi kamen, rjeđe se upotrebljava. Rubin ima “magičnu” moć, pomaže kod poboljšanja rada gotovo svih unutarnjih organa – od srca, do bubrega, pankreasa, zatim regulira tlak, a eliksir dovodi organizam u energetsku ravnotežu, što je kod umora jako bitno. Prazni se pod tekućom vodom dva puta mjesečno, a puni na suncu oko dva sata, uglavnom odmah poslije pražnjenja.

RIJEČ KONVENCIONALNE MEDICINE

Psihoterapija i tjelovježba

Hronični umor ne liječi se snagom volje. Iako psihički stres nesumnjivo igra ulogu u nastanku bolesti, to ne znači da je pacijenti mogu otjerati voljom ili čarobnim riječima. Terapija protiv hroničnog umora uključuje lijekove protiv bolova, antidepresive, psihoterapiju i tjelovježbu. Psihoterapija je važna zbog emocionalne podrške i hrabrenja, dok postupno vježbanje može pomoći pacijentu da se malo-pomalo vrati aktivnostima.

(aura.ba)

Komentari

komentara