Iznenađujuće koristi hodanja po zdravlje

Sljedeći put kada budete bili na sistematskom pregledu, nemojte se iznenaditi ako vam ljekar preporuči redovnu šetnju. Naravno, vjerovatno znate da je svaka fizička aktivnost dobra za vaše cjelokupno zdravlje, ali hodanje ima posebne prednosti.

Evo liste od pet koristi ove jednostavne aktivnosti, koje bi vas mogle iznenaditi.

Suprotstavlja se efektima gena koji potiču gojaznost. Istraživači sa Harvarda su izučavali djelovanje 32 gena koji utiču na razvoj gojaznosti na preko 12 hiljada ljudi, kako bi utvrdili koliko ti geni zapravo doprinose porastu tjelesne težine. Zatim su uočili da su među učesnicima studije koji su dnevno provodili bar sat vremena u brzom hodanju, efekti tih gena prepolovljeni.


Pomaže ukrotiti sladokusce. Par studija otkrilo je da 15-minutna šetnja može obuzdati želju za čokoladom, pa čak i smanjiti količinu čokolade koju pojedete u stresnim situacijama. Najnovija istraživanja potvrđuju da hodanje može smanjiti žudnju za slatkim i unos raznih slatkih grickalica.

Smanjuje rizik od razvoja raka dojke. Istraživači već znaju da bilo koja vrsta fizičke aktivnosti smanjuje rizik od razvoja raka dojke. Studija Američkog društva za borbu protiv raka, koja se fokusirala na hodanje, pokazala je da žene koje hodaju sedam ili više sati sedmično imaju 14 posto manji rizik od razvoja raka dojke u odnosu na one koje sedmično hodaju tri sata ili manje.


Ublažava bolove u zglobovima. Nekoliko studija je otkrilo da hodanje smanjuje bolove uzrokovane osteoartrozom (progresivnom degenerativnom bolesti zglobova) i da hodanje sedam do osam kilometara sedmično može čak spriječiti razvoj nekih bolesti zglobova.

Hodanje štiti zglobove – posebno koljena i kukove koji su najosjetljiviji na osteoartrozu – podmazujući ih i jačajući mišiće koji ih podržavaju.
Jača imunološku funkciju. Hodanje može pomoći u jačanju odbrambenih snaga našeg imuniteta tokom sezone prehlade i gripa. Studija na preko hiljadu muškaraca i žena pokazala je da su oni koji su hodali najmanje 20 minuta dnevno, tokom najmanje pet dana u sedmici, imali 43 posto manje bolovanja od onih koji su vježbali jednom sedmično ili manje. Ako su i oboljeli, bolest je trajala kraće, a simptomi su im bili blaži.