Jednostavna dijeta za ljepotu i zdravlje

Društvo nutricionista iz američke države Kalifornija, autori su “Jednostavne dijete”. Ponukani sve većim porastom tjelesnog težinskog indeksa (TTI) kod ljudi, kalifornijski nutricionisti su osmislili jednostavan jelovnik za sve debeljuce. Promjene u prehrambenim navikama zbog kojih ćete biti vitki i zdravi, nutricionisti su nazvali “jednostavna dijeta”.

Za brzo skidanje viška kilograma, Jednostavna dijeta je predviđena s jelovnikom u trajanju od pet dana, koliko vam je potrebno da se riješite četiri do pet kilograma; dakle svakog dana po jedan kilogram. Ako vam pak pet kilograma nije dovoljno i želite smršaviti drastičnije, onda samo dijetu produžite za onaj broj dana  koliko kilograma želite izgubiti.

Poželjno je ipak napraviti pauzu tokom koje ćete se odmoriti od jednostavnog jelovnika.
A zašto dijeta dijeta nosi naziv jednostavna?
Autori to objašnjavaju slijedećim riječima: “Htjeli smo ljudima dati priliku da uživaju dok mršaju, da sa radošću skidaju kilograme i vesele se svom novom izgledu za koji se i nisu previše namučili. Dijeta uopšte nije rigorozna niti snosi ikakve posljedice po zdravstveno stanje. Namirnice u jelovniku su izbalansirane tako da nećete biti gladni što je najvažnije kod one populacije debelih koji se teško odlučuju na promjene u ishrani”.

JELOVNIK/RECEPTI

1. DAN
Doručak
Sendvič s paradajzom i sirom
Na krišku integralog hljeba (60 g) namažite kašičicu polumasnog maslaca te stavite 30 g sira edamera i 5 listova radića. Uz to: 1 kivi

Međuobrok
200 g dinje
Ručak
Ljetna krompir salata
Skuhajte 250 g malih krompira s ljuskom u slanoj vodi. Ogulite, narežite na sitno i izmiješajte sa 75 ml vruće instant povrtne juhe, 2 kašičice octa te začinite solju i paprom. Po 200 g mini rajčica i krastavaca narežite na sitno i umiješajte u krompir. Dodajte kašičicu ulja, 100 g nemasnog jogurta i 1/2 luka, narezanog na kolutiće. Začinite po želji.

Večera
Pečene rajčice sa fetta sirom
Prerežite na pola 500 g srednje velikih rajčica te položite na lim za pečenje s prerezanom stranom prema gore. Začinite s paprom i malo soli. Na tanke prstenove narežite mladi luk te rasporedite kašičicu sjemenki suncokreta i 15 gr crnih maslina, narezanih na sitne kockice. Razmrvite 75 g fette te rasporedite po rajčicama zajedno sa po 1/2 kašičice naribane limunove korice. Pecite 15 minuta u vrućoj pećnici na 200 stupnjeva. Kao prilog: 1 kriška integralnog hljeba

2. DAN
Doručak
Muesli s dinjom
Prepecite na teflon tavi 25 g integralnih zobenih pahuljica, 100 g mesa dinje narežite na male komade. Izmiješajte 200 g nemasnog kiselog mlijeka i kašičicu meda te dodajte u zdjelicu s dinjom i pahuljicama.

Međuobrok
100 g jagoda, 2 piškote bez šećera i kafa sa 100 ml nemasnog mlijeka

Ručak
Omlet s rajčicom
Prepržite dvije kriške integralnog tosta. Očistite 200 g mini rajčica i narežite ih na kockice. Istucite jedno jaje zajedno s malo soli, papra, kašičicom kečapa, kašičicom nasjeckanog začinskog bilja i jednom šoljicom mlijeka. Ispecite na teflon tavi na kašičici maslinovog ulja. Stavite na tost, dodajte rajčice i 1/2 vezice luka vlasca, narezanog na kolutiće te posolite i popaprite. Ili pripremite odvojeno omlet, rajčicu i tost te ih ponesite na posao.

Večera
Povrtna tava
Očistite i narežite na sitno 1 žutu papriku, 200 g krastavaca i 200 g mini rajčica. Ogulite 1 luk i 1 režanj češnjaka, nasjeckajte i prepecite na kašičici maslinovog ulja, zatim dodajte povrće i kratko prepecite. Dodajte 150 g pasirane rajčice (kupovna) i 50 g špageta slomljenih na male komade. Sve prokuhajte pokriveno i na laganoj vatri, povremeno miješajući, oko 10 minuta. Posolite, popaprite te servirajte s nasjeckanim bosiljkom i 5 g naribanog parmezana.

