ISPRAVITE KIČMU I RIJEŠITE SE BOLOVA U LEĐIMA UZ POMOĆ JEDNOSTAVNIH VJEŽBI!

Bol u donjem dijelu leđa, križobolja ili lumbago je sve češći poremećaj mišića i kostiju leđa koji pogađa sve veći broj mladih. Zahvata oko 40% ljudi u jednom trenutku života, a može se klasifikovati prema trajanju kao akutna (bol koja traje oko 6 sedmica), sub-hronična (6-12 sedmica), ili hronična (više od 12 sedmica). Nedavna istraživanja pokazuju da se uzroci bolova u leđima trebaju tražiti u sportu, svakodnevnom životu, nezdravim navikama kod kuće i na poslu.
Dobra vijest je da vježbama i uspješnim terapijama možete smanjiti, čak i ukloniti bol u leđima!

 SJEDILAČKI ŽIVOT POGUBAN ZA KIČMU
Naša kičma je nevjerovatno složen biomehanički instrument od 34 pršljena: 7 vratnih, 12 grudnih, 5 slabinskih, 5 krstačnih i 4-5 trtičnih pršljenova. Ona čini osnovu čitavog skeleta i zahvaljujući tome, kičma ima statičku, mehaničku i zaštitnu ulogu.
Danas sve više ljudi pati od boli u leđima koja ne pita za dob, 70 do 80 posto odraslog stanovništva, dok je sve više mladih koji se žale na slične tegobe. Tipičan prikaz akutne boli u donjem dijelu leđa je razvoj boli nakon pokreta koji uključuju podizanje, uvijanje ili naginjanje prema naprijed. Prvo iskustvo akutne boli u leđima javlja se tipično između 20-te i 40-te godine, te je često prvi razlog za posjetu liječniku u odrasloj dobi.


Bolovi u leđima postali su toliko raširen problem da se tim problemom počela baviti i Evropska unija, koja je izdala niz direktiva, u kojima se predviđa i niz praktičnih vježbi za radnike i fizioterapeute. Nedavnim istraživanjem otkriveno je oko 841 uzroka boli u leđima, a u 60% slučajeva krivi smo mi sami uslijed nezdravog načina života.
Kod mlađih osoba bolovi u leđima rastu alarmantnom brzinom, prvenstveno zbog prekomjernog bavljenja sportom i nepravilnog vježbanja koje opterećuje kičmeni stub. Nakon 35. godine, uzrok je uglavnom sjedilački život, naime osam sati sjedenja kod kuće ili na poslu je pogubo za cjelokupno zdravlje.

DJECA SU UGROŽENIJA OD STARACA
Prije nego što se bol u leđima pojavi i preraste u hroničnu, dovoljno je poduzeti nekoliko preventivnih mjera u svakodnevno životu, poput navika u djetinjstvu, bavljenja sportom i vježbanjem kod kuće ili na poslu.
Mala djeca djetinjstvo najviše vremena provode sjedeći pred televizorom ili za kompjuterom, satima ne mijenjajući položaj tijela što ne samo da povećava rizik od gojaznosti, već može dovesti u pitanje zdravlje kičme, a u najgorim slučajevima izazvati skoliozu. S druge strane, starije osobe puno više brinu o svome zdravlju i kod njih je bol u leđima rjeđa pojava nego kod mladih.
Veoma je bitno kod djece i mladih ljudi razviti naviku bavljenja sportom, ali pod odgovorajućim nadzorom jer aktivnosti poput skokova, odraza, pretjeranog dizanja tegova itd., mogu izazvati velike štete ukoliko niste uvježbani.
U Americi čak postoje i različite metode i terapije kojima se nastoji kičmi vratiti njen prirodni potencijal, koji obično nije iskorišten. Postoje i psihološke metode opuštanja u kojima fizijatar pacijentima pomaže ublažiti kičmeni stres i bolove u leđima, a koje su se pokazale veoma uspješne.
Ž7= #aura 315 skolioza.jpg#Djeca su u većem riziku od bolesti kičme od starijih osoba

