Jednostavni savjeti u borbi za bolje pamćenje u starosti

Doktor medicinskih nauka Vladimir Smirnov daje jednostavne savjete koji pomažu u borbi za bolje pamćenje.

1. Glava treba uvijek da vam bude topla. Nosite kape, pogotovo po hladnom vremenu. Sa godinama kosa je sve rjeđa, uslijed hladnoće dolazi do spazma krvnih sudova.

2. Masirajte redovno svoj vrat,( vratne pršljenove, žile i mišiće) laganim, kružnim pokretima.

3. Šetajte svaki dan , bar 2 do 3 km.

4. Svako veče, pred spavanje, udobno se namjestite u krevetu i „pređite“ u mislima cijeli protekli dan, iz sata u sat. Sjetite se gdje ste sve bili, šta ste radili, sa kime ste razgovarali preko telefona, koga ste sreli, šta ste kupili, jeli… Tokom procesa “ vraćanja filma“ mnogo brže ćete zaspati.

5. Dobar san je veoma važan. To je fiziološko stanje odmora i opuštanja ćelija mozga, u kome je gotovo u potpunosti zaustavljen rad svijesti. Leonardo da Vinči je rekao : „Lijepo proveden dan daje miran san . “

6. Uz slabljenje pamćenja neizbježno ide rasijanost. Dovoljno je da stavite naočare negdje – i poslije morate da ih tražite, jer ne znate gdje se nalaze. U tom slučaju, pomaže ova tehnika – stavite naočale na komodu, i odmah recite glasno nekoliko puta : “ Naočare su na komodi!“

7. Niste dobro čuli šta vam je rekao sin ili unuk? Ne ustručavajte se da ga zamolite da ponovi to što je rekao. To je bolje nego da propustite nešto važno .

8. Uvijek imajte na umu riječi Cicerona : “ Memorija slabi, ako se ne vježba svaki dan.” Svakodnevno naučite po jednu strofu neke pjesme napamet i ponavljajte one koje ste naučili prethodnih dana. Rješavajte ukrštenice i rebuse i popunjavajte sudoku.

9. Ujutru se sjetite filma koji ste prethodne večeri gledali na televiziji: O čemu se radilo u filmu… Ko su bile glavne ličnosti?

10. Kad god pročitate neku knjigu, sljedećih dana vraćajte se u mislima na nju. Podsjetite se svih linija radnje, postupaka glavnih junaka.

11. Stvarajte. Bavite se crtanjem, ručnim radom prema sopstvenim nacrtima, pravite makete …

12. Budite što češće u kontaktu sa svojim prijateljima.

13. Ne povlačite se u sebe, morate više razgovarati , čak sa mačkom – ako nema nikoga drugog blizu vas. Pjevajte naglas. Razgovarajte preko telefona. Neurofiziolozi tvrde da za sastavljanje fraze od tri riječi, naš mozak, kao kompjuter, nezavisno od naše svijesti obrađuje do 40 hiljada riječi.To je takođe dobra vježba moždane aktivnosti

14. NAJVAŽNIJI SAVJET – ne gubite interesovanje za život, bez obzira šta se događa oko vas, u porodici i u društvu. Uživajte u prirodi, suncu, cvijeću. Johan Gete, koji je živio 83 godine, je rekao “ Kada gubite interes za sve, gubite i pamćenje“.

15. Na kraju imajte na umu: da bi sačuvali vaše pamćenje jako je važno da budete srezni! Osjećajte da ste sretni i zadovoljni samim sobom. To je ne samo potrebno nego i sasvim moguće, treba samo uložiti određeni napor. Jer – postati sretan – to je veliki unutrašnji rad.

(besnopile.rs)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!