Jedan avokado sedmično čuva srce od oboljenja

Kremasto, blijedozeleno meso avokada puno je punovrijednh nutrijenata koji su usko povezani sa zdravljem srca i krvnih žila. Konzumiranje najmanje dvije porcije ovog popularnog voća sedmično povezano je sa sniženim rizikom od kardiovaskularnih bolesti.

Ključna poruka nedavno provedene studije je da se avokadom zamijeni manje zdrava hrana. Studija je uključila više od 110.000 osoba, podijeljenih u dvije dugotrajne studijske linije provedene na Harvardu: studiju praćenja zdravlja medicinskih sestara i studiju praćenja zdravlja ostalih zdravstvenih radnika.

Većina učesnika su bili bijelci u dobi od 30 do 75 godina, bez srčanih bolesti i raka na početku studije. Istraživači su procjenjivali ishranu učesnika putem upitnika datih na početku studije, a zatim ponovo svake četiri godine. Jedno od pitanja je bilo: koliko često i koliko količinski konzumiraju avokado?

Kakvi su bili nalazi?

Tokom 30-godišnjeg praćenja, istraživači su dokumentovali 9.185 srčanih udara i 5.290 moždanih udara među učesnicim studijea. U poređenju s ljudima koji nikada ili rijetko jedu avokado, oni koji su jeli najmanje dvije porcije svake sedmice imali su 16 posto manji rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti i 21 posto manji rizik od pojave srčanog udara ili srodnih problema zbog koronarne bolesti.

Šta čini avokado izborom za zdravlje srca?

Avokado obiluje zdravim mastnoćama, prehrambenim vlaknima i sadrži nekoliko mikronutrijenata povezanih sa zdravljem kardiovaskularnog sistema:

Oleinska masna kiselina
Ove mononezasićene masnoće ima mnogo i u maslinama. Pola avokada sadrži oko 6,5 grama oleinske kiseline ili otprilike istu količinu koja se nalazi u kašiki maslinovog ulja.

Prehrambena vlakna
Jedna porcija avokada osigurava do 20 posto dnevnog preporučenog unosa vlakana, hranjive tvari koja često nedostaje u tipičnoj prehrani. Dijeta bogata ovim vlaknima može smanjiti rizik od srčanih bolesti za čak 30 posto, vjerovatno zato što vlakna pomažu u snižavanju holesterola, krvnog pritiska i tjelesne težine.

Vitamini, minerali i još mnogo toga
Pola avokada obezbjeđuje 15 posto dnevnog preporučenog unosa folne kiseline (vitamin B9), 10 posto kalija i 5 posto magnezija, kao i raznih drugi korisnih biljnih jedinjenja zvanih fitohemikalije. Svi ovi nutrijenti – zajedno sa oleinskom kiselinom i vlaknima – povezani su sa boljim zdravljem srca.