Jednostavni savjeti za zdrav život Dušice Ranđelović, certifikovanog maser-terapeuta: Manje kukanja, više smijeha – formula za dugovječnost!

Piše: Dušica Ranđelović, certifikovani maser-terapeut, stručnjak na polju celulita i anticelulitnih tretmana. FB @anticelulit masaže; Instagram @dusicaduki,

Postoji mnogo toga što svako od nas može poduzeti, a što je korisno po  zdravlje i dug život. Sve ovo možete skoro neprimjetno da “ugurate” u svakodnevicu:

Trenutna situacija je takva da svi živimo užurbano, rijetko imamo vremena da se posvetimo sebi, jedemo neredovno i nezdravo ali zato svi hoćemo da budemo zdravi, vitki i u formi. I da poživimo što duže, tako zdravi naravno. Shvatate paradoks?!..

Evo šta možete da preduzmete da bude jednostavno, a efektno po vaše zdravlje i dug život, a što možete da „ugurate“ neprimjetno u svakodnevicu:

Smijte se: smijeh jača vaš imuni sistem i smanjuje hormone stresa. Ovdje nije riječ o podsmijevanju – koje je skroz druga krajnost i ne treba ga prakticirati nikada!

Prestanite da pušite: slažem se, za ovo treba malo veća volja ali ako pomislite da pušenje skraćuje život za 10 godina, pa još i za toliko možete „zahvaljujući“ njemu da izgledate starije, da li vam treba veća motivacija u ovoj eri kada svi želimo da budemo i izgledamo što mlađe i bolje.

Prestanite da kukate: optimisti žive 12 godina duže od pesimista; takođe su otporniji na virusna oboljenja i imuni sistem im se brže oporavlja. Razlog ovome leži u tome što optimisti gledaju svjetliju stranu svakog događaja i nalaze neku pouku iz svake situacije, pa samim tim zaključuju da je svaki događaj imao tačno svoju svrhu (i to vam kaže jedan realista- jer sam naučila da iz svake situacije izvučem najbolje, pa čak i kad „nadrljam“ vidim zašto je to dobro).  Počnite malim koracima da obrćete svakodnevne „iritirajuće“  situacije na pozitivan pristup stvarima i vidjećete kako se vremenom to može upotrijebiti i za krupne stvari.

 Pustite omiljenu muziku i pjevajte pod tušem. Nema veze kakav vam je glas, nećemo u pjevače. A ne mora ni tuš, može da bude i drugi dio kuće, nije toliko bitno mjesto koliko da se prepustite vibracijama omiljenih pjesama i da vam proradi mašta…a kad ste u tom stanju opuštenosti, dolaziće vam svakakve ideje na pamet. Ja bih vas savjetovala da ih sve zapišete koliko god ludo djelovale i da kad budete „prisebni“ poradite na nekima koje vam izgledaju da imaju smisla (a ponekad i na onima koje nemaju smisla jer- misao koju treba utuviti u glavu je sljedeća: sve je  moguće – a za nemoguće treba samo više vremena- i ovo na repeat samom sebi).

Ne čuvajte voće u frižideru: utvrđeno je da ohlađeno voće sadrži manje hranjivih materija nego ono koje čuvamo na sobnoj temperaturi.

Šetajte: Kretanje, vazduh i sunčevi zraci neka vam budu uvijek na umu.

Idite u krevet ranije kad god možete: nedostatak sna utiče na gomilu funkcija u tijelu, počevši od iscrpljenosti, pada koncentracije, neraspoloženosti, pa do mogućnosti depresije i srčanih bolesti. Vaše tijelo, mozak i ćelije vas služe svo vrijeme i treba da se obnove. Omogućite im to kvalitetnim snom.

Praktikujte seks najmanje dva puta nedjeljno: E sad….da, znam. Ali baš sve mi je jasno. Ako vam treba naučno objašnjenje: redovan seks ima zaštitno dejstvo zbog povećanja otkucaja srca i protoka krvi. Radite to svaki dan i vaš bi se životni vijek mogao povećati za osam godina! Seks takođe pojačava cirkulaciju i smanjuje stres, istovremeno otpuštajući DHEA koji je prirodni antidepresiv.

Dalje, za vas koji imate partnera – za vas važi pravilo od najmanje pet puta nedjeljno, ali minimum, čisto da znate. Glupo da ne koristite prednosti zauzetog statusa, ipak birali ste ga i valjao vam je pa lijepo koristite čovjeka/ženu. Drugo, za nas koji smo singl and fabulous, važe ona gore pomenuta dva puta, zbog održavanja hormona balansiranim. Tu sad dolazimo do drugog problema – kako ako nemate nikog. Jedna od opcija je da nađete nekog samo za tu svrhu. Ili koristite vibrator, 21. je vijek uostalom.

 Napravite sebi čaj: ljudi koji piju čaj su zdraviji, mršaviji i izgledaju mlađe. Što je sve ono što hoćemo, zar ne?!

Govorite istinu: Laganje može izazvati stres hormona koji povećava broj otkucaja srca i disanje, usporava probavu i uzrokuje napetost i preosjetljivost u mišićima i živčanim vlaknima. Utvrdjeno je u istraživanju australijskih naučnika da  su osobe koje su iskrene pokazale značajna poboljšanja u zdravlju u samo deset nedelja i da je kod njih zabeleženo manje mentalnih zdravstvenih tegoba (napetost) i fizičkih tegoba (glavobolje) nego kod osoba koje su se koristile lažima.

Manje solite hranu: Većina nas troši 9 gr. soli dnevno, što je 3 gr. više od preporučene doze. Nemojte dodatno soliti hranu, pa ćete smanjiti rizik od moždanog udara i srčanih bolesti. I koristite morsku ili himalajsku so.

Najbitnije za kraj: Gledajte svoja posla. Što bi rekli – fokus na sebe a, ne na druge i sve će biti ljepše! Uživajte!

 

(aura.ba)