JEDNOSTAVNO POBIJEDITE 10 NAJGORIH UBICA ENERGIJE!

Više od trećine ljudi pati od hronične iscrpljenosti, a čak 97 posto ljudi ističe kako je često umorno, pokazalo je američko istraživanje.

Iako neobjašnjivi umor može ukazivati na zdravstvene probleme poput anemije ili poremećaja rada štitnjače te druge hormonalne promjene, glavni uzrok je savremeni stil života. Zato prodaja dodataka prehrani poput vitamina i ginsenga je samo u zadnjoj godini porasla za 5 posto.

No kao što je udarnički tempo glavni krivac za umor, tako su i jednostavne promijene navika glavni lijek za neobjašnjivi umor.

Ne vježbate dovoljno

Možda vam je vježbanje zadnje na pameti dok ste “strgani” ali upravo će vam ono vratiti energiju. Ljudi koji su živjeli uglavnom “sjedilačkim” načinom života, nakon što su počeli umjereno vježbati samo 20 minuta, tri puta na tjedan za samo šest tjedana imali su znatno više energije. Glavni razlog j eto što vježbanje “tjera” srce i pluća da rade učinkovitije, pa krv donosi više kisika u stanice.

Umjesto energetskog napitka: Idući put kad mislite se izvaliti na kauč, prisilite se na 10-minutnu žustru šetnju.

Ne spavate dobro kao što mislite

Istraživanja pokazuju kako spavamo kao bebe – isprekidano i nemirno. Takav sporadičan san ni približno ne obnavlja mozak kao neprekinuti san. San remeti stres, ali i stimuliranje mozga prije spavanja, primjerice provjeravanjem društvenih mreža ili maila u krevetu. Svjetlo monitora potiče lučenje hormona koji reguliraju spavanje (odnosno buđenje).

Umjesto energetskog napitka: Razvijte higijenu sna – odlazite u krevet u isto vrijeme što je moguće češće, izbjegavajte monitore prije spavanja, te stvorite opuštajuću rutinu prije spavanja – čitanje knjige, topli kakao…

Vi pijete kafu, kafa pije vas

Iako je kafa stimulans, nakon što popusti “vrh” umorniji ste no što ste bili prije. “Mozak ne voli da se nešto ‘igra’ njegovom hemijom, pa otpušta spojeve koji poništavaju stimulanse” objašnjava Dr Chidi Ngwaba. Osim toga, kofein i šest sati prije spavanja remeti san.

Bolje od energetskog napitka: Smanjite kofein, ali postupno kako biste izbjegli glavobolje i razdražljivost.

Manjak željeza

Čak trećina žena ima prema premalo željeza u krvi, a i kod muškaraca je problem manjka željeza češći no ijednog drugog minerala. Jednostavan test može vam pokazati ubrajate li se u njih – potegnite donji kapak i ako unutarnji dio izgleda više blijedo nego ružičast – vjerojatno patite od manjka željeza.

Umjesto energetskog napitka: Ako testiranje krvi pokaže anemiju, slijedite upute liječnika, a naravno, pomaže i prehrana. “Namirnice bogate željezom poput krtog mesa, tamnozelenog lisnatog povrća jedite zajedno s onima bogatima vitaminom C poput citrusa.” savjetuje nutricionist Rob Honson. Govedina je svakako bolji izvor jer organizam lakše iskorištava željezo životinjskog porijekla.

B-kompleks vam komplikuje život

“Svi žive užurbano, pa je nužno opskrbiti organizam pravim kalorijama, vitaminima i mineralima. Osobito su važni vitamini B skupine jer su nužni kako bi organizam pretvorio hranu u energiju” objašnjava dr. Hobson.

Umjesto energetskog napitka: Ove vitamine možete pronaći u žitaricama, prvenstveno u smeđoj riži, ječmu i zobi te masnoj ribi i puretini” savjetiuje dr. Hobson.

Dehidrirani ste

Gubitak samo 2 posto vode u organizmu uzima svoj danak. A to je mnogo lakše no što se čini jer kako starimo tako slabi refleks žeđi. Ljeti klimatizirani uredi i stanovi, zimi centralno grijanje, šetnja… sve to crpi vodu iz tijela ako zaboravljamo redoviro piti vodu ili nezaslađene čajeve. Krvni pritisak pada pa mozak i mišići ne dobivaju dooljno krvi. Osim umora, to vodi glavoboljama i gubitku koncentracije.

Umjesto energetskog napitka: Prisilite se popiti čašu vode barem svaka dva sata. Ako je urin previše taman to je znak da trebate piti više. “Najbolje je piti vodu, ali ako vam je okus dosadan dodajte metvicu, limun ili krastavac u bocu” savjetuje dr. Hobson.

Predozirali ste se šećerom

“Ljudi su rijetko svjesni da će ih hrana koja bi im trebala dati energiju učiniti još umornijima” upozorava nutricionistkinja Linda Foster. “Slatka energetska pića, čokoladice i slični ‘zalogaji’ naglo podižu razinu šećera u krvi, tijelo reaguje rastom iznulina pa vrlo brzo imate manje šećera u krvi nego prije” objašnjava dr. Foster.

Umjesto energetskog napitka: Prebacite se na hranu niskog glikemijskog indeksa, odnosno izbacite slatkiše ali i sve jednsotavne ugljikohidrate poput tjestenine i bijelog hljeba. “Birajte proizvode od cjelovitog zrna koji energiju otpuštaju znanto sporije i ravnomjernije te jedite manje, ali češće, kako bi šećer u krvi što manje skakao” savjetuje dr. Foster.

Škrtarite na bjelančevinama

Možda mislite da je dobro to što živite na voću i salatama, no preskačete li proteine, ( iz mesa, ribe, mliječnih proizvoda ili orašastih plodova) ne samo da će vam nedostajati energije nego ćete se i debljati. “Osim toga, bjelančevine se duže razgrađuju pa se energija otpušta duže pa ćete i duže ostati siti” pojašnjava dr. Foster.

Umjesto energetskog napitka: Mjera za minimalnu dnevnu dozu proteina je vaša šaka, a za međuobroke najpraktičniji ali i najzdraviji su orašasti plodovi.

Taložite stres

Malo stresa nas drži opreznima budnima i aktivnima, no dugorčni stres iscrpljuje i tijelo i duh.

Umjesto energetskog napitka: Naša reakcija na stres je znatno štetnija za zdravlje od samog stresa upozarava Dr Chidi Ngwaba. Zato usporite, duboko udahnite i nađite svoj ispušnio ventil – bila to joga ili šetnja sa prijateljem.

Štitnjača vam je lijena

Hipotireoza, kada štitnjača ne proizvodi dovoljno tiroksina najčešći je uzrok neobjašnjivog umora kod sredovječnih žena. Simptomi su brojni, ali među najčešćima su učestala žeđ, osjećaj hladnoće i neobjašnjivo debljanje.

Umjesto energetskog napitka: Glavni problem je dijagnoza – obzirom da se poremećaji rada štitnjače maskiraju u svakojake probleme – od menupauze, depresije… No liječenje je jednostavno.

(net.hr)

Komentari

komentara