ISTINA O BURKAMA: Prema Kur'anu muslimanke uopšte ne moraju da pokrivaju lice?!

Prema riječima šeika Khaleda Omrada, muslimanke ne bi trebale pokrivati lice. Radi se, tvrdi, o izuzetku koja važi samo za žene Poslanika Muhameda

Glavni sekretar Vijeća za fetvu Univerziteta Azhar u Kairu, šeik Khaled Omrad, odgovorio je na pitanje moraju li muslimanke zaista pokrivati lice. Smjernice važe kao općevažeće za sve sunitske muslimane

Šeik Khaled Omran nosi odjeću koja priliči njegovoj službi. Njegova glava je ukrašena crvenim fesom koji je omotan bijelim platnom. Nosi kaftan i tamni ogrtač. Fes i kaftan pokazuju da je on vjerski učitelj na Azharu i to nije odjeća koju privatno nosi. Jer, privatna odjeća je, smatraju učenjaci sa univerziteta u Kairu, privatna stvar. Kada je riječ o ženama, šerijatski zakon, kaže Šeik Khaled, propisuje samo tri stvari, piše Deutsche velle kojem je šeik dao intervju

“U svetom Kuranu i suni, u predaji sačuvanim izjavama proroka Muhameda, postoje pravila odijevanja – posebno za žene. Odjevni predmet ne smije isticati liniju tijela, ne smije otkrivati tijelo i ne smije biti usko pripijen uz tijelo. Također, odjeća ne bi trebala pokrivati ruke i lice”, rekao je Omran te dodatno pojasnio:

“Što se tiče vela koji potpuno pokriva lice, takozvanog nikaba, ni Kur'an ni suna ne obavezuju ženu da ga nosi. Zato kažemo da je nikab tradicija, običaj koji potiče iz nekih zemalja i koji se u njima uvriježio, ali to ne stoji u načelima šerijatskog prava. Samo su žene Poslanika Muhameda morale pokrivati lice. To je bila izuzetak koji je važio pre 1.400 godina.”

Prema riječima šeika Khaleda Omrada, muslimanke ne bi trebale pokrivati lice. Radi se, tvrdi, o izuzetku koja važi samo za žene proroka Muhameda.

“Izuzetak važi samo za prorokove žene. Ako šerijatsko pravo kaže da je ovo posebno pravilo, da se pokriva lice, važi samo za proroka i njegove žene, onda druge muslimanske žene to ne smiju koristiti za opravdanje da to oponašaju. Radi se samo o proroku! Žena koja je odrasla u društvu u kojem je uobičajeno nošenje nikaba, ima pravo s vjerskog stanovišta sama da odluči hoće li nositi nikab ili ne. Ali to ne smije gledati kao vjerski čin. Jer bi to onda bio problem”, objasnio je.

“Sve što smo mi u istraživanjima o potpunom pokrivanju žena u islamskoj filozofiji našli nas je dovelo do zaključka da je to tradicija. Učenjaci su različitog mišljenja o nikabu kada su u pitanju sigurnost i zaštita žena. Jedni kažu da ih on štiti. Drugi kažu: ne, to je vjerski fanatizam! Neki od njih kažu da je nikab, štaviše, izmišljotina koje u našoj veri uopće nema. I da on nije dozvoljen ni ženama niti muškarcima. Postoje, doduše, krajevi, na primjer pustinje, gdje je to u određenim okolnostima dozvoljeno i to zato što ih to štiti, recimo u pješčanoj oluji. U ostalim slučajevima je nikab izraz vjerskog fanatizma koji se ne može prihvatiti!”

Neki smatraju da nikab u nekim društvima za žene predstavlja zaštitu. Djelomično se s time slaže i šeik Omrad.

“Neki učenjaci smatraju da u nekim društvima nikab za žene predstavlja zaštitu. U tom slučaju bih rekao: dobro, neka ga nose. Ali kad nikab nanosi štetu nekom društvu, kada on služi kao za izvođenje terorističkih napada, onda sam za to da se zabrani”, zaključio je Omrad i pojasnio zašto je na Univerzitetu u Kairu predavačima zabranjeno pokrivati lice:

“Zabrana je naprosto neophodna jer kada neka predavačica stoji pred studentima kako bi im prenijela nastavni sadržaj, onda u sredstva komunikacije sa studentima spadaju i mimika i gestikulacija. Osim toga je mimika primarni međuljudski način komunikacije, a mimiku možemo razumjeti samo ako vidimo lice žene. Dekan Univerziteta u Kairu je stoga donio ispravnu odluku i mi ga u njoj podržavamo.”

(TBT)

Komentari

komentara