Isprobajte najboju tehniku za smirenje živaca

 

Svima nam se ponekad dešava… Osećaj da smo dosegli “tačku pucanja” tokom naročito teškog dana, ili sedmice… Ali, ako u takvom trenutku odvojite samo koji minut i fokusirate se na disanje, učinićete mnogo za svoje mentalno zdravlje i trenutno, a i dugoročno.

Jednostavna tehnika disanja koja će vas umiriti je vrlo efikasna i nimalo komplikovana. Metodu “koherentnog disanja” smislio je Stiven Eliot, autor knjige The New Science of Breath.

Eliot je godinama proučavao različite forme joge u Kini, Kašmiru i Indiji, i inspirisan saznanjima do kojih je tamo došao, osmislio je ovu tehniku opuštanja.

Metoda “koherentnog disanja” podrazumjeva da osoba koja je primjenjuje obrati više pažnje na disanje, tako da postane svesnija načina na koji udiše i izdiše, frekvencijom od oko pet udisaja i izdisaja u minutu.

Iako vam ovaj koncept možda djeluje kao otkrivanje “rupe na saksiji”, Eliot tvrdi da ukoliko tome pristupite predano i skoncentrisano, ova tehnika disanja može imati pozitivan uticaj na vaše opšte zdravstveno i mentalno stanje.

– Poenta je u tome da ako ne dišete dobro ne možete dobro da se osjećate ni fizički ni mentalno – objašnjava on.

Ukoliko počnete da primjenjujete ovu tehniku disanja, ubrzo ćete primjetiti da se osjećate bolje, zahvaljujući pojačanom prilivu kiseonika u mozak i boljoj cirkulaciji.

Dobra stvar je što ovo možete da radite bilo gdje. Sve što treba da uradite je da se skoncentrišete na disanje.

Dokazano je da duboko, usporeno disanje snižava povišeni krvni pritisak i oslobađa nas tenzije, što su potvrdile i studije Američkog instituta za proučavanje stresa.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!