Ispovijest novinara i kolumniste Ognjena Krivošića: Hrono ishranom za četiri mjeseca izgubio 45 kg!

Ispovijest novinara i kolumniste Ognjena Krivošića Ogija (33) o borbi sa gojaznošću i mršavljenju bez teretane i čarobnih pilulica koje “preko noći” tope kilograme!

 

Gojaznost je danas jedan od najrasprostranjenijih zdravstvenih problema i jedan od onih kome se pridaje najveća pažnja, s obzirom na to da se istovremeno smatra manom koja umanjuje ljepotu.

Definitivno su vremena kada su obline bile znak dobrog zdravlja, ali i ljepote, odavno prošla.

Zamijenila su ih ona u kojima je vitko tijelo imperativ, “must have”, razlog za gladovanje, trovanje kojekakvim čarobnim kapsulama koje nude vitkost preko noći, plač i znoj po teretanama i …šta sve ne.

U prošlosti, kad se oskudijevalo sa hranom, biti debeo – bio je znak prestiža. Danas, to je jedino znak bolesti i nebrige o sebi. No, danas, u 21. vijeku, čak i osoba slabijeg ekonomskog statusa može da se ugoji, jer je “fast food” prepuna skrivenih kalorija.

U sjenci ovog problema “rastu” mnoge, vrlo dobro osmišljenje reklamne kampanje koje ubiru profit mjeren u milijardama. Reklame se imaju kome prikazivati. Neurotična društvena tendencija je zlatni rudnik. Svi bi htjeli bez vježbanja i maltene preko noći, izgledati sjajno poput onih zamamnih ljepotica sa naslovnih strana. Te reklame su sve, samo ne pomoć onom kome trebaju. Obmanjujućeg su karaktera jer u njima preparate za mršavljenje reklamiraju osobe koje nemaju i nikad i nisu imale problema s kilogramima.

Nije izgledalo dobro

U svojoj ispovijesti za naš magazin, novinar i kolumnista iz Vareša, Ognjen Krivošić Ogi, podijelio je sa našim čitateljima svoju priču o putu do dobrog izgleda koji je uključivao i – gubitak kilograma.

Nije bilo lako ali, upornost, želja za životom i zdravljem, u konačnici su se isplatili. Ovo je priča koja bi mogla biti putokaz ka mršavljenju mnogima.

– Nisam bio debeo oduvijek, no, brz način života doveo je i do nakupljanja kilograma. Dok sam se okrenuo oko sebe, imao sam 135 kg. Dobro, nije to sve došlo preko noći, ali, 135 kilograma na mojih 188 centimetara visine – zbilja nije izgledalo dobro – kaže Ognjen.

A sa kilogramima, kako to inače i biva, došli su i zdravstveni problemi. Ubrzan puls, visok pritisak…

– Prije svega uplašilo me je moje zdravstveno stanje, ubrzan puls, visok pritisak, brzo umaranje, otežano penjanje uz stepenice, nemogućnost brzog kretanja, slaba kondicija. Na dijetu se odlučujem i s njom startam 20. juna 2016. godine. Da konačno nešto konkretno uradim sa svojim izgledom, bio je presudan i moj ormar. Sve mi je bilo tijesno, a u trgovinama sam počeo tražiti najveće brojeve. Počeo sam se sramiti! Mama je bila zabrinuta za moje zdravlje, a nisam želio da se toliko brine – kaže Ognjen.

Naš je sagovornik i ranije pokušavao izgubiti koji kilogram, ali, iz začaranog kruga je bilo teško izaći.

– U nekoliko navrata sam pokušavao, ali sve je bilo kratkog daha, teško sam odolijevao ne zaviriti u hladnjak.

 Mama je najviše pomogla

– I onda, jedne nedjelje nam je u posjeti bila prijateljica koja je ispričala kako je hrono ishranom izgubila 15 kilograma. Učinilo mi se na prvu kompliciranim, ali mama je rekla da je kuhanje njena briga ako ću se pridržavati režima ishrane. Isti dan sam kupio osnovne potrebne namirnice, i već sutradan počeo s novim režimom ishrane.

– Prvi put sam se izvagao nakon šest dana i vaga je pokazala sedam kilograma manje. Bilo je teško povjerovati, mislio sam da s vagom nešto nije u redu, ali pokazalo se da je vaga tačna. Hlače me više nisu stiskale. Kakav je tek to bio poticaj da ustrajem?!