KAKO ODRŽATI GIPKA, ČISTA I ČVRSTA LEĐA
Brojni fizioterapeuti su utvrdili da postoje četiri najčešća problema sa kičmom: skolioza koja je nasljedna ili se javlja u djetinjstvu i ravna leđa u kojima ne postoji uobičajen luk, već je kičma iz profila ravna. Od težih oblika javlja se hiperkifoza odnosno abnormalna izbočenost kičme prema nazad i hiperlordoza ili abnormalna zakrivljenost kičme prema naprijed. Oblik „S“ je veoma uočljiv i češće se javlja kod žena.
Postoje razni fitnes programi za leđa koji kombinuju opuštanje i snagu, a većina ih je usmjerena na vježbanje i jačanje trbušnih mišića, čime se popravlja stav tijela, a kada mišići pružaju podršku kičmi, bolovi u leđima nestaju, a ramena su opuštena i na svom prirodnom mjestu.
Svoja leđa ne vidimo, i često ih zanemarujemo, ali baš kao i kožu lica i njima je potrebno čišćenje kako bi koža bila zdrava. Francuski kozmetičari koriste veoma uspješan tretman u kojem se pore na koži leđa otvaraju, a mrtve stanice kože čiste pilingom, nakon čega slijedi masaža i maska za cijelo tijelo zavisno od tipa kože.
Donji trbušni mišići i mišići stražnjice su najvažniji za jačanje i stabilnost kičme. Oni kičmeni stub drže u pravilnom položaju i oblikuju korzet tijela koji podržava donji dio leđa. Ako ti mišići oslabe, leđa će se početi kriviti.

VJEŽBE ZA PRAVA I ZDRAVA LEĐA
Zauzmite sjedeći ili ležeći položaj, podignite se, uvucite stomak, stegnite mišiće stražnjice i mišiće zdjelice i zadržite se u tom položaju nekoliko minuta. Ponavljajte vježnu pet puta na dan, a za nekoliko sedmica kičma će vam se početi ispravljati.

Lezite na stomak i stegnite stražnjicu. Zatim podignite jednu nogu pola metra od tla, držeći je ispruženom. Vježbu ponovite pet puta za svaku nogu. Ova vježba jača donje leđne mišiće, mišiće zadnjice i tetive koljena.

Kleknite i rukama se oslonite na tlo. Opustite mišiće stomaka tako da se opusti prema tlu. Zadržite se u tom položaju jednu minutu, zatim uvucite donji stomak, i pokušajte da ne stežete gornje stomačne mišiće. Ovako ćete održati ravnotežu prirodnog korzeta tijela, kojeg podržavaju mišići stražnjice i donjeg dijela trbuha.

DREVNE TEHNIKE: Kupus i oblozi od vina protiv bolova u leđima
Prvi primjeri liječenja bolova u leđima otkriveni su na mumiji pronađenoj u ledenjaku, staroj 5300 godina. Njin kičmeni stub bio je zahvaćen astrozom i mogli su se primjetiti tragovi rezova u koje su se stavljale mješavine ljekovitih trava, a zatim palile žarilom.

Ovu tehniku su do prošlog stoljeća koristila nomadska plemena iz Tibeta.
Grčni anatom i kraljevski ljekar Erasistrat, rođen 330. prije Hrista, primjenjivao je henoteroapiju: pokrivao je glavu i prsa pacijenata zavojima natopljenim u toplo vino. Stotinama godina kasnije, ovu tehniku je primjenjivao i Katon koji je vino preporučavao protiv bolova u kičmi.
U Italiji, medicinske škole su zagovarale dva recepta: bijeli luk pečen na žaru i pomješan sa slatkim bademima ili bobicama bršljana, mljevenih i otopljenih u bijelom vinu, koji su se nanosili na bolna mjesta.
Osim liječnika, u starom Rimu djelovali su i latraliptesi odnosno preci fizioterapeuta. U Katonovoj Agri De Cultura navodi se kako su seljaci, otkrivši blagotvorno djelovanje kupusa, koristili njegove obloge, stavljajući ih na bolne zglobove i leđa.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!