Jedite plodove mora za bolju koncentraciju, orahe i bademe za raspoloženje i energiju

Veći dio dana zaposleni provedu u radnom okruženju, no briga o prehrani i vrijeme koje se posvećuje obrocima najčešće zauzima neznatni dio napornog radnog tjedna. Malen je broj poslodavaca svjesno da je gladan radnik i neproduktivan radnik

Loš nutritivni status čini radnika manje spremnim za borbu s poslovnim stresom i prekovremenim radom. Danas je sasvim jasno da redovna i uravnotežena prehrana znači i veću produktivnost, ali vječito pitanje ostaje kako uz silne obaveze i kroničan manjak vremena, to i postići? Odgovor leži u pametnom odabiru namirnica i naravno malo organizacije i planiranja unaprijed.

Produktivnost započinje doručkom

Da je doručak najvažniji obrok u danu jer nam daje energiju za predstojeće obaveze i poslovni stres već svi znaju, no manji broj ljudi zna da nije važno tek doručkovati, važno je i šta se jede za doručak.Uravnoteženim se smatra onaj doručak koji uključuje: mlijeko ili mliječne proizvode koji su važan izvor bjelančevina i kalcija, zatim integralna peciva ili žitne pahuljice, kao izvor složenih ugljikohidrata, kvalitetan izvor masnoća poput maslaca ili margarinskog namaza te voće ili voćni sok kao izvor prehrambenih vlakana i vitamina i minerala.

Slijedi nekoliko prijedloga za zdravi i energetski uravnotežen doručak:

Muesli s komadićima voća i jogurtom

Omlet s povrćem i sirom i pecivo od cjelovitih žitarica

Sendvič od integralnog peciva, sirnog namaza i tvrdo kuhanog jaja uz dodatak klica

Kaša od žitarica (npr, zob ili ječam) s dodatkom cimeta, muškatnog oraščića i javorovog sirupa ili meda prelivena mlijekom

Integralni krekeri s hummusom i nekoliko maslina

Shake od banane, bobičastog voća, mlijeka, mekinja i dodatak meda

Svježi kravlji sir s kiselim vrhnjem uz dodatak sjemenki i začinskog bilja i integralno pecivo

Muffin s bobičastim voćem i jogurtom

Sendvič od integralnog peciva s nemasnom šunkom i sirom i prirodni voćni sok

Integralni toast s maslacem ili margarinom te dijabetičkom marmeladom od voća po želji

Tokom dana pijuckajte vodu i voćne sokove

Kafa je vjerovatno najčešći saputnik zaposlenih ljudi, a drugi su napitci u poslovnom okruženju nepravedno zapostavljeni. Iako kofein iz kafe povećava budnost i moć koncentracije valja biti umjeren jer prevelika konzumacija kofeina može uzrokovati nemir, nesanicu te probavne smetnje poput žgaravice.

Za produktivnost je izuzetno bitno unositi dovoljno tekućine jer i najmanje dehidracija vrlo brzo smanjuje moć koncentracije te dovodi do umora i glavobolja. Stoga na svom radnom mjestu drži dovoljne količine vode koje ćeš pijuckati tokom dana. Dobar odabir za osvježenje su i prirodni voćni sokovi, a izbjegavaj gazirane napitke te alkohol.

 Plodovi mora rješavaju „problem željeza“

Da bi tvoj mozak funkcionisao potreban mu je konstantan dotok energije. Niska razina glukoze u krvi prvo se očituje na mozgu u vidu lošije koncentracije i usporene obrade informacija. Ipak to nije poziv da se pojede bilo šta, jer je za intelektualno (i tjelesno) naprezanje nužan staložen i dugotrajan izvor energije. Tu se kao dobar izvor posebno ističu integralne žitarice, mahunarke i povrće kao izvor složenih ugljikohidrata.

Za rješavanje poslovnih zadataka važnu ulogu imaju i proteini. Osim što pružaju dugotrajan osjećaj sitosti, proteini te čine budnima i povećavaju pažnju. U skladu s time, idealno bi bilo da tvoj ručak uključuje niskomasno mliječne proizvode, jaja, ribu ili meso peradi. Za veću produktivnost tvoj obrok mora zadovoljiti još jedan uslov, a to je da osigurava dovoljno željeza. Manjak željeza, naime, uzrokuje simptome poput slabosti, letargije i poremećaja koncentracije.

Srećom, hrana koja sadrži složene ugljikohidrate ili visokovrijedne proteine, u pravilu, obiluje i željezom pa je uključivanjem puretine, ribe, plodova mora, cjelovitih žitarica i mahunarki u ručak riješen ”problem željeza”.

Također, uvijek traži jela koja su kuhana, pečena, pripremljena na žaru, u vlastitom soku ili na pari. Fast food je neprijatelj tvoje linije i zdravlja, a mozak čini tromim. Slično vrijedi i za pohovana jela i jela duboko pržena u ulju pa ih zaobilazi u širokom luku.

Brzi fiks za pad energije

Većina nas doživjela je onaj dio dana, otprilike sredinom poslijepodneva, kad nam naglo padne energija, oslabi koncentracija te nam se počinje spavati. Mnoge taj poslijepodnevni ”pad” potakne da posegnu za nečim slatkim.

No, pametnije bi bilo da umjesto čokoladice ili nekog drugog slatkiša, uzmemo visokoproteinski međuobrok. Proteini nam povećavaju koncentraciju te aktiviraju stanice mozga koje odašilju impulse tijelu da koristi skladišta energije. Posljedično, radimo učinkovitije i ostajemo vitki.

Također, kako ne bi doživio/la pad energije tokom dana, izbjegavajte biti duže od 3 sata bez hrane. Najbolje rješenje je držati u u stolu nekoliko vrsta zdravih međuobroka kako bi imao/la šta za prigristi kada te ”uhvati kriza”.

Uvijek drži u stolu ili ako si u mogućnosti u frižideru:

Nekoliko vrsta voća

Krekere od integralnog brašna, rižine krekere, muesli ili voćne pločice.

Mješavinu orašastih plodova poput oraha, badema i lješnjaka

Sušeno voće poput suhih smokava, šljiva i marelica

Mala pakovanja muesli žitarica i fermentirane mliječne proizvode

Kockice različitih vrsta sireva

Puding od soje.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!