– Uglavnom, ovaj način ishrane nije mi predstavljao nikakav problem. Moram priznati da je i mama zasužna za ovo, jer nisam morao brinuti što ću jesti. Kilograme sam brzo gubio, i mama kao mama, zaprijetila je da mi neće kuhati ako ne kontroliram svoje zdravstveno stanje. I šta ću, morao sam poslušati. Sve pretrage su pokazale da mi nalazi nisu bili nikad bolji. Znači, s gubitkom kilograma, dolazilo je zdravlje – priča danas šlang Ognjen.

Obzirom da posebni režimi ishrane uglavnom podrazumijevaju više novca i više vremena te da imamo priliku čuti kako je skupo hraniti se zdravo, upitali smo Ognjena je li ova tvrdnja tačna.

– Kao što sam rekao, mama brine za spremanje obroka, a nema neke velike razlike u cijeni. Neke namirnice su skuplje, ali zato otpadaju neke na koje sam trošio novac, a nekorisne su.

– Ali, čak i da jeste skuplje i da oduzima više vremena, vrijedi. Za četiri mjeseca sam imao 45 kilograma manje. Sad su došle one slatke muke! Ništa od stare garderobe mi više nije odgovaralo. Od završetka studija prije osam godina, prvi put sam doživio da biram modele odjeće ne misleći hoće li biti veličine za mene. Volim se lijepo odjenuti i kupovina mi je postala neopisivo zadovoljstvo.

 Ognjenov jelovnik

Jutro počinjem čašom mlake limunade. Nakon pola sata doručkujem. Doručak izgtleda otprilike ovako: Kruh od integralnog brašna, jaja, suhomesnati proizvodi (od jedne vrste mesa), može to biti i slanina ili čvarci. Ponekad pojedem i nešto od povrća, svježu papriku, krastavac, paradajz. Često sam konzumirao i ajvar koji je mama napravila s maslinovim uljem. Ako ne jedem jaja, jedem nešto od mliječnih prerađevina (kajmak, vrhnje, sir, kiselo mlijeko). Ponekad je na meniju i pita s heljdinim korama, mladim sirom i  žarom ili blitvom. Jedem koliko god mogu, količine onoga što jedem za doručak nikada nisu ograničene.

Ručak: Krem juha (tikvice, karfiol, brokuli, gljive, paradajz, kopriva, blitva), pljeskavice (može od bilo koje vrste mesa, dinstano kiselo zelje).

Večera: Ražnjići od piletine ili riba sa nekom salatom.

Između obroka popijem kafu, limunadu, kiselu vodu, biljne čajeve, a ponekad  čašu crnog vina. Kao što vidite, nije teško. Meni je lakše jer ne brinem o pripremi hrane, a mama kaže da joj kuhanje ne iziskuje puno vremena.

Pri svemu tome, nisam nešto pretjerano fizički aktivan, samo duže šetnje. Najteže mi je palo je to što sam se trebao naviknuti da pola sata prije i nakon obroka ne pijem vodu. I česta putovanja su bila problem, ali sam u prvim mjesecima sa sobom nosio spremljene obroke.

– No, imam motiv da ustrajem i ostanem na kursu vitkih i zdravih – osjećaj da niste više teški sami sebi i da ne izbjegavate pogled u ogledalo je neprocjenjiv. Krajnji cilj je svakako istisnuti loše prehrambene navike i zadržati ovu kilažu.

– Svakako, mislim da je hrono ishrana idealan način da se svako oslobodi viška kilograma. Nema gladovanja, a rezultati su vidljivi u relativno kratkom vremenskom priodu. Moram napomenuti da si za praznike nisam ništa uskratio, (sarma, pečenja, francuska salata, sirevi, sve moguće i nemoguće vrste kolača) dobio sam tri kilograma, ali sam ih brzo skinuo. Uza sve prestao sam pušiti. Znam da bih trebao fizički biti aktivniji, ali šta da radim, nisam jednostavno osoba kojoj fizičke aktivnosti pričinjavaju zadovoljstvo.

– Inače, kažu da svaka dijeta počinje uvijek istog dana – sutra. Ili od ponedjeljka. A traje…pa nedovoljno u svakom slučaju. Ali, zbilja nekad i taj “ponedjeljak” mora doći. Volio bih da je meni ranije došao.

