Ishranom regulišite pritisak (DIJETA)

Način ishrane koji podrazumijeva smanjeni unos soli, prerađevina, rafinisanog šećera, masnoća i crvenog mesa sve češće se preporučuje pacijentima koji boluju od hipertenzije i drugih kardiovaskularnih bolesti. Takozvana Daš dijeta zasniva se na povećanom unosu voća, povrća, integralnih žitarica i nemasnog mesa, dok nemasne izvore proteina poput ribe, živinskog mesa i mahunarki takođe treba što češće konzumirati.

 

Dnevni unos soli je potrebno ograničiti na dvije kašičice za čaj. Zbog svih navedenih karakteristika, ovakav jelovnik se ocjenjuje kao idealan od strane nutricionista, kako u slučaju hipertenzije, tako i kod gojaznih pacijenata koji žele da smršaju bez takozvanog jo-jo efekta.

PRVI DAN

Doručak: 100 grama zobene kaše sa šoljom mlijeka, pola šolje borovnica i šolja svježeg soka narandže

Međuobrok: jabuka i šolja grčkog jogurta

Ručak: tanjir supe od povrća, sendvič od 80 grama tune iz konzerve, 100 grama zelene salate, mala kašika lajt majoneza i dvije kriške hljeba od integralnih žitarica

Međuobrok: banana

Večera: 100 grama kuvanih pilećih prsa, 100 grama kuhanog brokolija i 100 grama makve, kuhane ili sirove, kao i 200 grama kuhane riže

DRUGI DAN

Doručak: dvije kriške hljeba od integralnih žitarica sa velikom kašikom pekmeza ili marmalade, jabuka, šolja svježeg soka od narandže

Međuobrok: banana

Ručak: 100 grama kuhanih ili grilovanih pilećih prsa, 150 grama zelene salate, 200 grama kuhane riže, 50 grama tvrdog sira

Međuobrok: Pola šolje nasjeckane breskve, šolja grčkog jogurta

Večera: 100 grama kuvanog lososa, 300 grama kuhanog krompira i 225 grama kuhanog povrća po želji

TREĆI DAN

Doručak: 100 grama zobene kaše sa šoljom mlijeka, pola šolje bobičastog voća po želji (borovnice, maline, kupine, ribizle) i šolja svježeg soka od narandže

Međuobrok: narandža

Ručak: dvije kriške hljeba od integralnih žitarica, 100 grama ćuretine (kuhane ili grilovane), 50 grama tvrdog sira, 100 grama zelene salate i 50 grama čeri paradajza

Međuobrok: četiri krekera od integralnih žitarica, 50 grama svježeg sira, 100 grama ananasa

Večera: 200 grama fileta oslića, 200 grama krompira, 75 grama kuhanog graška i 75 grama kuhanog brokolija

ČETVRTI DAN

Doručak: 100 grama zobene kaše sa šoljom mlijeka, pola šolje bobičastog voća po želji i šolja svježeg soka od narandže

Međuobrok: banana

Ručak: salata od 150 grama grilovane tunjevine, kuhanog jajeta, dvije šolje zelene salate, 50 grama čeri paradajza i dvije kašike dresinga po želji, dvije kriške hljeba od integralnih žitarica

Međuobrok: kruška i šolja grčkog jogurta

Večera: 100 grama grilovane piletine, 150 grana miješanog kuhanog povrća, 200 grama kuhane riže

Komentari

komentara