ISPROBAJTE NORDIJSKU DIJETU I MRŠAVITE BEZ GLADOVANJA!

Nordijski način prehrane preporučuje hranu koja se uzgaja u regiji u kojoj živite. Claus Meyer, jedan od vlasnika danskog restorana Noma koji je dva puta bio proglašen najboljim restoranom na svijetu predstavio je novu dijetu te ju nazvao Nordijska dijeta

1

Cijeli koncept Nordijske dijete razvijen je u suradnji sa znanstvenicom i stručnjakinjom za pretilost Arnejom Astrupom, a u cijelo istraživanje uloženo je više od 20 miliona dolara. Danas, dvije godine nakon početka istraživanja, predstavljeni su prvi rezultati, a sasvim novi koncept nazvan Nordijska dijeta mogao bi predstavljati potpunu revoluciju na području zdravog i uravnoteženog načina prehrane.

Istraživanje u trajanju od 26 sedmica pod vodstvom naučnice Astrup i njena tima sa Sveučilišta u Kopenhagenu pokazalo je kako su pretili ljudi koji su sudjelovali u istraživanju uspjeli unutar 12 sedmica, prakticirajući Nordijsku dijetu, smršaviti više od tri kilograma što je bilo dvostruko više od onog koliko su smršavjeli ljudi koji su prakticirali standardnu dijetu.

‘Teško je odrediti kako točno koji sastojak djeluje, no očigledno je da se kilogrami tope’, kaže profesor Thomas Larsen koji je rezultate i samu Nordijsku dijetu predstavio Europskoj nutricionističkoj konvenciji.

U osnovama, ovaj način prehrane sadrži neke sastojke koji su klasični i nezaobilazni u nordijskim kuhinjama poput ribe, orašastih plodova, mahunarki, bobičastog voća te sirovog povrća poput kupusa te mesa divljači i nordijskog škroba kao što je zob.

Jedite hranu koja se uzgaja u vašoj regiji
Meyer vjeruje u prehranu prema namirnicama koje uspijevaju u regiji u kojoj živite te preporučuje poticanje kreativnosti sa sezonskom hranom u vašoj regiji. Meyer ne samo da želi potaknuti kreativnost prilikom kuhanja, već postoje i historijski dokazi da su se naši preci hranili regionalnom hranom prije nego li su naučili hranu čuvati i transportirati širom svijeta.

Domaće pripremljeni obroci su ključni
Prilikom kuhanja kod kuće Meyer predlaže pripremanje jednostavnih jela koja su gotova sa svega pola sata do sat vremena što će vas navesti da promislite o svom načinu života. Dodavanje kulturnih i porodičnih elemenata u sam koncept pripremanja hrane te psihološki promijeniti način na koji ljudi razmišljaju o svojoj prehrani.

Jedite više raznovrsnih priloga
Što više različitih jela i priloga učinit će obrok zdravijim, a upravo su prilozi ključ zdrave ishrane. Prilozi bi se trebala uglavnom bazirati na povrću koje se može skuhati u vodi ili na pari te blago začiniti s malo octa, maslinova ulja, kapara, senfa i peršuna. Ukusne priloge također se može začiniti i kuminom, jogurtom, limunom, metvicom, šećerom, čilijem ili bilo čime drugim što će ih učiniti zanimljivijim i ukusnijim.

Masnoću zamijenite slatkim začinima
Umjesto da kelj uronite u ulje ili povrće pržite duboko u ulju, masne pripravke možete zamijeniti s prizvukom šećera koji se temelje na začinima. Osim toga, Meyer predlaže da koristite med umjesto masnih ulja kako bi umanjili gorkasti okusa blago prokuhanog povrća. Osim toga, sezonsko voće je najfinije začinjeno tek s malo ukusnog octa umjesto s uljem.

Koristite i druge začine, ne samo sol i biber
Svježe bilje ključan je sastojak Meyerove zdrave filozofije, poput slatkih i kiselih okusa. Cijeli niz začina, počevši od vina pa sve do jabučnog octa, soka limete i jogurta odlično idu uz većinu povrća. Čak i okus žitarica, mesa i ribe mogu biti pojačani trunkom jogurta ili kapljicama limuna.
 

Komentari

komentara

error: Content is protected !!