– A zašto sam želio ovu priču podijeliti s javnosti. Znam kakav sam ja bio i kako mi se teško bilo natjerati na novi režim ishrane i vježbanje. Zaista je teško. Ne znam da ima išta teže. Lakše je prestati pušiti nego koji kilogram skinuti. A ja ih 45! Kilogrami se lako lijepe, teško skidaju. Zato se mora biti karakter. Ako se “pogriješi”, pa se nešto kalorično pojede, onda se mora tijelo “kazniti” – zaboraviti na večeru, naći neki način da se kalorije sagore. Jesti se mora ali  se ne mora prejedati.

– Po meni, najveća prepreka mršavljenju je neažurnost. Lijenost. Naivnost da će se kilogrami istopiti sami od sebe preko noći, u snu. Ali, neće. Smiješ reći: “Ne volim se kakav jesam. Mogu bolje. Hoću bolje, zaslužujem bolje. Ne smijemo se zavaravati. Mene danas mnogi ne mogu prepoznati, pitaju me šta sam jeo, pio, radio…evo, sve sam ispričao za Auru – kaže Ognjen.

Majonezi je mjesto u kontejneru!

Mršavljenje je težak, bolan, depresivan, nervozan i dugotrajan proces. Što imate više kilograma, sve vam je gore. Svi koji kažu da je lako smršati – LAŽU.

Osobama koje žele smršati potrebni su stalan podsticaj i podrška ali i vlastito priznanje da smo debeli.

Nema čekanja, nema “sutra” ću. Odmah stanite pred ogledalo, skinite se i napravite selfie. Jeste li zadovoljni viđenim? Ako jeste, ok, a ako niste? Odmah otvorite frižider i prvo majonezu odnesite u kontejner. Kolače ako imate, poklonite nekome, ili ostavite za goste. Ali, sigurniji ste ako ih nemate u kući. Grickalice takođe. Kao i mazalice, masne sireve, grickalice i gazirana pića i sve druge sokove. Obična voda, mineralna i limunada – su sasvim dovoljni.

 SAVJETI PLUS

 

U procesu mršavljenja ima razočarenja, ali nas ne smiju obeshrabriti. Samo nastaviti dalje.

Ne postavljajte odmah prevelike ciljeve. Etapno, polako je najbolje. Kako vrijeme odmiče i rezultati postaju vidljivi, možete postati rigorozniji prema sebi. Vrijedno je i gram skinuti, ne treba odmah maštati o kilogramima.

Ne gledajte reklame koje nude rezultate preko noći, i ne vagajte se svaki dan.

Ne odustajte!

Ne jedite usput. Jedite kad ste gladni.

Smanjite količinu hljeba i tjestenine.

Dan započnite pahuljicama, voćem ili mlakom limunadom, a ne tanjirom punim hrenovki i jaja!

Na vašem tanjiru uvijek treba biti najviše povrća. Povrće je bogato zdravim supstancama, a ima jako malo kalorija. Manje kalorija – brže mršavljenje.

Ne preskačite doručak.

Kad ste gladni – jedite. Nema ništa gore od osjećaja gladi. Mršavljenje je proces i ne smije biti mučan.

Nemojte se izgladnjivati. Izgladnjivanje usporava metabolizam, te mršavljenje postaje sve teže.

Zaboravite na pivo, alkohol i žvakaće gume, one izgladnjuju.

Odmah nakon obroka operite zube. To će pomoći posebno nakon večere da se ne vraćate u kuhinju. Ovaj trik stvarno pomaže.

Uvijek vježbaje. Dok perete zube, možete se razgibavati. Dok čekate da vam kafa provri ili dok miješate ručak da ne zagori, gibajte kukovima, radite čučnjevima. Veoma brzo će rezultati biti vidljivi.

U kupovinu idite s popisom i kupujte ono što vam treba. Nemojte u kupovinu ići gladni. Poice sa slatkišima i drugim grickalicama zaobiđite u široom luku. Posebno čips zaboravite, od njega se jako goji.

Ako vam je hrana jedini izvor zadovoljstva u životu, pod hitno morate pronaći nove stvari koje vas usrećuju. Debljina je često povezana sa životom zaglavljenim u rutini. Počnite kukičati, vesti goblene, čitati, šetati…bilo šta. upišite neki novi kurs.

Budite spremni na odricanje i da neće biti lako. Ali, vrijedi. Isplatiti će vam se. Osim dobrog izgleda, i vaše će vam zdravlje biti zahvalno.

/E. K./Aura.ba/

Komentari

komentara