Ishrana i vježbe za bolje raspoloženje: JOGURTOM NA BIJES

Nema onih koji nisu osjetili ljutnju prema nekom ili nečem, tugu, jer su nekog ili nešto izgubili, neprijatnu tjeskobu, bezvoljnost… sve te negativne emocije sastavni su dio svakodnevnog življenja i normalne su pojave, ali bi trebalo da se potrudimo da ne traju predugo i da ne prerastu u stanje duha. Da ova (ne)raspoloženja kraće traju i da rizik da oštete i tijelo i dušu bude manji mogu da pomognu neke namirnice i vježbe.

Aerobik i žitarice tjeraju tugu

Kad vas nadvladaju crne misli pojedite nešto što će da posjepješi lučenje serotonina, hormona sreće u mozgu. To su prije svega žitarice ili proizvodi od cijelog zrna, masnija hrana i slatkiši, ali s obzirom na to da su posljednje dvije namirnice izuzetno kalorične ne pretjerujte! Imajte i na umu da će uticaj na dobro raspoloženje poslije obroka od žitarica biti duži, dok su efekti slatkiša na raspoloženje „kratkog daha“.

Kada je o vježbama koje tjeraju tugu riječ preporučuju se aerobne slabijeg intenziteta (šetnja, plivanje, penjanje uz stepenice, aerobik…). bilo bi još bolje da sve to radite u društvu nekog ko nije u „minus fazi“ kao vi.

Riba protiv tjeskobe i bezvoljnost

Ako vam se učini da su vam sve lađe potonule neka vam se na trpezi nađe obrok od ribe, živinskog mesa (ćuretina ili piletina), jagnjetine ili teletine. Morska riba, ipak, najbrže priziva pozitivne misli jer sadrži omega 3 masne kiseline koje pospješuju cirkulaciju u krvnim sudovima mozga.

Od aktivnosti preporučuju se opuštajuće k
ao što su lagana šetnja, rekreativna vožnja bicikla ili hodanje niz stepenice. Mogu da pomognu i one u teretani ali sa tegovima manje težine koje omogućuju deset i više ponavljanja. Sve u svemu cilj je da se polako probudi energija i odagna bezbolnost.

Tegovi i kefir izbacuju ljutnju i bijes

Kad nas ova emocija „uzme pod svoje“ to se fiziološki manifestuje većim lučenjem hormona noradrenalina koji jača tenziju u organizmu. A, da ona prođe može da pomogne obrok od mliječnih proizvoda kao što su jogurt, kefir, sir… Jer, ove namirnice pospješuju sintezu materija koje usporavaju moždane aktivnosti i smiruju.

Ovu negativnu emociju možemo da odagnamo i energičnim vježbama koje će da potroše nagomilanu energiju. Među njima su one sa tegovima, vožnja biciklom uzbrdo ili kućnog pod većim opterećenjem kao i penjanje uz stepenice. U svakom slučaju cilj da se što brže umorimo i potrošimo negativnu energiju. Naravno da bi i u ovom slučaju trebalo da se poštuje princip umjerenost jer, ako se pretjera, može da bude više štetno nego korisno.

Osim toga pacijenti koji boluju od srčanih ili nekih drugih hroničnih bolesti o intenzitetu ovih vježbi moraju da se konsultuju sa ljekarom.

(aura.ba)

Komentari

komentara