Jedite jaja za jake nokte, spanać za lijepu kosu, a ananas za zdravu kožu

 

Hrana koju konzumirate, osim na kožu, djeluje i na kosu i nokte. Pritom se ne misli na visoki sjaj kose ili zanoktice. Kosa i nokti postaju krhki i suhi. Vlas pritom može postati tanka, a kosa početi ispadati ako ne dobiva potrebne hranjive tvari iz prehrane.

Slijedi lista najboljih namirnica koje treba uvrstiti u svakodnevnu ishranu kako biste sačuvali njihovo zdravlje i ljepotu.

 

Organska piletina

Možda ovo nije najugodnija stvar za vaše nepce, ali organska piletina čini čuda za kosu i nokte. Ova namirnica je puna proteina i željeza koji povoljno utiču na razvoj keratina u kosi i noktima kojima je za pravilan rast potrebna krv bogata željezom.

Tofu

U slučaju da ste vegeterijanac sa problematičnom kosom i noktima, organsku piletinu možete zamijeniti tofuom. Jedna kocka tofua sadrži skoro jednaku količinu proteina kao 22 grama piletine, i skoro jednu trećinu preporučene dnevne doze željeza.

Čak iako niste vegeterijanac, dodavanje tofua u ishranu odličan je način da proteinima obogatite jela.

Leća

Leća je riznica dobrog zdravlja, a vrlo se jednostavno priprema. Ove šarene mahunarke nalaze se u samom vrhu liste izvora proteina koji doprinose zdravlju i ljepoti kose i noktiju. U pola šolje sirovih leća dobćete oko 22 grama proteina i jednu trećinu preporučene dnevne doze željeza.

Jaja

Što se noktiju tiče, ako ste primijetili da se jače lome, to može biti zbog nedostatka biotina iz skupine vitamina B koji je važan u sintezi keratina – pa stoga se predlaže unos jaja. Nokat će ojačati i omega-3 masne kiseline, odnosno tuna, losos ili srdele.

  • Žumanjaca u sebi sadrže biotin i protein koji dokazano jačaju kosu i nokte – kaže nutricionistkinja Nora Minno iz Njujorka.

Spanać

Gvožđe je esencijalni mineral neophodan ćelijama kose. Zapravo, ukoliko patite od njegovog nedostatka to može prouzrokovati opadanje kose. Kada je nivo gvožđa u organizmu nizak, kiseonik i hranljive materije ne uspijevaju da stignu do krajnjih odredišta pa tako i folikuli dlake ostaju uskraćeni za neophodne nutrijente što dalje sprječava rast kose i dovodi do tanjenja vlasi i najzad dolazi do pojačanog opadanja jer se sve veći broj vlasi povlači u fazu mirovanja pa počinjete da gubite dnevno mnogo više od uobičajenih 85-100 vlasi.

 Mlijeko

Manjak vitamina D uzrokuje krhkoću noktiju, što je i logično. Manjak vitamina D za posljedicu ima manju apsorpciju kalcija, koji je gradivni element nokta. Stoga je uvrštavanje mlijeka i mliječnih proizvoda u redovnu prehranu svakako dobar izbor.

Cink je također zaslužan za mnoge procese u organizmu koji dovode do sinteze proteina – gradivnih elemenata noktiju. Njegov manjak uzrokuje oslabljen rast i krhkost noktiju te je potrebno uključiti neke od namirnica poput junetine, rakovica, kamenica i cjelovitih žitarica.

 Pšenične klice

Nedavna studija pokazala je da kombinacija vitamina E i C štiti kožu od UV zračenja. Samo dvije kašičice  pšeničnih klica sadrži 15 posto preporučene dnevne doze vitamina E.

Ova supernamirnica se može dodati raznim kombinacijama poput smoothija ili kolača.

 Puter od sjemenki suncokreta

Puter od suncokreta je hranljiv, proteinski namaz koji je veoma lak za pripremu. Izrazitog ukusa, vrlo je sličan puteru od kikirikija, pa ga može mijenjati u mnogim slatkim ili slanim receptima.

Dvije kašičice ovog putera pružaju 45 posto preporučene dnevne doze vitamina E i ne izaziva alergijske reakcije.

  • Ovaj antioksidant pomaže zaštititi membrane ćelija od štete koju prave slobodni radikali, posebno oni iz UV zračenja. Hrana bogata vitaminom E poput putera od suncokretovih sjemenki jačaju ćelije iznutra – kaže nutricionista Toby Amidor.

 Ananas

  • Jedna zdjela ananasa sadrži 130 posto preporučene dnevne doze vitamina C koji ima nekoliko ključnih uloga u zdravlju kože poput doprinosa proizvodnje kolagena, na taj način smanjujući štetu koju uzrokuju vanjski faktori poput UV zračenja.
  • Osim toga, ananas sadrži bromelain, enzim koji pomaže smanjiti oticanje i uplane procese kože – kazuje dr. Amidor.

 Brazilski orah

Brazilski orasi puni su minerala i vitamina, proteina, masti, ugljenih hidrata i vlakana, pa se smatraju izuzetno kvalitetnom namirnicom, naročito zbog neuobičajeno visokog sadržaja selena.

Visok sadržaj cinka u ovoj namirnici štiti od akni i ‘ublažava’ njihov izgled. Ulje brazilskog oraha takoše je bogato vitaminima i antioksidansima koji njeguju kožu. Selen daje koži zdrav sjaj i poboljšava njenu elastičnost, čime se sprječava prerano starenje.

Masna riba

Osim što čuvaju srce i mozak, omega-3 masne kiseline pomažu u prevenciji raka kože. Losos, skuša i tuna glavni su predstavnici ove skupine namirnica. Poznato je da su ove vrste riba bogati izvori omega-3 masnih kiselina koje sudjeluju u održavanju zdravlja kože. Naime, omega-3 masne kiseline održavaju integritet kože, a njihov nedostatak manifestira se kao suha koža.

Također, omega-3 masne kiseline mogu smanjiti upalne procese u koži, stoga povoljno djeluju i na smanjenje crvenila kože te pojavnosti akni.

Osim toga, masna riba je i izvor cinka, minerala koji sudjeluje u regulaciji upalnih procesa, stvaranju novih stanica kože te u održavanju sveukupnog zdravlja kože. Deficit cinka može dovesti do upalnih procesa u koži te sporijeg zacjeljivanja rana.

 Cink

Čini li vam se da kosa raste presporo? Usporeni rast kose često je uzrokovan manjkom proteina u prehrani. Kosa koja se nalazi u telogenoj fazi rasta ispada, a nova kosa zbog faze mirovanja ne raste tako da se smanjuje i njena gustoća. Kao izvor proteina potrebno je izabrati nemasno meso poput piletine i puretine, koje sadrže manje zasićenih masnoća u odnosu na junetinu i svinjetinu, kaže magistra Šepetavc. Stanicama koje izgrađuju kosu potreban je i cink, koji nalazimo u junetini, rakovicama, kamenicama i cjelovitim žitaricama.

 

Komentari

komentara

error: Content is protected !!