3. DAN
Doručak
Dva tosta
Prepržite 2 kriške integralnog tosta. Na jednu krišku stavite 30 g niskokaloričnog camemberta i 2 jagode narezane na kriške. Izmiješajte 2 žlice nemasnog svježeg sira i 1 kašičicu nugata od oraha, te time premažite drugu krišku. Uz to: 100 ml niskokaloričnog multivitaminskog soka.

Međuobrok
Kafa sa 100 ml nemasnog mlijeka

Ručak
Supa od rajčica sa školjkicama
Skuhajte 50 g tjestenine u obliku školjkica, ocijedite, ostavite kratko da se ohladi. Ogulite 1 luk i 1 režanj češnjaka te narežite na kockice. Propirjajte na kašičici ulja zajedno sa 50 g očišćenih šampinjona. Začinite sa solju, paprom i 1 kašičicom meda. Pustite da se kuha oko 5 minuta. Dodajte potom malo nasjeckanog začinskog bilja i tjesteninu.

Večera
Povrće sa začinskim biljem
Skuhajte 50 g integralne riže. Na sitno narežite 300 g krastavaca, 250 g rajčica, 250 g tikvica, 2 luka i 1 režanj češnjaka. Na kašičici ulja propirjajte luk i češnjak te dodajte povrće. Dodajte 6 kašika vode te pustite da se povrće kuha oko 8 minuta. Ocijedite rižu i umiješajte 2 kašike nasjeckanog začinskog bilja. Servirajte povrće s rižom i 10 g sitno naribanog parmezana.

4. DAN
Doručak
Zdjelica jagoda i dinja
Narežite na kockice 150 g jagoda i 100 g mesa dinje te servirajte zajedno sa 150 g nemasnog svježeg kravljeg sira. Razmrvite 15 g dvopeka i pospite.

Međuobrok
Napitak od rajčice i sezama: 1 kašičicu sezama po želji kratko prepržite pa zajedno sa solju i tabascom umutite mikserom u 200 ml dobro rashlađenog soka od rajčica i odmah popijte.

Ručak
Grčka salata
Izmiješajte dvije kašike limunovog soka, sol, papar, prstohvat šećera i kašičicu maslinovog ulja. Protisnite i dodajte režanj češnjaka. Dva mlada luka narežite na kolutiće, izmiješajte sa 300 g očišćenih rajčica, narezanih na male komade, 300 g krastavaca i 3 crne masline te dodajte preljev. Razmrvite 30 g fette. Kao prilog:1 kriška integralnog hljeba (50 g).

Večera
Nabujak od krompira
Skuhajte 200 g krompira u ljusci, ogulite ga i narežite na ploške. Na ploške narežite i 350 g rajčica pa u slojevima posložite u posudu za nabujke, pa preko dodati kiselo vrhnje. Pospite sa 10 g svježe naribanog parmezana. Pecite u zagrijanoj pećnici (180 stupnjeva) oko 15 minuta.

5. DAN
Doručak
Pecivo s rajčicom i svježim sirom
Izmiješajte 100 g nemasnog svježeg sira, 2 kašike mineralne vode, sol, papar i kašičicu nasjeckanog začinskog bilja. Rajčicu narežite na kockice, izmiješajte sa sirom i stavite na pecivo sa sjemenkama. Prilog: 125 ml niskokaloričnog multivitaminskog soka

Međuobrok
Krastavci i raženi hljeb
Na sitno narežite 150 g krastavaca i 1 mali mladi luk. Začinite solju, paprom, kašikom jabučnog octa i prstohvatom šećera. Uz to 2 male okrugle kriške raženog hljeba.

Ručak
Salata od rajčice i sira
Skuhajte 60 g kratkih tankih rezanaca u slanoj vodi, ocijedite i pustite da odstoje. Izmiješajte 1 kašiku octa, 1 kašiku ulja, sol, papar i 1 mali mladi luk, narezan na kolutiće. Umiješajte tjesteninu i pustite da se ohladi. Na kockice narežite 300 g rajčica. Ocijedite 60 g niskokalorične mozarelle te je narežite na kockice. Operite 3-4 stabla bosiljka, otkinite im listiće. Pripremljene sastojke izmiješajte s preljevom.

Večera
Krastavci s vrhnjem uz krompir sa sezamom
Ogulite 500 g krastavaca, uklonite im košpice i narežite ih na štapiće. Očistite dva mlada luka, narežite ih na sitno. Zagrijte u tavi kašičicu ulja, prepecite luk i krastavce. Začinite solju i paprom pa ulijte 125 ml vode. Pokriveno lagano kuhajte desetak minuta. Izmiješajte 30 grama light kiselog vrhnja i 2 kašike nasjeckanog kopra. Umiješajte vrhnje u krastavce, još jednom začinite. Skuhajte 225 g krumpira u ljusci, ogulite ga, narežite na ploške i izmiješajte sa kašičicom preprženog sezama. Servirajte uz krastavce s vrhnjem.

(aura.ba)

Komentari

komentara