Jedite griz što češće – u njemu se krije obilje magnezija i vlakana

Magnezijum i vlakana u grizu mogu da pomognu u kontroli nivoa šećera u krvi, što je odlična prevencija dijabetesa tipa 2


Dijabetes je jedno od hroničnih oboljenja kojem je potrebna prevencija, njega i liječenje. To se može riješiti zdravim načinom života i konzumiranjem zdrave hrane.

Analizirajući koja je to hrana pogodna u ishrani dijabetičara, ispostavlja se da griz (pšenična krupica) može pomoći njihovom stanju na pozitivan način. Najprije, to je zbog prisustva vlakana u njemu.

Postoji nekoliko kvaliteta griza koji pogoduju ishrani dijabetičara.

1. Nizak glikemijski indeks

Razlog zbog čega je griz dobar za ishranu oboljelih od dijabetesa povezan je sa prisustvom niskog glikemijskog indeksa. U ovom trenutku, griz koji nastaje mljevenjem pšenice iz središnjeg dijela zrna ima rang 44, zbog čega se smatra hranom niskog glikemijskog indeksa. Kao posljedica toga, griz može sniziti nivo šećera u krvi tako što uzrokuje mali uticaj na nivo cjelokupne glukoze.

Dakle, uzimanje pšenične krupice dijabetičari svakako treba da uzmu u obzir.

2. Zavidan nivo vlakna

Kao što je već rečeno, jedna od prednosti griza za dijabetičare je sadržaj vlakana. U tri šolje ovog praha (oko 56 grama) ima oko 2 grama vlakana ili 7 odsto preporučenog dnevnog unosa ove hranljive materije. Vlakna su značajna jer usporavaju apsorpciju ugljenih hidrata u krvotoku, pomažući u kontroli šećera u krvi nakon obroka. Svaki dijabetičar da bi kontrolisao svoje stanje mora redovno da konzumira određene vrste voća i povrća odakle dobija potrebne količine vlakana.

3. Nivo šećera u krvi

Ispostavlja se da prisustvo magnezijuma i dijetalnih vlakana u grizu može pomoći u kontroli nivoa šećera u krvi. To je odličan način za smanjenje rizika od nastanka dijabetesa tipa 2. U slučaju hranljivosti griza, magnezijum učestvuje u podsticanju kontrole šećera u krvi povećanjem odgovora ćelija na insulin, što je inače hormon koji reguliše nivo šećera u krvi.

4. Imuni sistem

Jedna od prednosti griza korisna dijabetičarima je i sposobnost podsticanja imuniteta. Selen u grizu može da pomogne u jačanju imuniteta. Takođe, griz sadrži vitamine B i E koji su presudni za jačanje imunog sistema i sveukupnu borbu protiv bolesti.

5. Optimalno varenje

Pokazalo se da je griz bogat vlaknima, a to je veoma dobra stvar kada je riječ o varenju. Kao rezultat, griz može pomoći u stimulisanju rasta dobrih crijevnih bakterija i promovisanju optimalne probave, imunog zdravlja i metabolizma. Štaviše, vlakna u grizu mogu da pomognu u sprečavanju zatvora i nadutosti.

6. Antioksidantno dejstvo

Iznenađujuće je da griz obezbjeđuje selen koji djeluje kao antioksidant sprečavajući oksidaciju DNK ćelija i ćelijskih membrana. Prema tome, kao izvora antioksidanata griz može pomoći u zaštiti organizma od određenih zdravstvenih problema kao i jačanju imuniteta.

7. Nivo šećera u krvi

Ispostavlja se da prisustvo magnezijuma i dijetalnih vlakana u grizu može pomoći u kontroli nivoa šećera u krvi. To je odličan način za smanjenje rizika od nastanka dijabetesa tipa 2. U slučaju hranljivosti griza, magnezijum učestvuje u podsticanju kontrole šećera u krvi povećanjem odgovora ćelija na insulin, što je inače hormon koji reguliše nivo šećera u krvi.

8. Imuni sistem

Jedna od prednosti griza korisna dijabetičarima je i sposobnost podsticanja imuniteta. Selen u grizu može da pomogne u jačanju imuniteta. Takođe, griz sadrži vitamine B i E koji su presudni za jačanje imunog sistema i sveukupnu borbu protiv bolesti.

9. Optimalno varenje

Pokazalo se da je griz bogat vlaknima, a to je veoma dobra stvar kada je reč o varenju. Kao rezultat, griz može pomoći u stimulisanju rasta dobrih crijevnih bakterija i promovisanju optimalne probave, imunog zdravlja i metabolizma. Štaviše, vlakna u grizu mogu da pomognu u sprečavanju zatvora i nadutosti.

10. Antioksidantno dejstvo

Iznenađujuće je da griz obezbjeđuje selen koji djeluje kao antioksidant sprečavajući oksidaciju DNK ćelija i ćelijskih membrana. Prema tome, kao izvora antioksidanata griz može pomoći u zaštiti organizma od određenih zdravstvenih problema kao i jačanju imuniteta.

Komentari

komentara