Jaja su ukusan i idealan saveznik za gubitak kilograma

Odavno je poznata činjenica da su jaja nutritivno vrijedna namirnica, s izuzetnim proteinskim profilom, a u prosjeku sadrže tek 70 kcal po komadu. I uopšte ne sadrže mnogo masti! Bjelanjak jajeta smatra se idealnim izvorom bjelančevina jer sadrži sve esencijalne aminokiseline u pravim omjerima.

“Odbačene su teorije da jaja povisuju holesterol te da ih zbog toga treba izbjegavati, a sve češće se ističu kao poželjna namirnica, ako želiš smršavjeti. Bogata su bjelančevinama i zdravim mastima te su zasitna iako nemaju puno kalorija. Tako je jedna studija provedena među 30 žena s prekomjernom težinom koje su jele jaja za doručak pokazala da su jele manje sljedećih 36 sati, dok je druga slična studija pokazala da ako jedemo jaja za doručak, ona ubrzavaju gubitak na težini, pod uvjetom da osoba pazi na unos kalorija”.

Upravo su zbog sadržaja kolesterola jaja svrstana na ”crnu listu” namirnica prije tridesetak godina. Međutim, tokom posljednjih godina ipak im zasluženo raste nutricionistički rejting. Istraživanje skupine znanstvenika sa Harvard School of Public Health koje je trajalo punih 14 godina iznjedrilo je rezultate koji su jaja prikazali u sasvim pozitivnom svjetlu. Studija je provedena na 117,000 medicinskih sestara, a rezultati studije pokazali su da nema razlike u riziku od bolesti srca u ispitanica koje su jele prosječno jedno jaje sedmično i ispitanica koje su jele više od jednog jaja dnevno.

Također, novo ostraživanje s poznate Mayo klinike iznosi kako konzumacija četiri jaja sedmično neće povisiti rizik od bolesti srca, a pretjerivanje s unosom jaja ipak može dovesti do povišenog holesterola. Za zdrave osobe preporučuje se unositi manje od 300 mg kolesterola dnevno, dok se za osobe koje pate od kardiovaskularnih bolesti ili dijabetesa preporučuje ograničiti unos kolesterola na 200 mg dnevno.